طرز پخت کیک خرما چگونه است؟

کیک خرما یکی از کیک های بین المللی است که در سراسر دنیا به دلیل مقوی بودن آن بسیار محبوب است و می توانید برای عصرونه برای کودکان خود این کیک را طبخ کنید.
دوشنبه، 8 آذر 1400
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
طرز پخت کیک خرما چگونه است؟

مواد لازم

خرما 1 پیمانه
تخم مرغ 3 عدد
شکر 1/5 پیمانه
کره یک دوم پیمانه
آرد 2 پیمانه
شیر 3/4 پیمانه
وانیل یک دوم قاشق چایخوری
پودر دارچین 1 قاشق مرباخوری
گردو 1 پیمانه
بکینگ پودر 1 قاشق مرباخوری
 

طرز تهیه:

1.تخم مرغ و شکر و وانیل را با همزن برقی کامل هم می زنیم تا حجم مواد دقیقاً دو برابر شده و غلیظ شود، دقت کنید که تمام کیفیت این کیک به خوب زدن تخم مرغ است.

2.کره ذوب شده را اضافه می کنیم و با قاشق مخلوط می کنیم شیر اضافه می کنیم و سپس آرد را که حتماً 2 یا 3 بار الک کرده ایم و با بکینگ پودر و دارچین مخلوط کرده ایم کم کم اضافه می کنیم تا گلوله نشود و مخلوط می کنیم.

3.می توان نیمی از خمیر را داخل قالب ریخت و مخلفات را داخل آن ریخت و بعد بقیه خمیر را ریخت اما به طریق دیگری تهیه می کنیم. اگر پوست خرماها ضخیم است جدا می کنیم و گرنه با پوست استفاده می کنیم.

4.گردو را به مواد اضافه می کنیم و خرماها را که هر کدام را به 4 قسمت تقسیم کرده ایم در آخر اضافه می کنیم تا موقع همزدن له نشوند بقیه آرد و بکینگ پودر و دارچین را هم اضافه می کنیم.

5. مواد را داخل قالب تفلون می ریزیم اگر قالب تفلون نبود حتماً کاغذ می اندازیم. ارتفاع قالب 7 الی 10 سامتی متر باشد. مواد را داخل فر 350 درجه طبقه وسط می گذاریم و به مدت 1 ساعت بپزد.

6.وقتی کیک آماده شد با چاقو کناره های کیک را به آرامی از قالب جدا می کنیم در ظرف مورد نظر برمی گردانیم و در صورت تمایل به استفاده از عسل آن را روی حرارت مستقیم ذوب می کنیم و با برس به روی کیک داغ آماده شده می مالیم و بعد برای تزئین مغزها را روی عسل می پاشیم تا بچسبد و نریزد.

7.ما از پودر نارگیل و پودر پسته و کنجد استفاده کردیم برای اطرافش هم ازخرمای شکلاتی استفاده کردیم که هسته خرما را جدا می کنیم. مغز گردو می گذاریم و داخل فریزر قرار می دهیم از فریزر که درآوردیم داخل شکلات آب شده می غلتانیم.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.