برای پیشگیری از پوکی استخوان چه بخوریم؟

پوکی استخوان یا کاهش تراکم استخوانی زمانی رخ می‌دهد که حفره‌های کوچک یا نقاطی سست و ضعیف در استخوان ایجاد و منجر به شکستگی استخوان، درد و کیفوز پشت (خمیدگی غیرعادی بخش فوقانی ستون فقرات) می‌شود. در این مقاله خوراکی هایی معرفی میشود تا بتوان بوسیله آنها از این عارضه جلوگیری کرد.
سه‌شنبه، 7 آبان 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
برای پیشگیری از پوکی استخوان چه بخوریم؟

بهترین خوراکی های پیشگیری از پوکی استخوان

 
شیر
شیر یکی از منابع غنی از کلسیم و ویتامین D است که با مصرف آن می توانید استخوان هایی قوی داشته و ابتلا به پوکی استخوان را کاملا به تعویض بیندازید.
 
اسفناج از خوراکی های مفید پیشگیری از پوکی استخوان
اسفناج نیز یک سبزی با مقادیر قابل توجه کلسیم بوده و در ضمن ویتامین های گروه A، C و K را در خود جای داده است. مصرف اسفناج همین طور آهن مورد نیاز بدن را تامین ساخته و برای بانوان بسیار مناسب می باشد.

با قرار دادن اسفناج در سبد تغذیه روزانه ی خود، می توانید استخوان های خود را تقویت کرده و پوکی استخوان را به تعویق بیندازید.
 
پرتقال
پرتقال مقادیر زیادی ویتامین A و C داشته و برای حفظ سلامت استخوان ها موثر واقع می شود. از آن جایی که ویتامین C در بدن ذخیره نمی شود، نیاز به تامین روزانه ی آن داریم و حتما باید هر روز میزان ویتامین C مورد نیاز بدن خود را دریافت کنید.
 
ماهی سالمون از خوراکی های مفید پیشگیری از پوکی استخوان
ماهی سالمون دارای ویتامین D بوده و همین طور منبع غنی از امگا 3 است. ماهی سالمون از بهترین غذاهای دریایی محسوب می شود که با داشتن ویتامین D، می تواند در سلامت استخوان ها و حفظ قوام آن ها، موثر باشد.
 
گوجه فرنگی
اگر هر روز یک گوجه فرنگی در سبد غذای روزانه خود بگنجانید، ویتامین A و C و همین طور ویتامین K مورد نیاز بدن خود را تا حدی تامین ساخته اید.
 
فلفل دلمه ای های رنگی از خوراکی های مفید پیشگیری از پوکی استخوان
فلفل دلمه ای های رنگی، به ویژه فلفل دلمه ای قرمز؛ منبعی غنی از ویتامین های A، C و K است. همین طور این فلفل ها به عنوان یک منبع فیبر محسوب می شوند. با مصرف فلفل دلمه ای، استخوان های خود را در مقابل پوکی استخوان، ایمن ساخته اید.
 
گردو
گردو دارای مقادیر عالی کلسیم است و یک ماده غذایی بسیار مفید به شمار می آید. همین طور شما می توانید بخشی از منیزیم مورد نیاز بدن خود را از این طریق تامین سازید. به علاوه چربی های موجود در گردو از چربی های خوب و مفید بوده و برای بدن انسان بسیار کارآمد هستند.
 
ماست
اگر در خوردن شیر، کوتاهی می کنید؛ حداقل ماست را به وعده های غذایی خود بیفزایید. ماست دارای مقادیر زیادی کلسیم است و در شمار بهترین خوراکی های مفید برای پیشگیری از ابتلا به پوکی استخوان قرار دارد.

البته توجه داشته باشید که برای بهره مندی از خواص ماست، باید از انواع ماست های کم چرب و بدون افزودنی استفاده نمایید.

از دیگر مواد خوراکی مفید برای جلوگیری و به تعویق انداختن ابتلا به پوکی استخوان، می توان به مارچوبه، کنگر فرنگی، کلم پیچ، کلم بروکسل، تخم کدو حلوایی، کیوی، انجیر و … اشاره کرد.


منبع: سایت نظارت بر خانواده


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.