قفل عشق

قفل عشق قفلی که زوج عاشق به یک مکان می‌بندند تا نماد عشقشان باشد. صد‌ها مکان در جهان برای بستن این قفل‌های عشق وجود دارد. در این مطلب به معرفی این مکان ها می پردازیم.
پنجشنبه، 9 آبان 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
قفل عشق

آبنمای قفل‌ها، اروگوئه

این آبنما در جایی شلوغ و پرسروصدا در یک خیابان تجاری در پایتخت اروگوئه، مونته‌ویدئو واقع شده و به طور خاص برای بستن قفل‌های عشق طراحی شده است. روی تابلوی آن نوشته شده است: «افسانه این آبنمای جوان به ما می‌گوید که اگر قفلی توسط دو فرد عاشق به آن بسته شود، آن‌ها باز هم به آبنما بازمی گردند و عشقشان ابدی می‌شود.»

قفل عشق


محله مالا استرانا (Malá Strana)، پراگ

این پل پیاده روی کوچک زیر قلعه پراگ، در نزدیکی دیوار مشهور لنون قرار دارد و مشهورترین مکان برای بستن قفل عشق در پراگ است. طبق افسانه‌های محلی، یک زوج عاشق از دو خانواده که با هم دشمن بودند، قصد داشتند مخفیانه در این پل یکدیگر را ملاقات کنند که توسط خانواده هایشان کشته شدند.

قفل عشق


کوه هوانگ، چین

هوانگشان را با عنوان «عاشقانه‌ترین کوه در چین» می‌شناسند. به نظر می‌رسد اولین قفل‌های عشق روی صخره‌های گرانیتی زیبای این کوه بسته شدند. عاشقان اسم خود را روی قفل‌ها حکاکی می‌کنند، سپس آن‌ها را به نرده‌ها بسته و کلیدش را به نشانه عشق ناگسستنی خود میان صخره‌ها پرتاب می‌کنند.

قفل عشق


پل قصاب‌ها، اسلوونی

پل قصاب‌ها یک پل نسبتا جدید در اسلوونی است که از سال ۲۰۱۰ که افتتاح شده، به محل مورد علاقه عشاق برای بستن قفل‌هایشان تبدیل شده است. فروشگاه‌های سوغات اطراف آن هم با فروش قفل این رسم را تشویق می‌کنند.

قفل عشق


پل لوژکف (Luzhkov)، مسکو

در سال ۲۰۰۷، درخت نمادین قفل عشق در این پل در نزدیکی کرملین و میدان سرخ نصب شد تا عاشقان را از بستن قفل‌های خود به نرده‌های پل منصرف کند. اکنون چندین درخت پوشیده از قفل در این پل وجود دارد و نرده‌ها خالی هستند.

قفل عشق
 


پل بروکلین، نیویورک

پل مشهور بروکلین روی رودخانه «ایست» قرار دارد و مناطق منهتن و بروکلین را به هم وصل می‌کند. این پل زوج‌های عاشق زیادی را به خود جذب می‌کند، هرچند این کار به صورت رسمی در نیویورک غیرقانونی است.

قفل عشق


پونته میلویو (Ponte Milvio)، رم

عاشقان زیادی از سال ۲۰۰۶ به این پل آمده اند. متاسفانه زنگ‌زدگی هزاران قفل به ساختار سنگی پل آسیب زده و از سال ۲۰۱۲ مسئولین قفل‌ها را از این پل باز می‌کنند.

قفل عشق


مُست لوباوی (Most Ljubavi)، صربستان

این پل بیش از ۱۰۰ سال است که با قفل‌های عاشقان آراسته می‌شود و مشهورترین پل قفل عشق از ۱۵ پل این شهر است.

قفل عشق


پل هوهنزولن (Hohenzollern)، کلن، آلمان

این پل روی رودخانه راین قرار دارد و هم پل عابرپیاده است و هم راه آهن. قفل‌های عشق، حصار بین مسیر عابر پیاده و قطار را تزئین کرده اند.

قفل عشق


پل هنرها، پاریس

این پل عابر پیاده روی رود سِن واقع شده و صد‌ها هزار قفل به آن بسته شده است.

قفل عشق


منبع: سایت برترینها


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما