هر آنچه راجع کانال تلگرام باید بدانیم

یکی از قابلیت‌های بسیار عالی که تلگرام ارائه می‌کند مربوط به امکان ساخت یا ایجاد کانال (Channel) می‌شود. کانال در تلگرام با گروه تلگرام تفاوت دارد و این دو مقوله‌های کاملا متمایزی هستند. در این مقاله قصد داریم در مورد ماهیت کانال تلگرام صحبت کنیم.
جمعه، 24 آبان 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
هر آنچه راجع کانال تلگرام باید بدانیم

لیست انواع کانال تلگرام

تفاوت لیست ارائه شده در این بخش با سایر وب سایت ها، در این است که در این لیست، سعی شده است کانال هایی معرفی شوند که نسبتا معروف بوده و دارای اعضای زیادی باشند.

برخلاف سایر وب سایت های معرفی کننده کانال تلگرام ، که معمولا با هدف تبلیغات و کسب درآمد، اقدام به معرفی کانال هایی می کنند که تعداد اعضای کمی دارند و یا در ازای دریافت مبالغی، کانال های تلگرامی مختلفی را معرفی می کنند، در لیست ارائه شده در زیر، چنین نبوده و بدون در نظر گرفتن بحث تبلیغات، تنها کانال هایی معرفی خواهد شد که بیشترین اعضا، بروز ترین مطالب و معتبرترین محتوا را ارائه دهند.

علاقه مندان به عضویت در انواع کانال تلگرام می توانند از طریق ورود به هر کدام از طبقه بندی های ارائه شده در زیر، به بخش مربوط به آن موضوع وارد شده و از میان کانال های مختلف موجود در آن بخش، کانال مورد علاقه خود را انتخاب و وارد آن شوند. لازم به ذکر است که با کلیک روی هر کدام از دسته بندی های زیر، به صفحه زیر مجموعه آن دسته بندی هدایت شده و در آنجا می توانید کانال تلگرامی مورد نظر خود را از لیست ارائه شده و یا از طریق کامنت های مربوطه یافت کنید.

به منظور سادگی و راحت تر بودن کاربران، در این لیست سعی شده است کانال هایی قرار بگیرد که دارای مخاطبین بسیاری باشند. به عنوان نمونه در بخش کانال های خبری تلگرام، سعی شده است کانال هایی به شما معرفی شود که بیش از 1 میلیون نفر بازدید کننده داشته باشند. به همین ترتیب در بخش های دیگر نیز کانال هایی معمولا معرفی شده اند که تعداد اعضای زیادی داشته باشند و مطالب به روزی را ارائه نمایند.

کانال اخبارکانال آهنگکانال طنز

کانال عکسکانال فیلمکانال عاشقانه

کانال بازیکانال مذهبیکانال ترفند

کانال ادبیکانال سرگرمیکانال مجله هنری
 

ساخت کانال تلگرام

اگر شما نیز علاقه مند به این هستید که یک کانال تلگرام ایجاد کرده و در آن اقدام به ارائه مطالب و محتوایی جذب کننده کنید، می توانید به سادگی این کار را انجام دهید. ساخت کانال یا گروه در تلگرام، امری بسیار ساده بوده و می توان تنها در عرض چند دقیقه، یک کانال یا گروه تلگرامی ایجاد نمود.

پس از این که کانال مورد نظر خود را ساختید، در همان لحظه ساخت اولیه کانال می توانید تا 200 نفر از مخاطبین خود را به کانال اضافه نمایید.

بالا رفتن تعداد مخاطبین و یا حفظ اعضا، بستگی به نوع محتوا و جذب کنندگی مطالب شما داشته و همه چیز به خود شما بستگی خواهد داشت.
 

تفاوت کانال تلگرام و گروه و سوپر گروه

گروه، سوپر گروه و کانال تلگرام ، از جمله عباراتی است که در محیط تلگرام با آن ها برخورد کرده ایم. اما به راستی تفاوت میان این سرویس ها چیست؟
 
گروه
گروه ها در تلگرام معمولا یک محیط دوستانه یا خانوادگی بوده و اعضای آن نهایاتا 200 نفر می باشد. در گروه هر عضو می تواند به دلخواه تصویر پروفایل گروه را و نام آن را تغییر دهد و یا افرادی را به گروه اضافه نماید. در گروه، هر عضو می تواند با دیگران گفتگو کرده و یا فایل ارسال کند.
 
