برای تقویت استخوان کودکان چه کنیم؟

استخوان ها مهم ترین و ضروری ترین اعضای بدن هستند، چرا که هرچه قوی تر باشند، سلامت، تندرستی و تناسب اندام های بدن بیشتر تامین می شود.به گفته کارشناسان، تقویت استخوان ها باید از دوران کودکی آغاز شود و در سنین بالا ادامه یابد.
سه‌شنبه، 7 آبان 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
برای تقویت استخوان کودکان چه کنیم؟

تقویت استخوان کودکان

بدون تردید یکی از مهم ترین عضوهای بدن انسان که ساختار جسم افراد را شکل می دهد، استخوان ها می باشند. استخوان ها در استحکام بدن تاثیر زیادی دارند و می توانند به سلامت و تندرستی افراد کمک شایانی کنند. سلامت و تقویت استخوان کودکان سبب می شود که آن ها در دوران بزرگسالی مشکلات کمتری داشته باشند و بتوانند عمر مفیدتری را سپری کنند.
 

راه های تقویت استخوان کودکان

 
کلسیم ها
یکی از بهترین منابع برای تقویت استخوان ها چه در کودکان و چه در بزرگسالان، کلسیم می باشد. پیشنهاد می شود که مواد خوراکی مانند سویا، شلغم، شیر، پنیر، انجیر و … را در رژیم غذایی کودک خود بگنجانید تا او از این مواد معدنی مفید برای استخوان ها بی نصیب نماند.
 
منیزیم برای تقویت استخوان کودکان
منیزیم نیز از جمله مواد معدنی محسوب می شود که برای تقیوت استخوان کودکان مفید می باشند. این ماده معدنی در اسفناج، کره بادام زمینی، لوبیا سفید و سیاه، آووکادو و … بیابید.
 
ویتامین D
ویتامین دی از جمله مهم ترین ویتامین هایی محسوب می شود که هر فردی می بایست در طول زندگی از آن به مقدار کافی دریافت نماید. کمبود این ویتامین می تواند به بیماری های مختلفی منجر شود و البته مصرف به اندازه آن به تقویت استخوان ها کمک شایانی می کند.
 
ویتامین k
ویتامین کا را می توانید در سبزیجاتی با برگ سبز بیابید. این ویتامین نه تنها برای سلامت استخوان مفید است، بلکه می توانید از آن برای سلامت قلب، تنظیم لخته شدن خون، مبارزه با سرطان، کاهش دردهای قاعدگی، افزایش حساسیت به انسولین و … بهره بگیرید. علاوه بر سبزیجاتی با برگ های سبز، این ویتامین در تخم مرغ، ماهی، سبوس گندم، چای سبز، ماست و پنیر و … نیز یافت می شود.

علاوه بر موارد فوق، متخصصان پیشنهاد می کنند که میزان مواد خوراکی کافئین دار، مانند قهوه و نوشابه را در کودکان به حداقل برسانید چرا که اینها دارای فسفر زیاد هستند و فسفر زیاد کلسیم را در بدن از بین می برد. لذا برای آنکه بتوانید سلامت استخوان کودکان خود را تضمین کنید، ویتامین های مفید را به اندازه کافی در رژیم غذایی آن ها بگنجانید تا در آینده از احتمال بروز پوکی استخوان در آنها جلوگیری نمایید.


منبع: سایت نظارت بر خانواده


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما