چگونه می‌توان مهندس روباتیک شد

حرفه‌ای به عنوان مهندس روباتیک می‌تواند جالب و همچنین دارای ارزش مالی باشد. این مقاله به شما کمک می‌کند تا به روشنی درک کنید که چگونه مهندس روباتیک شوید.
شنبه، 27 مهر 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: فتانه خزاعی
موارد بیشتر برای شما
چگونه می‌توان مهندس روباتیک شد
روباتیک یکی از برجسته‌ترین و محبوب‌ترین شاخه‌های مهندسی است و در صدر تحقیقات علوم و فناوری قرار دارد. همه ساله هزاران دانش آموز آرزوی موفقیت در این رشته را دارند، اما تعداد بسیار کمی از آنها در واقع موفق هستند. بسیاری از کارهای سخت در روباتیک وجود دارد هر چند این حرفه‌ای پر از سرگرمی است. قبل از آشنایی با جزئیات مهم و الزامات آموزشی این رشته، بیایید اطلاعاتی به دست آوریم که اصولاً حرفه‌ای به عنوان مهندسی روباتیک چگونه حرفه‌ای است.
 

وظایف یک مهندس روباتیک

مهندسی روباتیک شامل آماده سازی روبات‌ها پس از تجزیه و تحلیل دقیق نیازها و خواسته‌های مشتری است. او باید بتواند طبق نوع دستگاه مورد نظر مشتری، روبات طراحی کند. اگرچه طراحی مسئولیت اصلی آنهاست، اما آنها باید برای انجام تمام کارهایی که مشتری می‌خواهد روبات را تولید کنند. استفاده از روبات‌های موجود، که به معنی آزمایش آنها بر روی کارهای مختلف است، کارکردی به همان اندازه مهم در مهندسی روباتیک است.
 
توضیحات این شغل به همین جا ختم نمی‌شود. آنها همچنین باید روی طراحی و ساخت سیستم‌های کنترل روبات‌ها کار کنند. انواع ماشین‌ها در برخی مقاطع زمانی با مشکلاتی در کار رو به رو می‌شوند. مهندسان روباتیک راه حل‌های عیب یابی ارائه می‌دهند و به مشتریان کمک می‌کنند تا به طور مؤثر با این مشکلات مقابله کنند.
 

تبدیل شدن به یک مهندس روباتیک

- آمادگی برای کار در روباتیک باید از خود دبیرستان شروع شود. شما باید روی موضوعاتی مانند مثلثات، طراحی با کامپیوتر، هندسه، جبر، رایانه‌ها و فیزیک متمرکز شوید تا اصول کار را به درستی به دست آورید.
 
- مهندسی روباتیک یک شاخه بسیار تخصصی از فناوری است، از این رو، برای این که بتوانید در این زمینه یک مارک داشته باشید، باید دارای مدارک تحصیلی مناسب باشید. مدرک لیسانس مهندسی روباتیک بهترین سکوی جهش برای شما در این حرفه است
 
- شما باید یک دانش عمیق از سیستم‌های پنوماتیک، هیدرولیک و الکترونیک داشته باشید تا بتوانید یک مهندس خوب روباتیک باشید.
 
- داشتن پایه‌ای برای پیشرفت در دانش رایانه و مهارت‌های کاربرد نرم افزار ضروری است.
 
- مدرک کارشناسی ارشد یا دکترا می‌تواند برای اهداف پیشرفت شغلی و همچنین به دست آوردن شغل‌های برتر در این زمینه بسیار مفید باشد.
 
کسب مشاغلی به عنوان مهندس روباتیک برای کسانی که دانش بنیادی خوبی دارند آسان خواهد بود. با این حال، شما باید برای کار به عنوان کارآموز قبل از اشتغال در شرکت‌های درجه یک آماده باشید. برای یافتن کارفرمای مناسب در برنامه‌های مربوطه محل اقامت یا کالج خود شرکت کنید.
 

حقوق مهندس روباتیک

حقوق مهندس روباتیک تا حد زیادی به سالهای تجربه‌ی کاری، مدارک تحصیلی، محل کار و نوع کارفرما بستگی دارد. به گفته کارشناسان بازار کار، حقوق در مقطع ورودی می‌تواند در حدود 50،000 تا 65000 دلار در سال در این رشته از مهندسی باشد. مهندسان شاغل در زمینه طراحی می‌توانند در هر جایی بین 60 تا 75 هزار دلار در سال درآمد کسب کنند.
 
مهندسین روباتیکی وجود دارند که ترجیح می‌دهند به عنوان دانشمند رایانه کار کنند. چنین مهندسینی می‌توانند انتظار داشته باشند که حقوق بالاتری داشته باشند زیرا برای مهارت‌هایشان تقاضا زیاد است.  مهندسی روباتیک شامل آماده سازی روبات‌ها پس از تجزیه و تحلیل دقیق نیازها و خواسته‌های مشتری است. بسته‌ی پرداخت برای آنها می‌تواند در محدوده 80،000 تا 100000 دلار در سال باشد. متوسط ​​حقوق مهندس روباتیک در طی سالیان متمادی روند رو به رشدی را نشان داده است و طبق گفته خودی‌های این صنعت، به رشد مداوم خود ادامه خواهد داد.
 
تاکنون مطمئناً درک کرده‌اید که چگونه می‌توانید مهندس روباتیک شوید. رشته مهندسی روباتیک به تعداد زیادی نیروی انسانی با استعداد و کیفی نیاز دارد، از این رو می‌تواند فرصتی مناسب برای مهندسان جوان باشد تا به اهداف شغلی خود برسند. بنابراین، از این فرصت‌ها استفاده کرده و یک حرفه مستحکم برای خود دست و پا کنید که هر چه می‌تواند بهتر باشد.
 
اکثر مهندسان روباتیک بر روی طراحی نرم افزار و ساختن نمونه‌های اولیه کار می‌کنند. افرادی که در یک یا چند رشته مرتبط تخصص دارند می‌توانند حقوق بالاتری مطالبه کنند.
 
همان طور که اشاره شد مهندسی روباتیک شاخه‌ای حیاتی از علم و فناوری است. امروز وقتی صحبت از خودکار شدن همه چیز می‌شود، اولین چیزی که به ذهنمان خطور می‌کند یک روبات است. ما در حقیقت شروع به تصور روبات‌هایی می کنیم که همه کارهای روزانه را برای ما انجام می‌دهند! افرادی که این فناوری را به ما می‌رسانند و تصور ما را به واقعیت تبدیل می‌کنند، همانا همان مهندسان روباتیک هستند. این یکی از مشاغلی است که امروزه بسیار مورد توجه است. اما، مهندس روباتیک بودن بازی کودکانه‌ای نیست! در حقیقت، این کار چالش برانگیز است، و شما نیاز به تحصیل سخت در سراسر دوره دانشگاهتان دارید.
 
محدوده حقوق
- طبق اعلام مؤسسه ملی تحقیقات ژنوم انسانی، میزان حقوق این شغل 47،640 دلار - 121.970 دلار است.
 
- در سال 2013، درآمد سالانه متوسط ​​یک مهندس روباتیک حدود 82،100 دلار بوده است.
 
- براساس داده‌های ارائه شده، در حقیقت، میانگین حقوق یک مهندس روباتیک حدود 76000 دلار است که ممکن است از ایالتی به ایالت دیگر متفاوت باشد.
 
حقوق و دستمزد، به بزرگی سازمان استخدام کننده، صلاحیت‌های آموزشی، مهارت‌ها و از همه مهمتر تجربه فرد بستگی دارد. اگرچه میزان دستمزد در ابتدا چندان زیاد نخواهد بود، اما با کسب تجربه کار به تدریج بالا می‌رود.
 
الزامات آموزشی
داشتن این شغل مستلزم کار سخت و تداوم در مطالعات، درست از سطح دبیرستان است. مدرک لیسانس مهندسی روباتیک برای تأمین شغل در مقطع ورود به این صنعت کافی است. برنامه درسی فارغ التحصیلی شما باید شامل مطالعات عمیقی در زمینه موضوعاتی از قبیل الکترونیک، سیستم‌های هیدرولیکی و پنوماتیک باشد. با این وجود، برای فرصت‌های موجود در مشاغل پیشرفته‌ای مانند آموزش، تحقیق و توسعه، مدیریت و برنامه ریزی، شما نیاز به داشتن مدرک کارشناسی ارشد در مدیریت کسب و کار به همراه مدرک لیسانس خود دارید. مهمتر از همه، دانش در مورد رایانه‌ها و کاربرد نرم افزار نیز ضروری است. افرادی که مهارت حل مسئله خلاق دارند می‌توانند حقوق بالایی را مطالبه کنند.
 
منبع: چارلی اس


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.