کارکرد های اندروید باکس

اندروید باکس که با نام هایی مانند اندروید تی وی باکس، اسمارت باکس، مینی کامپیوتر اندرویدی، هوشمند ساز تلویزیون، دستگاه IPTV ، تی وی باکس و … هم شناخته می شود، دستگاهی است با سیستم عامل Android که می تواند قابلیت های یک تلویزیون هوشمند را به هر تلویزیون و صفحه نمایشی اضافه کند. توسط این دستگاه ها می توانید مانند گوشی ها و تبلت های اندرویدی هزاران نرم افزار اندرویدی مانند بازی ، نرم افزارهای شبکه های اجتماعی، انواع نرم افزار پخش فیلم و مدیاسنتر ، وب گردی و … را در اختیار داشته باشید و از آن ها استفاده کنید.اگر بخواهیم ساده تر توضیح دهیم اندروید باکس یک گوشی موبایل اندرویدی با صفحه نمایش تلویزیون است .
يکشنبه، 12 آبان 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
کارکرد های اندروید باکس

اندروید باکس چیست؟

در این سالها، تکنولوژی فناوری اطلاعات در حال گسترش و پیشرفت بی سابقه است. تولیدکنندگان این فناوری در تلاش اند تا با ارائه تفاوت های خود با دیگر رقبا نظر مخاطبان را جلب نمایند.

در این میان، پیشرفت تکنولوژی تلویزیون های هوشمند دیگر جای خود دارد. تلویزیون های هوشمند، تبدیل به یک وسیله کاربردی شده اند که بسیاری از نیازهای مخاطبان را پوشش می دهند.

اندروید باکس در واقع وسیله ای شبیه سازی شده است برای استفاده از تکنولوژی های اندروید بر روی تلویزیون های هوشمند.

تصور کنید شما می خواهید از تلویزیون خود به عنوان یک سیستم عامل اندروید استفاده کنید. یا اینکه سیستم عامل شما webOS یا تایزن است، ولی می خواهید که اندروید روی آن اجرا شود.

در هر حال تفاوتی ندارد. شما می توانید بدون هیچ نگرانی با استفاده از اندروید باکس تلویزیون خود را تبدیل به یک دستگاه با سیستم عامل اندروید کنید. آن هم با هزینه خیلی مقرون به صرفه.

” اندروید باکس “ در واقع وسیله ای جعبه مانند، بسیار شبیه به هارد اکسترنال ( با این تفاوت که پورت های شبکه و تهویه بیشتری در اطراف خود دارد) و به شما این امکان را می دهد تا از تلویزیون هوشمند خود به عنوان یک دستگاه با سیستم عامل اندروید استفاده کنید.

لازم به ذکر است که این وسیله همچنین با نام هایی چون مانند اسمارت باکس ، دستگاه IPTV ، هوشمند ساز تلویزیون ، Android TV Box ، اندروید تی وی باکس ، آندرو-باکس و … شناخته می شود و البته معمولا دارای قیمت پایینی است.
 

تفاوت اندروید باکس با اسمارت باکس

همانطور که گفتیم اندروید باکس برپایه سیستم عامل اندروید عمل می کند و به همین دلیل امکانات زیادی را به کاربران ارائه می کند.

در حالی که اسمارت باکس دستگاهی است که تنها به منظور دریافت سینگال های دیجیتالی محتوا و ارسال آنها به تلویزیون، مورد استفاده قرار می گیرد.

اسمارت باکس ها، معمولا کاربری گسترده ای ندارند. بهترین اسمارت باکس های موجود در بازار در نهایت عملکرد خود قادر خواهند بود که فایل های صوتی یا تصویری را از روی DVD یا فلش مموری اجرا کنند.

همچنین این لوازم الکترونیکی از نرم افزار بسیار ساده ای بهره می برند که به جز چند منوی ساده ، شامل چیز دیگری نمی شود.

در حالی که اندروید باکس، می تواند به دلیل داشتن سیستم عامل اندروید، امکان نصب و اجرای انواع نرم افزارهای کاربردی را، در محیط محبوب پلتفروم اندروید به شما ارائه نماید. در هنگام استفاده از این دستگاه شما می توانید به راحتی با محیط سیستم عامل ارائه شده تعامل برقرار کنید و از قابلیت های متنوع آن استفاده کنید.
 

مزیت های اندروید باکس چیست؟

در واقع آندروید باکس (android box) را می توان یک سیستم هوشمند چند منظوره عنوان نمود. البته لازم به اشاره است که در آندروید باکس ها ما بر خلاف ستاپ باکس ها ، شاهد وجود پورت آنتن نیستیم.

اما در بهره گیری از این وسیله شما قادر خواهید بود که تعداد بسیار زیادی از تلویزیون های جهان را به صورت آنلاین به نظاره بنشینید. که البته با توجه به این موارد که حداقل سرعت مورد نیاز برای استفاده از این قابلیت 2 مگا بیت بر ثانیه است.
 

چه تلویزیون هایی با اندروید باکس سازگاری دارند؟

به طور کلی تمام اندروید باکس ها، از پورت HDMI پشتیبانی می کنند و این موضوع استفاده از آنها را برای اکثر تلویزیون های هوشمند فراهم می سازد.

