هنگام افتادن گوشی در آب چه کنیم؟

اگر به هر دلیل گوشی هوشمند شما (که ضدآب هم نیست) درون آب افتاد، اولین کاری که می بایست انجام دهید خارج کردن آن از آب در سریع ترین زمان ممکن است؛ چرا که هر چه بیشتر درون آب و مایعات باقی بماند، احتمال نفوذ رطوبت از طریق منافذ و درزهای گوشی هوشمند، بیشتر و بیشتر خواهد شد. پس از خارج کردن گوشی از آب، کارهای خاصی وجود دارند که شما باید برای نجات آن، با دقت و حوصله انجام دهید.
چهارشنبه، 22 آبان 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
هنگام افتادن گوشی در آب چه کنیم؟

اقداماتی که باید پس از افتادن گوشی در آب انجام داد

اگر به هر دلیلی گوشی ما در آب افتاد و یا خیس شد، باید سریعا یک سری اقدامات اورژانسی انجام دهیم تا به اجزای الکترونیکی آن صدمه وارد نشود.

از آنجا که آب یک مایع با گرانروی پایین بوده و به راحتی می تواند در هر روزنه ای نفوذ کند، با افتادن گوشی در آب مقداری از آب به بورد الکترونیکی آن نفوذ خواهد کرد.

البته این موضوع در زمانی درست است که گوشی ما از نوع ضد آب نباشد. علاوه بر این چون آب یک رسانا است، پس نفوذ آب به بورد الکترونیکی گوشی، ممکن است اتصالاتی در بورد ایجاد شود که باعث ایجاد صدمه به گوشی شود.

بنابراین برای آن دسته از تلفن های همراه که خاصیت ضد آب ندارند، نفوذ آب به آن ها می تواند یک آسیب جدی تلقی شود.

از آنجا که معمولا ما گوشی های تلفن همراه خود را همواره در اختیار داریم، ممکن است این ابزار در معرض قرار گرفتن در محیط های مرطوب یا افتادن در آب قرار بگیرند.

در صورتی که به هر دلیلی گوشی ما خیس شد، یک سری اقدامات اورژانسی می تواند از صدمات وارده به تلفن همراه ما بکاهد که در ادامه معرفی شده اند.

1.اگر گوشی پس از افتادن در آب خاموش شده است، هرگز سعی نکنید آن را دوباره روشن کنید.

2.باتری گوشی را جدا کنید. (در صورتی که باتری گوشی قابل جدا سازی نیست، سریعا گوشی را خاموش کنید.)

3.از فشردن دکمه ها، تکان دادن گوشی و یا ضربه زدن به آن پرهیز کنید. با این کار ممکن است قطرات آب به جاهای دیگری از گوشی نیز نفوذ کند.

4.از قرار دادن گوشی در معرض باد داغ، امواج مایکرویو یا گرم کردن گوشی برای خشک نمودن آن، بپرهیزید.

5.سیمکارت ها و کارت حافظه را از گوشی خارج کنید.

6.با استفاده از یک پارچه نرم یا مقداری دستمال کاغذی، قطرات آب را به آرامی از روی گوشی پاک کنید و سعی کنید این کار را بدون پخش شدن آب به سایر نقاط گوشی انجام دهید.

7.اگر مقدار نفوذ آب به گوشی زیاد است، سعی کنید با استفاده از یک وکیوم، آب موجود در گوشی را کاملا تخلیه کنید.

8.گوشی را در یک کیسه برنج قرار دهید. برنج خام، یکی از قوی ترین خشک کننده های مایعات محسوب می شود که در همه جای دنیا برای خشک کردن گوشی و ابزار آلات الکترونیکی خیس شده، از آن استفاده می شود.

9.گوشی خود را برای مدت یک الی دو روز به همان حالت رها کرده و از روشن کردن آن بپرهیزید.

10.پس از تمام شدن فرایند خشک شدن گوشی، آن را از کیسه برنج خارج کرده و سپس با قرار دادن باتری و سیم کارت، سعی کنید آن را روشن نمایید.

اگر گوشی روشن نشد، ابتدا آن را به شارژر متصل کرده و دوباره امتحان کنید. اگر همچنان گوشی روشن نشد، ممکن است باتری گوشی شما آسیب دیده باشد.

در این حالت توصیه می شود تلفن همراه خود را نزد یک تعمیرکار ماهر ببرید تا از لحاظ تخصصی آن را بررسی نماید.


منبع: سایت نظارت بر خانواده


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.