موارد جالب توجه UFOهای فرازمینی در دوران باستان

در تاریخ، بعد از عصر مصریان و سنین کتاب مقدس، بشریت شاهد تعامل با اشیاء مختلف پروازی ناشناسی تا زمان‌های کنونی بوده است. این رؤیت‌ها در نقاشی‌ها و سوابق شهادت عینی ضبط شده‌اند. تفسیر آنها تا امروز همچنان ناقص است.
يکشنبه، 5 آبان 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: فتانه خزاعی
موارد بیشتر برای شما
موارد جالب توجه UFOهای فرازمینی در دوران باستان
رؤیت UFO تا زمان اختراع ماشین‌های پرواز مانند هواپیما، زپلین (کشتی هوایی آلمانی) و بالن هوای گرم غیرقابل توضیح بود. تا آن زمان در مورد آنها با هراس و به عنوان چیزی جادویی شهادت داده می‌شد، و حتی منجر به مفاهیمی مثل فرشتگان و شیاطین می‌شد. با این حال، ما به طور خلاصه مرور می‌کنیم که چگونه ظاهر آنها از سده‌های میانه تا نزدیکی زمان جنگ‌های جهانی تشخیص داده شد.
 

UFOها در قرون وسطا

با پیشرفت تاریخ به قرون وسطا، روایات UFO جزئیات بیشتری پیدا کرد.
 
در سال 1322: "در اولین ساعت شب 4 نوامبر، در آسمان بر فرازUxbridge ، انگلستان، دیده شد، ستونی از آتش به اندازه یک قایق کوچک، رنگ پریده و کبود رنگ. از سمت جنوب بالا رفت. آسمان را با حرکات آهسته و سنگین قطع کرد، و به سمت شمال حرکت کرد. از جلوی ستون، شعله‌ی قرمز ملتهبی با پرتوهای بزرگی از نور به جلو ساطع می‌شد. سرعت آن افزایش یافت و در میان هوا به پرواز در آمد. "
 
در سال 1387، انگلستان افزایش موج فعالیت‌های UFO را تجربه کرد که شهروندان مشاهده کردند "آتشی در آسمان مانند یک چرخ سوزنده و گردان یا بشکه گرد شعله، ساطع کننده آتش از بالا و دیگران به شکل یک پرتو آتشین طولانی. "
 
در 14 آوریل 1561، تعداد زیادی از ساکنان نورنبرگ، آلمان، صدها کره، گوی ، سیلندر و سایر اشیاء عجیب و غریب را دیدند که در قالب پروازهای سریع در آسمان پرواز می‌کردند، گویی در حال جنگیدن با یکدیگر بودند. این رؤیت حدوداً یک ساعت به طول انجامید و توسط شاهدان "یک منظره بسیار ترسناک" توصیف شد. یک هنرمند ناشناخته این رویداد را در یک حکاکی چوب ثبت کرد، که ناوگان عجیب اشیاء پروازی را نشان می‌دهد، از جمله چند مورد که در واقع در حال سقوط به زمین هستند.
 
در 7 اوت 1566، ساموئل کوکسیوس از بازل، انگلستان، نوشت که در طلوع آفتاب "بسیاری از کره‌های بزرگ سیاه در هوا دیده می‌شدند که با سرعت زیاد در مقابل آفتاب حرکت می‌کردند و علیه یکدیگر باز می‌گشتند، گویی داشتند می‌جنگیدند." کوکسیوس همچنین این رویداد را با حکاکی روی چوب به یادگار گذاشت، که نشان دهنده 40 شیء است که آسمان را پر کرده‌اند با ناظرانی که حیرت زده به آن‌ها نگاه می‌کنند.
 
اخترشناسان مختلفی UFOها را دیده‌اند. ستاره شناس مشهور انگلیسی، ادموند هالی، که ستاره دنباله دار هالی را کشف کرد، همچنین ادعا می‌کند که یک UFO را دیده است. سه جسم بزرگ به شکل کره "مانند ماه" بر فراز ژاپن ظاهر شد و موجب شورش‌های گسترده‌ای شد. در ماه مه سال 1677، او و ستاره شناسان مختلف دیگری "نور بزرگی را در آسمان در سرتاسر جنوب انگلستان مشاهده کردند که ارتفاع موقعیت آن از زمین مایل‌ها بود". نور "با سرعت باورنکردنی‌ای حرکت می‌کرد و پر نور بود. به نظر می‌رسید که در حال ناپدید شدن است در حالی که نور سفید کم رنگی را به جا می‌گذارد. هیچ صدای هیس یا انفجاری وجود نداشت." آیا آن یک UFO یا شهاب سنگ بود؟ حتی هالی هم مطمئن نبود.
 
