چگونه میتوان مرسولات پستی را پیگیری کرد؟

سیستم رهگیری مرسولات به منظور نظارت و پیگیری لحظه به لحظه مسیر مرسولات پیشتاز در سراسر کشور طراحی و ایجاد گردیده است.شما می توانید از طریق این سیستم از وضعیت مرسوله پیشتاز خود آگاه شوید. همچنین امکان ارائه گزارشات متنوع از وضعیت ترافیک در کل کشور و در هر استان به مدیران شرکت پست از ویژگی های این سیستم می باشد.
چهارشنبه، 22 آبان 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
چگونه میتوان مرسولات پستی را پیگیری کرد؟

ورود به سامانه پیگیری مرسولات پستی

سامانه پیگیری مرسولات پستی نیز سامانه دیگری در جهت افزایش خدمات غیر حضوری دولت می باشد که در ادامه به معرفی و آموزش چگونگی ورود به آن صحبت خواهیم نمود. در مرحله اول لازم است که به این سامانه متصل شویم. برای این امر از طریق باز کردن مرورگر گوشی یا کامپیوتر و اتصال به اینترنت، آدرس newtracking.post.ir را وارد کرده و یا مستقیما از طریق لینک زیر به این سامانه وارد می شویم.

پس از ورود به سامانه، با صفحه ای همانند تصویر زیر مواجه می شویم که در آن از کاربر خواسته شده تا شماره مرسوله پستی خود را وارد نماید.

این شماره را می توانید از طریق برگه ای که در هنگام ارسال بسته خود، از طریق پست دریافت کرده اید، مشاهده کرده و در قسمت مروبطه در سامانه، وارد کنید.

پس از اینکه شماره مرسوله پستی خود را وارد کنید، تمامی اتفاقاتی که در رابطه با بسته ارسالی شما روی داده است نمایش داده می شود.

این اطلاعات عبارتند از: تاریخ ارسال، تاریخ دریافت، تایید رسیدن بسته به گیرنده، نام دریافت کننده بسته و سایر موارد.

اما در خصوص بسته های مرتبط با مرسولات سازمانی، باید از طریق سامانه دیگری اقدام نمایید که در ادامه به معرفی و ارائه آدرس آن پرداخته ایم.
 

سامانه پیگیری مرسولات سازمانی

منظور از مرسولات سازمانی، آن دسته از بسته های پستی هستند که شامل مواردی همچون گواهینامه، کارت پایان خدمت و یا مواردی از این دست می باشند.

برای پیگیری مرسولات پستی سازمانی، ابتدا باید از طریق آدرس najatracking.post.ir/SaipaSearch.aspx وارد سامانه پیگیری مرسولات پستی سازمانی شوید.

پس از وارد شدن به سامانه، با صفحه ای مواجه خواهید شد که در قسمت بالای صفحه باید ابتدا نوع مرسوله خود را انتخاب کنید.

پس از انتخاب نوع مرسوله، می توانید در قسمت زیرین، اطلاعات مربوط به مرسوله خود را وارد کرده و با فشردن کلید جستجو، نتیجه مربوط به بسته پستی خود را دریافت کنید.

مرسوله هایی که از طریق این سامانه می توانید اطلاعات آن ها را دریافت کنید، عبارتند از:

شناسنامه یا برگ سبز خودرو

کارت خودرو

اسناد موتورسیکلت

گواهینامه

نظام وظیفه

ابلاغیه دیوان عدالت اداری


منبع: سایت نظارت بر خانواده


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط