تکنيک هاي هفت گانه : ارتقاي خلاقيت

شکي نيست که همه افراد موفق پس از پشت سر گذاشتن دوره هاي سخت و طاقت فرساي زندگي توانايي عملي کردن اهداف خود را به دست آورده اند . هر گونه شکست ، سختي ، و مشکل مي تواند به منزله ي سرآغاز ايجاد ابداعات و اختراعات شگرفي به شمار رود . بايد توجه داشت که " نياز " سرچشمه ي هرگونه نوآوري و اکتشاف است . اگر احساس مي کنيد در زندگي خود به بن بست رسيده ايد بايد بدانيد که در مکان مناسبي براي افزايش خلاقيت خود قرار داريد ، پس دست به کار شويد و از
چهارشنبه، 29 مهر 1388
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
تکنيک هاي هفت گانه : ارتقاي خلاقيت
تکنيک هاي هفت گانه : ارتقاي خلاقيت
تکنيک هاي هفت گانه : ارتقاي خلاقيت

نويسنده:سيده زهرا عظيمي عثماوندي




ـ راهکارهاي خلاقانه :

شکي نيست که همه افراد موفق پس از پشت سر گذاشتن دوره هاي سخت و طاقت فرساي زندگي توانايي عملي کردن اهداف خود را به دست آورده اند . هر گونه شکست ، سختي ، و مشکل مي تواند به منزله ي سرآغاز ايجاد ابداعات و اختراعات شگرفي به شمار رود . بايد توجه داشت که " نياز " سرچشمه ي هرگونه نوآوري و اکتشاف است . اگر احساس مي کنيد در زندگي خود به بن بست رسيده ايد بايد بدانيد که در مکان مناسبي براي افزايش خلاقيت خود قرار داريد ، پس دست به کار شويد و از تنگناهاي موجود به نفع خود بهره برداري کنيد .

خشم خود را در آغوش بگيريد :

در مقالات و نشريه هاي مختلف به وفور مي خوانيم که شاد بودن يکي از ارکان زندگي افراد موفق است . اما چگونه مي توان خشم را مهار کرد و به واسطه ي آن به آرامش دست پيدا کرد ؟ بايد سعي کنيد که حتي در بدترين شرايط هم خونسردي خود را حفظ کنيد . از امروز تصميم بگيريد که در برابر مشکلات از خود عکس العملي کاملاً متفاوت نشان دهيد . اين کار عملي نخواهد شد مگر با کمک گرفتن از نيروي بالقوه خلاقيت .

ـ اجازه دهيد ذهنتان آزادانه پرسه بزند :

در حققت شما به هر چه که فکر کنيد ناخودآگاه آن را به زندگي خود دعوت کرده ايد .قدرت تخيل خود را تقويت کنيد ، به افکار مثبت دامن بزنيد ، و خوبي ها را در کائنات منعکس سازيد . با استفاده از خلاقيت بهترين امکانات و شرايط ممکن را براي خود به تصوير بکشيد .

ـ نواختن يک ساز را ياد بگيريد :

تحقيقات علمي اثبات کرده اند که گوش دادن به موسيقي سبب التيام آلام و کاهش استرس مي شود .کارشناسان اخيراً به اين نتيجه رسيده اند که موسيقي فعاليت اعصاب مغزي را افزايش داده و در نتيجه ميزان خلاقيت و نوآوري افراد را بالا مي برد . هنگامي که فرد خودش شخصاً سازي را مي نوازد ، آرامش او افزون شده و ذهنش با فراخ بال بيشتري به تفکر واداشته مي شود .

ـ دنياي اطرافتان را آبي کنيد :

در مورد روانشناسي رنگ ها چه اطلاعاتي داريد ؟ رنگ آبي تداعي گر آسمان و درياست که هر دو مظهر آرامش ، برکت ، و وجود نيروي برتر هستند . از اين گذشته روانشناسان معتقدند که قرار گرفتن در محيط آبي و مشاهده مکرر اين رنگ سبب افزايش و ارتقاي خلاقيت افراد مي شود .

ـ با افراد خلاق ارتباط برقرار کنيد :

ايده هاي بي نظير در خفا عملي نمي شوند . سعي کنيد با افراد خلاق و فعال ارتباط برقرار کنيد تا بتوانيد از آنها ايده گرفته و استراتژي هايي را براي عملي ساختن افکار ناب خود پيدا کنيد .

ـ سفر کنيد :

سپري کردن مدت طولاني به دور از خانه سبب بالا رفتن حس کنجکاوي و به منزله ي آن خلاقيت مي شود . در سفر ذهن به آرامش مي رسد و آمادگي فعاليت مجدد را پيدا مي کند .

ـ سر زندگي و شادي را به زندگي خود راه دهيد :

بيشتر افراد هنگامي که در شرايط دشوار زندگي قرار مي گيرند ، حالت هايشان بيش از اندازه جدي مي شود ، اما تحقيقات گوياي اين مطلب هستند که سر زندگي ، تفريح ، و قدري بازيگوشي مسير خلاقيت شما را باز کرده و راه حل هاي بي نظيري را در پيش رويتان قرار مي دهد .
منبع:مجله خانواده شاد شماره 39




نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.