در 9 ژوئیه 1686، ستاره شناس ایتالیایی گوتفرید کیرچ "گوی سوزان" را مشاهده کرد که بسیار روشن بود و "آدم بدون شمع می‌توانست در نور آن بخواند". آنها از یک تلسکوپ استفاده کردند و تخمین زدند که این شیء 30 مایل بالاتر از سطح زمین باشد. پس از حدود یک دقیقه، نور ناپدید شد. کیرچ بعداً فهمید که افراد دیگری در مایل‌ها دورتر در اوایل همان شب همان شیء را مشاهده کرده بودند.
 
در طول دهه 1700، مجله جنتلمن انگلیس گزارش‌های بی شماری از قبیل رؤیت‌های باورنکردنی زیر را ثبت کرد.
 
"در مارس 1719، و دوباره در 29 اوت 1738، در آسمان بر فراز انگلستان ساعت 3 بعد از ظهر در شمال شرقی یک توپ درخشان، مانند مخروط ، با یک جت شعله در عقب ظاهر شد ... مثل یک مخروط آتش که در یک نقطه تیز پایان می‌یابد، با یک توپ روشن در انتهای ضخیم تر. توپ به نظر ‌رسید که منفجر می‌شود و در یک فوران شعله دور می‌شود."
 
در 2 ژانویه 1749، سه جسم بزرگ به شکل کره "مانند ماه" بر فراز ژاپن ظاهر شد و موجب شورش‌های گسترده‌ای شد. دولت مجبور شد برای جلوگیری از وحشت عمومی، قانون نظامی را تصویب کند. در این مدت، چندین نقاش رنسانس آثاری هنری خلق کردند که حاوی تصاویری از بشقاب پرنده‌های معمولی بود.
 
در سال 2003، محقق مَتیو هورلی نمونه‌های زیادی را شناسایی کرد. نقاشی قرن پانزدهم توسط هنرمند ایتالیایی هیرلانیدو، مریم باکره را با یک شیء به شکل دیسک که در آسمان معلق است نشان می‌دهد. در پس زمینه، یک مرد به آن شی‌ء اشاره می‌کند. یک نقاشی دیواری دیگر قرن شانزدهم، یک چهره را درون یک شیء پرنده نشان می‌دهد که در آسمان در بالای جمعیت در حال حرکت است.
 

UFOها در سده 1800

رؤیت‌ها همچنین به شدت در سده 1800 ادامه یافت.
 
در ژوئیه سال 1868، ساکنان کوپیاگو، شیلی، پرواز یک "ساختار هوایی" ناشناس را از بالای سر خود مشاهده کردند. این شیء این گونه توصیف شد که "پوسته‌های درخشانی داشت و مانند یک ماشین سر و صدا داشت."
 
یک گزارش نمایشی از تابستان سال 1883 در نشریه آلمان غربی، دِر اشترن، منتشر شد. براساس این گزارش، "همه بچه‌ها و معلم مدرسه ابتدایی عمومی شهر Segeberg ، در آسمان شش توپ آتشین دیدند، به اندازه قمرهای کامل، که در کنار هم سفر می‌کردند، نه با سرعت، از شمال به جنوب، در یک روز آفتابی و روشن. "
 
با وجود تعداد بی شماری رؤیت، بسیاری از مردم تا آن موقع هنوزUFO ها را به عنوان بیگانگانی از فضا نمی‌دیدند. توضیحات محبوب‌تر شامل فرشتگان، شیاطین یا نشانه‌هایی از جانب خدا یا شیطان بود. در این زمان، انسان هنوز یاد نگرفته بود که چگونه پرواز کند، بنابراین ایده سفر به فضا و زندگی در سایر سیارات وارد آگاهی عمومی نشده بود. تا قبل از زمان اختراع هواپیماها و راکت‌ها در اوایل قرن بیستم مردم به طور جدی فکر نمی‌کردند که بشقاب پرنده‌ها موجوداتی از سیارات دیگر باشند.
 
منبع: ویشوا پوروهیت


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.