۲ روش ساده برای تمیز کردن ماشین ظرفشویی

شاید آلوده شدن ماشین ظرفشویی و میکروب گرفتن آن کمی عجیب به نظر برسد. بخصوص که آب داغ و مواد شوینده مدام در آن جریان دارند. اما حقیقت این است که به‌مرور زمان این اتفاق می‌افتد.
يکشنبه، 24 شهريور 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
۲ روش ساده برای تمیز کردن ماشین ظرفشویی

تمیز کردن ماشین ظرفشویی با سرکه

اگر چندان علاقه‌ای به استفاده از مواد شویندهٔ شیمیایی نداشته باشید، احتمالا راجع به خواص پاک‌کنندگی سرکه،‌ بخصوص سرکه سیب زیاد شنیده‌اید. اما برای تمیز کردن ماشین ظرفشویی از سرکهٔ سفید استفاده خواهیم کرد.

چندهفته یک‌بار، فنجان یا کاسهٔ کوچکی را از سرکهٔ سفید پر کنید، در قفسهٔ بالایی ماشین ظرفشویی بگذارید و آن را روی بالاترین درجه حرارت روشن کنید. سرکهٔ سفید، بوی ناخوشایندی را که از آلودگی‌های به‌جامانده روی دیواره‌های ماشین ظرفشویی بلند می‌شود جذب می‌کند. به‌علاوه خاصیت اسیدی سرکهٔ سفید آن را به انتخابی ایده‌آل برای از بین بردن جرم‌های به‌جامانده در وسایل مختلف می‌کند. از آن برای تمیز کردن ماشین لباس‌شویی هم می‌توان استفاده کرد.

علاوه بر راهکار بالا، می‌توانید با استفاده از بطری اسپری حاوی سرکهٔ سفید، چندوقت یک‌بار سرکه را به داخل ماشین ظرفشویی بپاشید تا تأثیر آن ماندگارتر باشد.
 

۲ روش ساده برای تمیز کردن ماشین ظرفشویی

تمیز کردن ماشین ظرفشویی با جوش شیرین

احتمالا می‌دانید که از جوش شیرین برای از بین بردن اثر آفت‌کش‌ها بر روی میوه‌ها استفاده می‌کنند. جوش شیرین، با خاصیت قلیایی ملایمی که دارد، علاوه بر آنچه ذکر شد، برای از بین بردن آلودگی پس‌ماند مواد غذایی هم فوق‌العاده کارآمد است. برای تمیز کردن ماشین ظرفشویی با جوش شیرین یک فنجان از آن را بردارید و کف ماشین بریزید. حالا آن را روشن کنید و اجازه بدهید آب داغ جریان پیدا کند. این روش تمیز کردن ماشین ظرفشویی بخصوص زمانی مناسب است که بوی بد یا لکه‌های به‌جامانده در آن کلافه‌تان کرده است.

اگر می‌خواهید ماشین ظرفشویی مثل روز اولش تمیز شود، می‌توانید از «بمب جوش شیرین» استفاده کنید. برای درست کردن آن به دو فنجان جوش شیرین و سه قاشق غذاخوری هیدروژن پراکسید نیاز خواهید داشت. این‌ها را با هم ترکیب کنید و هم بزنید تا ماده‌ای خمیرمانند درست بشود. یکی‌دو قاشق از این مادهٔ خمیرمانند را در کاغذ آشپزی بریزید. به‌طوری که کاغذ کاملا دور آن را بگیرد. اجازه دهید چندساعتی بماند تا خشک شود. ترکیبی را که درست کرده‌اید کف ماشین ظرفشویی بیندازید و اجازه دهید آب داغ جریان پیدا کند. دقت داشته باشید ماشین باید خالی باشد. می‌توانید چند قطره روغن معطر هم به ترکیب اضافه کنید تا ماشین ظرفشویی بوی مطبوع‌تری پیدا کند.


چند توصیهٔ دیگر

شست‌وشوی دستی ظروف، وقتی ماشین ظرفشویی خریده‌ایم، احساس چندان خوبی ندارد. اما اگر پیش از قرار دادن ظروف در ماشین ظرفشویی مختصری آن‌ها را آب‌کشی کنیم، کمک زیادی به نظافت آن کرده‌ایم. هرچه ذرات غذای روی ظروف کمتر باشد، گرفتگی و آلودگی قسمت تخلیه ماشین ظرفشویی کمتر می‌شود.

حالا که صحبت از قسمت تخلیه شد این را هم اضافه می‌کنیم که چندوقت یک‌بار به این قسمت نگاهی بیندازید و در صورت نیاز آن را تمیز کنید.

مسئلهٔ مهم دیگری که باید در نظر داشت سیستم دفع زبالهٔ ماشین ظرفشویی است. قسمت داخلی و اصلی ماشین به این سیستم راه دارد و اگر پس‌ماند غذا در آن باشد، فضای داخلی را آلوده خواهد کرد. بهتر است چندوقت یک‌بار آن را تمیز کنید.

اگر اضافه بر روش‌هایی که عنوان شد، راهکار دیگری برای تمیز کردن ماشین ظرفشویی سراغ دارید، در قسمت نظرات تجربه‌تان را با ما و خوانندگان این مطلب به اشتراک بگذارید.

منبع: سایت چطور


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.