البته چنان که شما از یک تلویزیون CRT بهره می برید باز هم جای نگرانی نیست. چرا که آندروید باکس هایی وجود دارند که از پورت AV نیز پشتیبانی کرده و به شما امکان بهره مندی از امکانات آندروید بر روی تلویزیون CRT تان را بدهند.

شما می توانید با استفاده از یک دستگاه اندروید باکس تلویزیون خود را تبدیل به سیستم عامل اندروید کنید.
 

اندروید باکس چه امکاناتی دارد؟

ایجاد امکان وب گردی با استفاده از نرم افزار های مرورگری چون فایر فاکس ، کروم و …

پخش و استریم فیلم و برنامه های تلویزیونی با استفاده از نرم افزارهایی چون Kodi ، Amazon و…

میررینگ گوشی ها و دیگر لوازم هوشمند بر روی صفحه تلویزیون به صورت بی سیم یا با سیم

بهره گیری از انواع شبکه های مجازی همچون Telegram ، Instagram ، Skype و…

پشتیبانی کامل از زبان فارسی همانند دیگر لوازم آندرویدی دیگر

نصب و اجرای انواع بازی های اندرویدی ( قابل اجرا با گیم پد یا کیبورد و ماوس)

استفاده جهت سیستم های IPTV ( قابل استفاده در هتل ها و ساختمان های بزرگ )

پشتیبانی از تمامی فرمت های موجود و قابل پشتیبانی توسط سیستم عامل آندروید ، به واسطه نصب نرم افزارها و پلیر های مرتبط

از خصوصیات مشترک آندروید باکس ها می توانیم به کوچکی سایز و امکان قابل حمل ( یا همان پرتابل ) بودن اشاره نمود.
 

نحوه اتصال اندروید باکس به تلویزیون های هوشمند

باکس های آندروید از نظر شیوه اتصال معمولا در 2 نوع کلی طراحی و عرضه می گردند. برخی از این لوازم به صورت دانگل های HDMI بوده و به پشت تلویزین متصل می گردند.

اما برخی دیگر به صورت باکس بوده و با استفاده از یک سیم HDMI اتصال آن ها صورت می پذیرد. البته پیشنهاد ما به شما بهره گیری از نوع دوم ، یعنی مدل باکس می باشد. علت آن هم این است که اولا در این مدل پورت های بیشتری وجود داد.

ثانیا سخت افزار این مدل نسبت به نوع دانگلی معمولا قوی تر بوده و به علت برخورداری از فضای بیشتر تحویه نیز به خوبی صورت پذیرفته و وسیله مذکور دیرتر نیز داغ می شود.
 

قیمت اندروید باکس در ایران

در تعیین قیمت اندروید باکس، معمولا عناصر بسیاری دخیل هستند. از جمله اطلاعات سخت افزاری همچون میزان رم ، قدرت پردازش سی پی یو ، پشتیبانی از محتوای 4K و … به عبارت دیگر هر چقدر دستگاه مورد خرید شما قوی تر باشد ، بی شک از قیمت بالاتری نیز برخوردار خواهد بود. لذا انتخاب یک Android BOX خوب مستلزم یافتن دستگاهی با امکانات بالا و در عین حال قیمت مناسب تر است.
 

بررسی اتصالات در Android BOX

اتصالات اندروید باکس، براساس خروجی و ورودی ها – اتصالات ؛ به طور کلی، با درک اینکه قابلیت اتصال به شبکه توسط اندروید باکس، شما تنها به پورت LAN وابسته است یا نه از امکاناتی چون اتصال با وای فای ، بلوتوث و … مشخص می شود.
 
تیونر داخلی و IPTV
بعضی از انواع اندروید باکس ها که اصطلاحا هیبریدی خوانده می شوند علاوه بر دارا بودن ورودی کابل شبکه LAN که به آن ها امکان استفاده از اتصالات آی پی تی وی را می دهد؛ قابلیت دریافت و پخش شبکه های دیجیتال صدا و سیمای ایران را نیز دارا می باشند.
 

جمع بندی

به طور کلی اندروید باکس؛ وسیله ای که تلویزیون هوشمند شما را تبدیل به یک تلویزیون با قدرت دستیابی به سیستم عامل اندروید می کند.

شما می توانید با این وسیله به راحتی وسایل جانبی مثل دسته های بازی، موس ، کیبورد و … را به تلویزیون خود متصل کنید.

در زمان خرید اندورید باکس، شما باید ابتدا نیازهای خود را به خوبی بشناسید. شما می توانید بسته به نیاز خود ، از انواع مخصوص گیمینگ گرفته تا باکس های مخصوص کاربری عادی و صرفه اقتصادی ، یکی را انتخاب کرده و تهیه نمایید با استفاده از امکاناتی که از اندروید باکس، انتظار دارید اقدام به خرید نمایید.

استفاده از این وسیله جانبی و پرکاربرد این روزها در حال گسترش است.


منبع: سایت نظارت بر خانواده


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.