آموزش دریافت شماره شبا بانک ملت

شناسه حساب بانکی ایران که به اختصار «شبا» نامیده می‌شود، شماره‌ای است 24 رقمی که یک حساب بانکی را به صورت منحصر به فرد در تمام نظام بانکی ایران مشخص می‌کند.آشنایان و طرف‌های تجاری شما با استفاده از «شبا» می‌توانند بدون نیاز به ذکر نام بانک، نام یا کد شعبه، نوع حساب و اطلاعات نظیر آن، بصورت الکترونیکی وجه برایتان حواله کنند.
يکشنبه، 5 ارديبهشت 1400
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
آموزش دریافت شماره شبا بانک ملت

نحوه دریافت شماره شبا

دریافت شماره شبا در بانک های مختلف کشور تقریبا به یک صورت بوده و از طریق وب سایت رسمی بانک مربوطه قابل انجام است. با این حساب برای دریافت شماره شبا نیازی به مراجعه به بانک نبوده و می توان از طریق ورود به وب سایت رسمی بانک، اقدام به انجام این کار نمود.

به طور کلی برای دریافت شماره شبا از هر بانکی، ابتدا باید به وب سایت رسمی بانک مربوطه مراجعه کنید. سپس در بخش خدمات یا خدمات الکترونیکی، به دنبال گزینه شناسه حساب بانکی شبا گشته و در صورتی که آن را یافتیم روی آن کلیک می کنیم. در بخش بعدی چند گزینه برای شما به نمایش درخواهد آمد که یکی از آن ها تبدیل شماره حساب معمولی به شماره شبا می باشد.

در این بخش، شماره حساب بانکی خود را در باکس مربوطه وارد کرده و سپس گزینه دریافت شماره شبا را انتخاب می کنیم.

پس از چند لحظه شماره شبا حساب بانکی شما نمایش داده خواهد شد که از آن پس می توانید از این شماره برای امور مالی و بانکی خود نیز استفاده نمایید.
 

دریافت شماره شبا بانک ملت

برای دریافت شماره شبا بانک ملت نیز درست به همین ترتیبی که در بالا ذکر شد، عمل خواهیم نمود.

ابتدا به وب سایت رسمی بانک ملت به آدرس bankmellat.ir مراجعه کنید.

سپس به بخش خدمات مراجعه کرده و گزینه محاسبه شناسه حساب بانکی ایران (شبا) را انتخاب کنید.
 
آموزش دریافت شماره شبا بانک ملت


به بخش خدمات و سپس دریافت شناسه شبا مراجعه کنید.

پس از اینکه گزینه مشخص شده را انتخاب نمودیم، با تصویری همانند تصویر زیر مواجه می شویم که سامانه بستام ملت در آن معرفی شده است.

در این صفحه از طریق منوی همبرگری سمت راست و یا از طریق گزینه های مشخص شده در پایین صفحه، گزینه تولید شماره شبا را انتخاب می کنیم.

در صفحه بعد، گزینه دریافت شماره شبا را انتخاب می کنیم.

گزینه دریافت شماره شبا بانک ملت را انتخاب کنید.

در مرحله آخر نیز، ابتدا نوع حساب خود را انتخاب، سپس شماره حساب را در محل مربوطه وارد کرده و در آخرین قسمت کد امنیتی که به شکل یک تصویر در همانجا نمایش داده شده را تایپ می کنیم. پس از تکمیل گزینه های مربوطه، روی دکمه ادامه کلیک می کنیم تا موفق به دریافت شماره شبا بانک ملت خود شویم.

اما اگر از جمله افرادی هستید که به شماره حساب خود دسترسی ندارید و تنها کارت بانکی خود را در اختیار دارید، می توانید به سادگی از طریق همان کارت بانکی، شماره حساب خود را بدست آورده و سپس با استفاده از آن، اقدام به دریافت شماره شبا بانک ملت خود نمایید.

برای این منظور یک راه مراجعه به خودپرداز بانک ملت می باشد که از طریق آن می توان با استفاده از گزینه 10 گردش آخر حساب، به شماره حساب خود دسترسی پیدا نمود.


منبع: سایت نظارت بر خانواده


نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما