تلسکوپ‌هایی برای مبتدیان

اگر کاوش در فضا و اجرام آن را دوست دارید، به راحتی می‌توان گفت نجوم موضوعی ارجح است. برای درک کامل مفهوم نجوم، دانشجویان باید دارای تلسکوپ باشند. برای مطالعه بهتر، اما انتخاب صحیح، همیشه کاری مهیب است. بنابراین در این جا چند تلسکوپ عالی برای مبتدیان ارائه شده است.
شنبه، 18 آبان 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی رضایی میر قائد
موارد بیشتر برای شما
تلسکوپ‌هایی برای مبتدیان
نجوم، علم ستارگان و سیارات است. با پیشرفت روز افزون انسان، علاقه آنها به ستارگان و فضا بیشتر می‌شود. بنابراین اگر به رصد ستارگان علاقه‌مند هستید و مجذوب حرکت سیارات هستید، زمان آن رسیده که در مورد تلسکوپ برای مبتدیان بدانید. می‌تواند برای هرکسی پیش بیاید؛ شما آماده هستید تا اولین خرید انحصاری خود را انجام دهید اما نمی‌دانید سراغ کدام مارک بروید. بدیهی است که شما نمی‌توانید یک تلسکوپ اسباب بازی بخرید و همچنین آماده نیستید هزار دلار برای یک ابزار پیشرفته که حتی به آن احتیاج ندارید نیز هزینه کنید. بنابراین بدیهی است که شما باید در مورد بهترین تلسکوپ ها برای مبتدیان تحقیقاتی انجام دهید تا مطمئن شوید که انتخاب هوشمندانه خود را انجام داده‌اید.
 

انتخاب یک تلسکوپ مناسب برای مبتدیان

اطمینان حاصل کنید که تلسکوپ شما بهترین تجربه مشاهده را به شما ارائه می‌دهد. بدیهی است که محصولاتِ با کیفیت، گران هستند، بنابراین آماده باشید تا حداقل 400 دلار برای تلسکوپ مبتدی تهیه کنید. تلسکوپی را بخرید که شگفت انگیزترین تصویر از آسمان و ستاره‌ها را در اختیار شما قرار دهد. در این جا نکاتی وجود دارد که باید قبل از انتخاب تلسکوپ مبتدی مورد بررسی قرار گیرد. دانشجویان نجوم همچنین می‌توانند در مورد تلسکوپ مادون قرمز و کاربردهای آن بیاموزند.
 
ویژگی‌ها
شما باید یک مشاهده نزدیک از ویژگی‌ها داشته باشید. این اولین تلسکوپ شماست و لازم است که از نزدیک نگاهی به آن بیندازید. مبتدیان معمولاً می‌خواهند فاکتور مونتاژ آسان باشد و این که تلسکوپ باید اپتیک کاملی داشته باشد. مبتدیان دوست دارند دید روشنی از سیارات، خورشید و ماه داشته باشند.
 
فاکتور انعطاف پذیری
تلسکوپ‌ها باید آسان و قابل استفاده باشند. این عالی خواهد بود اگر تلسکوپ ابزار کمتری داشته باشد و وقتی آماده است  فضای کمتری را اشغال کند.
 
نمای عالی
از آن جایی که شما یک مبتدی هستید، بسیار مهم است که تصویری شفاف بگیرید تا مطمئن شوید که نجوم هنوز برای شما جذاب به نظر می‌رسد. تلسکوپ باید تصاویر واضحی از ستاره‌های دور، سیارات و سیارک‌ها بدهد. تلسکوپ‌های مختلف خصوصیات مختلف خود را دارند اما هدف اصلی هر تلسکوپ ارائه تصاویر عالی و شفاف است.
 

بهترین تلسکوپ برای مبتدیان

حالا باید از جایی شروع کنید. شما نمی‌توانید تمام زندگی خود را صرف نگاه کردن به آسمان، فقط با چشمان برهنه کنید. اگر واقعاً می‌خواهید به آن ستاره‌ها و سیارات نگاهی نزدیکتر داشته باشید در این جا نام‌هایی وجود دارند که به شما کمک می‌کنند واقعیت‌های شگفت انگیزی را راجع به کیهان کشف کنید.
 
Konus MotorMax 90  با درایو موتور RA
دارای بدنه قوی و قدی عالی است. این تلسکوپ محکم همچنین دارای اپتیکی عالی است که تجربه تماشای شگفت انگیزی را به شما می‌دهد.
 
تلسکوپ Celestron NexStar 60 SLT
این یک عبور ورودی عالی برای مبتدیان است و یکی از بهترین تلسکوپ‌های کامپیوتری GOTO در بازار است. این تلسکوپ هیچ ابزاری ندارد و می‌توان ظرف چند دقیقه آن را مونتاژ کرد که باعث می‌شود کاربردی‌تر و کاربر پسند‌تر باشد.
 
تلسکوپ رصدخانه‌ای کوله پشتی  Meade ETX-80BB
برای افرادی که دوست دارند به جاهای مختلف بروند تا از آن جاها برخی از مناظر عالی نجومی را تجربه کنند، تلسکوپ رصدخانه‌ای کوله پشتی Meade ETX-80BB درست همان چیز لازم برای آنهاست. دارای سه پایه میدانی سبک‌تر با نشانگر حبابی و یک کوله پشتی نسخه ویژه است. به دلیل انعطاف پذیری و وزن سبک سه پایه، برای سفرهای کمپینگ بسیار مناسب است.
 
تلسکوپ  Celestron SkyScout Scope 90
تنظیم آن آسان است، هیچ مشکلی برای نگهداری ندارد و برای مشاهده‌ای عالی دارای اپتیکی عالی است. شما فقط باید Celestron SkyScout را در یک ارتفاع خاص تنظیم کنید تا اجرام فضایی مربوطه را مشاهده کنید.
 
بنابراین این‌ها برخی از بهترین تلسکوپ‌ها برای مبتدیان بودند. همیشه توصیه می‌شود قبل از گذاشتن پول خود برای خرید هر یک از این ماشین‌های خارق العاده، بررسی‌های تلسکوپ را بخوانید. همچنین می‌توانید با افرادی که صاحب تلسکوپ هستند یا تجربیاتی در زمینه نجوم دارند مشورت کنید زیرا بازخورد آنها می‌تواند مفید باشد. همان طور که از ابتدای کار از یک مبتدی به طرف حرفه‌ای شدن پیش بروید، به کمک برخی از تلسکوپ‌های حرفه‌ای‌تر نیاز خواهید داشت و تلسکوپ فضایی هابل یکی از آنهاست.
 

مطالبی بیشتر در مورد تلسکوپ‌ها و انواع آنها

تِلِسکوپ وسیله‌ای برای دیدن اجرام آسمانی با استفاده از تابش الکترومغناطیسی به صورت واضح و دقیق است. اولین تلسکوپ کارا در ابتدای قرن هفدهم و با استفاده از لنزهای شیشه‌ای در هلند اختراع شد. مبتدیان معمولاً می‌خواهند فاکتور مونتاژ آسان باشد و این که تلسکوپ باید اپتیک کاملی داشته باشد. در درازای چند دهه، تلسکوپ ‌بازتابی که از آینه استفاده می‌کند اختراع شد، بسیاری از انواع جدیدتر از تلسکوپ‌ها در قرن ۲۰ میلادی زاده شدند، رادیو تلسکوپ در دهه ۱۹۳۰ و تلسکوپ فرابنفش در سال ۱۹۶۰ از جملهٔ این اختراعات بودند. واژه تلسکوپ می‌تواند به تمام حیطهٔ وسایل عملیاتی درسرتاسر ناحیهٔ میدان الکترومغناطیسی اشاره داشته باشد.
 
واژهٔ تلسکوپ، از دو واژهٔ یونانی تله به معنی دور و اسکوپین به معنی دیدن، گرفته شده‌است. اولین مدارک استفاده از تلسکوپ مربوط به تلسکوپ شکستی است که در سال ۱۶۰۸ در هلند پدیدار شد.
 
حداکثر اندازهٔ عدسی شیئی تلسکوپ‌های شکستی در حدود یک متر است. اغلب تلسکوپ‌های ساخته شده در قرن بیستم از نوع بازتابی بودند، این درحالی است که بزرگترین تلسکوپ‌های بازتابیِ در حال کار، بزرگتر از ۱۰ متر هستند. قرن بیستم همچنین پیشرفت در ساخت تلسکوپ‌هایِ فعال در طیف وسیعی از طول موج‌ها از امواج رادیویی تا امواج گاما را نشان می‌دهد. اولین تلسکوپ رادیویی هدفمند نیز در سال ۱۹۳۷ وارد عملیات ساخت شد و از آن زمان پیشرفت‌های شگرفی در تنوع مجموعهٔ ابزار نجومی انجام شده‌است.
 
همان طور که گفته شد واژه تلسکوپ می‌تواند به تمام حیطهٔ وسایل عملیاتی درسرتاسر ناحیهٔ میدان الکترومغناطیسی اشاره داشته باشد، اما تفاوت‌های عمده‌ای در جمع‌آوری نور (تابش الکترومغناطیس) توسط ستاره ‌شناسان و منجمان در پهناهای فرکانسی مختلف وجود دارد.
 
تلسکوپ‌ها ممکن است براساس طول موجِ نوری که تشخیص می‌دهند، دسته‌بندی شوند:
پرتو ایکس: استفاده از طول‌موج کوتاه‌تر از نور فرابنفش
فرابنفش (UV): استفاده از طول‌موج کوتاه‌تر از نور مرئی
نوری (visible): استفاده از نور مرئی
فروسرخ: استفاده از طول‌موج بلندتر از نور مرئی
زیرمیلی‌متری: استفاده از طول‌موج بلندتر از نور فروسرخ
 
منبع: کولبوشان راگووانشی - UniverSavvy


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.