ارسال پیام انبوه در واتس اپ منع قانونی دارد؟

پیام انبوه یک سرویس پیام رسان از نرم افزار به یک فرد (A2P) است که برای ارسال مقادیر زیاد اس ام اس به گروهی از گیرندگان، استفاده می شود. صرفه جویی در وقت و هزینه اولین مزیت بزرگ استفاده از سرویس پیامک انبوه است.
سه‌شنبه، 7 آبان 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
ارسال پیام انبوه در واتس اپ منع قانونی دارد؟

ارسال پیام انبوه در واتس اپ

ارسال پیام انبوه در این اپلیکیشن پیام رسان یکی از مدل های سودجویی از شبکه های اجتماعی و تبلیغات رایگان است که در چند مدت اخیر، رواج زیادی نیز پیدا کرده است.

اما تصمیم اخیر واتس اپ مبنی بر متوقف ساختن ارسال تکست، ویدئو یا هر فایل دیگری در تعداد بالا، احتمالا مانع جدی در این مسیر بوده و دیگر امکان سوء استفاده از این اپلیکیشن پیام رسان، برای تبلیغات بدون هزینه و مزاحمت آور برای کاربران وجود نخواهد داشت.

اگر به وب سایت مادر اپلیکیشن واتس اپ مراجعه کنید، متوجه خواهید شد که این وب سایت در قسمت FAQ، اعلام داشته است که از این پس با ارسال پیام های انبوه از مسیر خود، مقابله قانونی کرده و فرد یا کاربر مورد نظر را از مجرای قانونی تحت پیگرد قرار خواهد داد.

اقدامات قانونی واتس اپ در مقابله با پدیده ی ارسال پیام های تبلیغاتی بدون رضایت کاربران، می تواند یک مانع جدی و کارآمد در این مسیر بوده و رفته رفته فضای تبلیغاتی را از این پیام رسان، دور کند.

بنا بر اعتقاد سخنگوی واتس اپ، این اپلیکیشن به منظور استفاده کاربری و بدون تبلیغات طراحی شده است و به هیچ وجه قرار نیست که به سمت یک بازار و پلت فرم تبلیغاتی و مطرح کردن برندهای کوچک و بزرگ حرکت کرده و به چیزی شبیه به آن تبدیل شود.

واتس اپ اخیرا سطح شناسایی حساب های کاربری را بالا برده و به راحتی می تواند حساب های کاربری متخلف از این قانون را شناسایی کند.

از این جهت حساب های کاربری متخلف پس از شناسایی علاوه بر مسدود شدن، با پیگرد قانونی روبرو خواهند شد.

بدیهی ست که پیگرد قانونی با طرح شکایت از سوی واتس اپ و متوجه فرد خاطی یا مجموعه منتسب به آن خواهد بود.

به نظر می رسد که واتس اپ در راستای امن ساختن این اپلیکیشن پیام رسان و دور کردن آن از فضای تجاری؛ قدم های مثبتی برخواهد داشت.


منبع: سایت نظارت بر خانواده


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.