قابلیت جدید گوگل ترنسلیت چیست؟

گوگل ترنسلیت خدماتی از شرکت گوگل می باشد که با آن می توانید به ترجمه ی متن های خود و یا وب سایت ها بپردازید و متن دلخواه خود را زبان موردنظر مشاهده کنید. به دلیل محیط کاربری ساده و حرفه ای مترجم گوگل و خدماتش آن را به عنوان یک ترجمه گر قدرتمند می شناسند.
چهارشنبه، 8 آبان 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
قابلیت جدید گوگل ترنسلیت چیست؟

قابلیت جدید Translatotron به گوگل اضافه شد.

برنامه گوگل ترنسلیت به راحتی می تواند متون خارجی را به زبان دیگر برای شما ترجمه کند.

برای این کار شما فقط لازم است تا وارد گوگل شده و گوگل ترنسلیت را جستجو کنید یا حتی خیلی راحت تر، از پنل میانبری که در گوگل در قسمت سمت چپ صفحه قرار دارد، در آن گزینه های مختلفی از جمله جی میل و… وجود دارد، گوگل ترنسلیت را انتخاب کنید.

شما دو جعبه را در صفحه روبروی مشاهده می کنید و بدین طریق می توانید متن مورد نظر خود را در جعبه سمت چپ تایپ کنید و سپس زبان‌ مبدأ را در بالای جعبه از گوشه سمت چپ انتخاب کنید.پس از آن در جعبه سمت راست زبان مقصد را انتخاب کنید.

در عرض چند ثانیه، لغات یا متنی که برای ترجمه انتخاب کرده اید، توسط گوگل ترنسلیت ترجمه می شود. این شیوه یکی از رایج ترین کاربردهای گوگل ترنسلیت است که بسیاری از کاربران با آن آشنایی دارند.

به غیر از آن، علاوه بر نوشتن، امکان گفتن کلمه یا جملات در این اپلیکیشن ترجمه گوگل امکانپذیر است.

شما می توانید با فشار دکمه ای که شبیه میکروفون است، لغتی مورد نظر برای ترجمه بگویید و ترجمه آن را در جعبه سمت چپ مشاهده کنید.

قابلیت جدید موسوم به ترنسلیتوترون/ Translatotron به زبان شما کلمات و جملات را شنیده و به‌ صورت صوتی به زبان‌ اصلی به شما برمی‌ گرداند.

پیش از این شما برای ترجمه از طریق گوگل، سه فرآیند را طی کنید. سه فرآیندی که گاهی زمان زیادی را از شما می گرفت تا متن شما را شناسایی و بعد تبدیل به زبان دلخواه و درخواستی شما کند.

این سه مراحل شامل: شناسایی خودکار صوت، که صوت را به متن تبدیل کرده و ماشین ترجمه که متن را به دیگر زبان ترجمه کرده و متن به صوت که متن ترجمه‌ شده را به‌صورت صوت به کاربر باز می‌ گرداند.

اما در روش جدید تبدیل متن و .. حذف‌ شده و صوت دریافت شده و صوت تحویل می‌ شود. به گفته کارشناسان ترنسلیتوترون مدل نقطه‌ به‌ نقطه است که صوت مستقیم به صوت ترجمه‌ شده و تقدیم کاربر می‌ شود.

درواقع متن واسط ازمیان‌ رفته است. همچنین صوت فرد را به‌ عنوان مبنای کار، برای تبدیل به زبان ترجمه‌ شده قرار می‌ دهد. درنتیجه به گفته گوگل سرعت ترجمه بالاتر رفته و خطای کمتری نیز حاصل می‌ شود.
 

ایجاد کتابچه عبارات و اصطلاحات

یکی دیگر از کاربردهای ویژه گوگل ترنسلیت، ایجاد کتابچه عبارات و اصطلاحات است.

به وسیله این قابلیت وقتی که در ترجمه یک عبارت پیچیده اشتباه می‌کنید و می‌خواهید که ترجمه درست آن را به یاد بیاورید، گوگل ترجمه، به شما کمک می‌کند و این امکان را فراهم می‌آورد که ترجمه عباراتی که می‌خواهید را ذخیره کنید.

یک ویژگی دیگری که در به روز رسانی جدید گوگل ترنسلیت اضافه شده است این که با استفاده از آن امکان ترجمه از طریق دوربین موبایل برایتان فراهم شده و می توانید هر متنی را ترجمه کنید و به شما این اجازه را می دهد تا معنی صحیح جملات به هر زبانی را متوجه شوید.

برای استفاده از گوگل ترنسلیت ابتدا باید با دوربین موبایل خود از نوشته ای یا تابلویی که مد نظر است عکس بگیرید و سپس بخشی از جمله ای که نیاز به ترجمه آن دارید را انتخاب کنید تا ترجمه آن را به سرعت بر روی صفحه موبایل خود مشاهده نمایید.

گفتنی است، قابلیت جدید گوگل ترنسلیت ترجمه بسیاری از زبان ها از قبیل عربی، تایلندی، ویتنامی، هندی، بنگالی، گجراتی، کانادی، مالایالامی، مارتی، نپالی، پنجابی، زبان تامیل و تلوگو را پشتیبانی می کند.

در ابتدا باید اپلیکیشن گوگل ترانسلیت را دانلود کنید و سپس زبان مبدا و مقصد که منظور همان زبانی است که برای شما آسان تراست را انتخاب کنید.

در مرحله بعد بر روی گزینه دوربین کلیک کرده و پس از انتخاب بخش مورد نظر اندکی تامل کنید تا ترجمه در اختیار شما قرار گیرد.

گفتنی است؛ در حال حاضر استفاده از این قابلیت جدید گوگل ترنسلیت و اپلیکیشن آن بر روی سیسم عامل های اندروید و آی او اس برای موبایل ها امکان پذیر است.

گوگل ترنسلیت همچنین برای زمان های فراغت و خالی خود و بالا بردن اطلاعات و همچنین شروع یادگیری یک زبان مورد علاقه بسیار مفید است.

به کمک برنامه گوگل ترنسلیت به سادگی می توان متنی خارجی را به زبان موردنظر ترجمه کرد.

برای این کار کافی است وارد گوگل شوید و گوگل ترنسلیت را جستجو کنید یا خیلی ساده از پنل میانبری که در گوگل و در قسمت سمت چپ صفحه قرار گرفته و در آن گزینه های مختلفی از جمله جی میل و… وجود دارد، انتخاب گوگل ترنسلیت را انتخاب کنید. سپس دو جعبه را در صفحه روبروی خود مشاهده خواهید کرد و بدین صورت شما می توانید متن مورد نظر خود را در جعبه سمت چپ نوشته و زبان‌ مبدأ را هم از گوشه سمت چپ در بالای همین جعبه انتخاب نمایید.

بعد از آن سراغ جعبه سمت راست بروید و زبان مقصد خود را انتخاب کنید. در عرض چند ثانیه، متن یا لغتی که تایپ کرده اید، توسط گوگل ترنسلیت ترجمه می گردد. این کاربرد که یکی از رایج ترین کاربردهای گوگل ترنسلیت می باشد، بسیاری از کاربران با آن آشنایی دارند.

امکان گفتن کلمه یا جملات هم علاوه بر نوشتن، در این سرویس ترجمه گوگل امکان پذیر است.

شما قادرید همچنین با فشار دکمه ای که شبیه میکروفون است، لغتی را که دنبال یافتن ترجمه آن هستید، بگویید و ترجمه آن را در جعبه سمت چپ مشاهده نمایید.


منبع: سایت نظارت بر خانواده


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.