ورزش قبل از بارداری

آمادگي جسماني زنان در دوران بارداري مي تواند نقش قابل توجهي در تأمين سلامت مادر داشته باشد. با انجام تمرينات ورزشي بعد از زايمان مي توان وضعيت جسماني مادر را تا حد امكان به وضعيت قبل از بارداري رساند. توصيه مي شود كه زنان در دوران بعد از زايمان هرچه سريعتر به تمرينات ورزشي مناسب اقدام كنند چرا كه بعد از زايمان عضلات شكم، ستون فقرات و عضلات كف لگن ضعيف شده و قادر به نگه داري وضعيت صحيح بدن نيست.
شنبه، 25 مهر 1388
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
ورزش قبل از بارداری
ورزش قبل از بارداری
ورزش قبل از بارداری

نويسنده: احمدرضا آشتياني*




آمادگي جسماني زنان در دوران بارداري مي تواند نقش قابل توجهي در تأمين سلامت مادر داشته باشد. با انجام تمرينات ورزشي بعد از زايمان مي توان وضعيت جسماني مادر را تا حد امكان به وضعيت قبل از بارداري رساند.
توصيه مي شود كه زنان در دوران بعد از زايمان هرچه سريعتر به تمرينات ورزشي مناسب اقدام كنند چرا كه بعد از زايمان عضلات شكم، ستون فقرات و عضلات كف لگن ضعيف شده و قادر به نگه داري وضعيت صحيح بدن نيست.

ورزش قبل از بارداری

با انجام تمرينات ورزشي بعد از زايمان مي توان وضعيت جسماني مادر را تا حد امكان به وضعيت قبل از بارداري رساند. تمرين درماني باعث افزايش قدرت عضلات شكم، عضلات كمر، اكستانسورهاي ران و باعث افزايش انعطاف پذيري عضلات پشت كمر مي شود اما در كاهش وزن و درد گردن تأثيري ندارد.

ورزش قبل از بارداری

با توجه به اينكه فعاليت هاي ورزشي در دوران بعد از زايمان باعث افزايش قدرت عضلات شكم، عضلات كمر و افزايش انعطاف پذيري عضلات پشت كمر شده و در كاهش درد و آسيب هاي اسكلتي عضلاتي مفيد است، در اين راستا پيشنهاد مي شود كه از طريق برپايي كلاس هاي توجيهي و با كمك گرفتن از مادراني كه تجربه فعاليت هاي ورزشي در دوران بعد از زايمان را دارند نسبت به جلوگيري از عوارض بعد از زايمان اقدام شود.

ورزش قبل از بارداری

* فیزیوتراپ
منبع:http://salamatiran.com





نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.