سوپر گروه
سوپر گروه در حقیقت نوعی گروه است که متمرکزتر بوده و در آن برخی دسترسی ها، مثل حذف و یا اضافه کردن افراد، تغییر نام و یا تغییر تصویر پروفایل گروه، تنها برای مدیر گروه مجاز می باشد. ظرفیت سوپرگروه های تلگرام تا 100 هزار نفر بوده و همه افراد می توانند در این گروه ها، اقدام به گفتگو نمایند.
 
کانال
کانال تلگرام همانطور که از نامش پیداست، یک سرویس پیام رسانی یک طرفه می باشد که در آن مدیران کانال اقدام به ارائه و ارسال محتوا نموده و اعضای کانال تنها قادر به خواندن و مشاهده محتوای می باشند. تنها مدیر کانال توانایی ارسال و حذف محتوا را داشته و تمامی تنظیمات کانال در اختیار مدیر می باشد.
کانال تلگرام یکی از بهترین خدمات تلگرام می باشد که در سراسر جهان، مخاطبین بسیار زیادی دارد.
 

مراحل ساخت کانال

برای ساخت کانال تلگرام نیاز به انجام مراحل پیچیده ای نبوده و تنها نیاز است که طبق مراحل زیر عمل کنید.

پس از این که کانال مورد نظر خود را ایجاد نمودید، می توانی با استفاده از لینک افزایش اعضای کانال، مطالبی را در رابطه با راهکارهای افزایش، حفظ و بالا بردن میزان بازدید کانال خود مطالعه نمایید.

1. ابتدا از طریق آیکون سمت چپ بالای صفحه در اپلیکیشن تلگرام که شبیه به سه خط موازی می باشد، وارد منوی امکانات تلگرام شده و سپس گزینه New Channel را انتخاب می کنیم.

2. در صفحه باز شده، نامی برای کانال خود انتخاب نموده و در قسمت بعدی نیز یک توضیح مختصر در رابطه با کانال خود یادداشت نمایید.

3. در این مرحله از شما سوالی مبنی بر عمومی یا خصوصی بودن کانال پرسیده می شود. از جمله تفاوت های کانال Private و Public می توان به اینکه در کانال خصوصی فقط افرادی می توانند عضو شوند که مستقیما با داشتن آی دی کانال به آن وارد شوند اشاره داشت در حالی که در کانال های عمومی تنها با سرچ کردن و یا کلیک روی نام کانال افراد می توانند عضو آن شوند.

پس از انتخاب نوع کانال ، می توانید از طریق بخش Link که در همان صفحه وجود دارد، یک لینک منحصر به فرد برای کانال خود بسازید تا افراد بتوانند از آن طریق به کانال شما راه یابند. برای پر بازدید شدن کانال توصیه می شود حتما کانال خود را از نوع عمومی یا Public انتخاب کرده و لینکی برای آن در نظر بگیرید.

4. پس از طی این مرحله لیست مخاطبین شما نمایش داده می شود که می توانید تعدادی از مخاطبین خود را به طور پیش فرض عضو کانال نمایید. پس از طی این مرحله کانال تلگرام شما با تعداد اعضایی که از لیست مخاطبین خود انتخاب کرده اید ایجاد خواهد شد و از این پس می توانید به انتشار محتوا و مطالب دلخواه خود در کانال خودتان بپردازید.

با استفاده از همین چند مرحله ساده، شما قادر خواهید بود تا کانال تلگرامی خود را ایجاد کرده و زین پس اقدام به ارائه محتوا و مطالب مختلف در کانالتان نمایید.

داشتن کانال تلگرام دارای مزایای بسیاری می تواند باشد که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره داشت:

معرفی محصولات و خدمات خود برای جذب مشتری بیشتر

ارتباط سریع تر و راحت تر با مشتری

گرفتن تبلیغات از سایر بخش ها و کسب درآمد از این طریق با بالا رفتن تعداد اعضا

ارائه مطالب و محتوای دلخواه و یافتن افرادی که به این مطالب علاقه مند هستند

جنبه سرگرمی و داشتن فعالیت مجازی

هدایت اعضای کانال به وب سایت ها و یا کانال های دیگر


منبع: سایت نظارت بر خانواده


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما