جملات ناب درباره ازدواج

مرد در مقام عاشقی و زن در مقام معشوق است. پس نه می‏توان «نیاز» را از طبیعت مرد زدود و نه «ناز» را از وجود زن ربود و این، تفاوتی است که اگر به درستی پذیرفته شود، سرچشمه همدلی و دلدادگی خواهد بود.
شنبه، 25 بهمن 1399
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
جملات ناب درباره ازدواج
خداوند سرچشمه آرامش است و همسران ما قطره‏ای فروچکیده از آن آرامش. پس می‏‌توان در وجود همسران خدا را دید و بوی او را شنید.بعضی‏‌ها بر زبان رؤیا و افسانه می‏نشیند و به خواستگاری می‏روند و برخی بر بادل خرد و واقع بینى. در نتیجه اولی‏ ها هرگز به همسر دلخواه خود نمی‏ رسند. ولی دومی ‏ها با همسری ایده ‏آل ازدواج می‏کنند.

پروردگارا با ازدواج همسران دریچه ه‏ای از آرامش را به رویشان گشاید؛ برخی تا پایان زندگی مشترک این دریچه را باز نگه می‏‌دارند، و بعضی نیز به زودی آن را به روی خویش می‌‏بندند.نخستین دلدادگی پاک انسان به همسر آینده‏اش، بازتاب هبوط نخستین عشق آسمانی در سراچه دل اوست.این دلدادگی از حضور رحمت و مهر آفریدگار در کنار همسران خبر می‏‌دهد.
 
جملات ناب درباره ازدواج

چه خوشبختند جوان‏هایی که به جست‏جوی همسری برمی‏آیند که پای در زمین و سر در آسمان دارد، نه همسری که تنها در افسانه‏ ها یافت می‌‏شوند.ازدواجی ایده‏‌آل و کامل است که برآمده از سه پیوند باشد: پیوند دل‏ها، جسم‏ ها و سرنوشت‏ ها.آن‏گاه از همسرت متوقع باشی که ایده ‏آل و کامل باشد، که خود نیز ایده ‏آل و کامل باشی.آن‏گاه به سراغ عیب‏ های همسرانمان برویم که نخست خود بی‏ عیب شده باشیم.کاش موانع سر راه ازدواج برداشته شده و سر راه طلاق و جدایی قرار می‏گرفت.آن عشق پاک نخستین با یک نگاه می‏ جوشد، با همدلی و یکرنگى جاری می‏ شود. و با گذشت و ایثار به فوّاره تبدیل می ‏شود.

مهم نیست که سالروز ازدواج یادمان باشد، مهم آن است که خوبی ‏های همسرمان در خاطرمان باشد.
مهم نیست اگر همسرمان به وظیفه‏ اش عمل نکرد، سهم آن است که ما به وظیفه خود عمل کنیم.
مهم نیست اگر همسرمان لغزشی انجام دهد، مهم آن است که لغزش او را نادیده بگیریم.
 
جملات ناب درباره ازدواج

کاش به جای آنکه بگوییم «گربه را دم حجله باید کشت» بگوییم: «توقع زیادی را دم حجله باید کشت».مرد در مقام عاشقی و زن در مقام معشوق است. پس نه می‏توان «نیاز» را از طبیعت مرد زدود و نه «ناز» را از وجود زن ربود و این، تفاوتی است که اگر به درستی پذیرفته شود، سرچشمه همدلی و دلدادگی خواهد بود.
به تعبیر زیبای حافظ:
میان عاشق و معشوق، فرق بسیار است  *  چو یار ناز نماید شما نیاز کنید
رابطه زن و شوهر، معنایی از درس وفا، آینه‏ ای از مهر و صفا و تصویری از یک رنگی و دلدادگی است.

 
جامعه‌شناسان و روانشناسان در خصوص دوستی دختر و پسر قبل از ازدواج نظرات متعددی دارند
قطعاً تاکنون شما نیز به این مسئله فکر کرده‌اید که دوستی دختر و پسر از نظر روانشناسی باید چگونه باشد، برخی از افراد معتقدند که این روابط کاملاً ناسالم و مضر است، در مقابل عده‌ای دیگر اعتقاد دارند که روابط بین دو جنس باید کاملاً آزاد باشد، روابط دختر و پسر یکی از موضوعاتی است که در سنین نوجوانی برای افراد شدیداً جذاب به نظر می‌رسد. در این سن روابط دختر و پسر بخش زیادی از درگیری‌های ذهنی افراد را تشکیل می‌دهد. این دغدغه ذهنی در سال‌های بعد اما با شدت و شکل‌های متفاوت همچنان ادامه پیدا می‌کند.
 
جملات ناب درباره ازدواج

نیاز بنیادی انسان برای ارتباط دلیلی بر درگیری ذهنی او درباره روابط دختر و پسر است، ارتباطات انسانی اشکال مختلفی به خود می‌گیرند از دوستی صمیمانه با یک هم جنس تا روابط عاطفی با جنس دیگر و یا مهر و شفقت نسبت به اعضای خانواده، همان قدر که نیاز به دوست یک نیاز بنیادی در افراد است، نیاز به ارتباط عاطفی با جنس دیگر هم بنیادی و اساسی و موضوعی که در این روابط اهمیت دارد، سالم بودن رابطه است.

 

کنجکاوی در گذشته همسر؟ (چقدر در مورد گذشته همسر سوال کنیم؟)

صحبت در مورد گذشته می تواند برای هر دوی شما خطرناک باشد. می توانید در مورد کلیات گذشته همدیگر بدانید ولی به جزئیات آن وارد نشوید. جزئیات کارهای گذشته فقط یک نتیجه دارد و آن اینکه شما را بدبین کرده و هیچ کمکی نمی کند. توصیه شادیما این است که در مورد کلیات سوالاتی کنید و تمام.
دلیل اینکه ما در مورد گذشته سوال میکنیم قطعا کنجکاوی است ولی این کجنکاوی نباید تبدیل به دردسر شود. دلیل صحبت کلی در مورد گذشته هم این است که بیشتر افراد اگر تغییری نکنند کار گذشته خود را تکرار می کنند.
 

تفاوت فرهنگی و طبقاتی در ازدواج (معامله نکنید)

همانطور که گفتیم یکی از دلایل اصلی اختلافات زن و شوهری دخالت خانواده ها است و شک نکنید که اختلاف سطح به آن دامن خواهد زد. ازدواج های دارای اختلاف طبقاتی حتی اگر با عشق سوزان هم شروع شوند خطر گرفتار شدن در اختلافات هم بین دو طرف و هم بین دو خانواده را بیشتر می کند و فشار روانی زیادی دارد.
 
جملات ناب درباره ازدواج

زندگی واقعی تر از داستان شاهزاده ای بر اسب سفید است. اختلافات مالی حتی در جر و بحث های معمولی بین خانواده ها هم می تواند حس حقارت را در یکی و حس برتری را در دیگری ایجاد کند. درست است که در نهایت شما قرار است باهم زندگی کنید و نه خانوادهایتان، ولی به دلیل تاثیر عمیق یک انتخاب بر زندگی دو خانواده بهتر است که این موضوعات را جدی بگیرید.

تفاهم در ازدواج چقدر مهمه؟ (یک مطالعه علمی)

تد هادسون استاد دانشگاه تگزاس در مطالعه ای بر روی زوج هایی که مدت ها از ازدواج آن ها گذشته به این نتیجه رسید زوج هایی که بعد از ازدواج به نوعی از زندگی زناشویی خود ناراضی هستند موضوع عدم تفاهم و عدم وجود شباهت های رفتاری را عامل اصلی می دانند.

در حالی که افراد گروه دیگر که از زندگی رضایت دارند ارتباط موثر با یکدیگر را عامل اصلی خوشبختی خود مطرح می کنند نه صرفا شباهت های ظاهری مثل غذای مورد علاقه به اسم تفاهم!
 
جملات ناب درباره ازدواج


بنابراین ایجاد ارتباط مناسب و موثر بین طرفین است که می تواند یک ازدواج خوب را رقم بزند نه تکیه بر شباهت های اخلاقی و رفتاری و تفاهم ظاهری.
 

بهترین مزاج برای ازدواج؟ (گرم مزاجی و سرد مزاجی در ازدواج)

یکی از معیارهای ازدواج که کمتر بدان توجه شده و معمولا سوال نمی شود نوع مزاج است. انتظارات جنسی در افراد با مزاج های سرد و گرم باهم متفاوت است و اگر توجه نشود می تواند مشکل آفرین باشد.

گرم مزاجی در مردان می تواند به صورت انرژی زیاد برای حرکت، جنبش و پیشرفت بروز کند و خلق مردانه آن ها را تقویت کرده و در مواقع عصبانیت به صورت خشم زیاد خود را نمایان کند. در طرف دیگر گرم مزاجی در زنان روحیات زنانه آن ها را پر رنگ تر کرده و احساسات را بیشتر می کند.
اگر شما سرد مزاج هستید و با فردی گرم مزاج ازدواج کنید، شما فضایی ساکت و تحرک کم را دوست دارید ولی او به دنبال کارهای پر هیجان برای تخلیه انرژی خود است.
جملات ناب درباره ازدواج


آرامش زیاد شما و هیجان سرشار او قالب یک خانواده می تواند باعث کلافه شدن شما و کسل شدن او شود. ارضای نیازهای جسمی و روانی در زمان انتخاب کم اهمیت به نظر می رسد ولی یکی از بزرگ ترین دلایل جدایی است! بهتر است با کسی ازدواج کنید که مزاجی مشابه شما دارد

قوانین دعوای زن و شوهر (چه کسی باید کوتاه بیاید؟)

زندگی مشترک یعنی اینکه من آماده ام تا کوتاه بیایم. اگر شما از افرادی هستید که ارزش بسیاری به کلمه “من” میدهید و از این “من” کوتاه نمی آیید و اگر برخلاف میل شما عمل شود ناراضی می شوید پس بدانید که شما برای ازدواج و زندگی مشترک آمادگی ندارید.
این موضوع را می توانید در مورد همسر آینده خود هم امتحان کنید و ببینید که آیا او براساس “ما” رفتار می کند یا این کلمه را به ظاهر گفته و در عمل به افکار خود و “من” بیشتر پافشاری می کند.
 
منبع: گلبرگ شماره 109


نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.