آشنایی با ارز دیجیتال ریپل

وقتی مردم نام ریپل را می‌شنوند، بلافاصله فکرشان به سمت ارز دیجیتال آن یعنی XRP می‌رود. اما اولین نکته اساسی که باید بدانید این است که ریپل با XRP کمی فرق دارد. در واقع ریپل با سایر ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین یا اتریوم هم تفاوت‌های زیادی دارد.با ما همراه باشید.
شنبه، 2 آذر 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
آشنایی با ارز دیجیتال ریپل

ریپل چیست؟

ریپل یک ارز رمزنگاری شده است که برخلاف بیت کوین، توسط یک شرکت معتبر پشتیبانی شده و در حقیقت توسط همین شرکت، طراحی و عرضه شده است.
شرکت Ripple Labs توسعه دهنده ارز دیجیتال ریپل بوده و خود امنیت این ارز رمزنگاری شده را تضمین نموده است. برای اولین در سال 2004 بود که ایده اولیه Ripple ارائه گردید و در سال 2012 رسما این واحد پولی به جمع ارزهای دیجیتال پیوست.

ریپل نیز همانند سایر ارزهای دیجیتالی از شبکه توزیع بلاک چین (BloackChain) برای تراکنش های خود استفاده می کند و این ویژگی سبب شده است تا این ارز، نیز همانند سایر ارزهایی که از این شبکه استفاده می کنند، یک ارز غیرقابل ردیابی تلقی شود. برخلاف سایر ارزهای دیجیتال که هیچ نهادی برای تضمین آن وجود ندارد، ریپل از سوی شرکت مادر خود یعنی Ripple Labs تضمین شده است و به همین دلیل برای بسیاری از علاقه مندان به سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال، سرمایه گذاری در ریپل، بسیار مطمئن تر و جذاب تر به نظر می رسد.

یکی دیگر از عمده تفاوت های ریپل با سایر ارزهای رمزنهاد، عدم امکان استخراج آن می باشد. اگر تاکنون در رابطه با بیت کوین و یا اتریوم مطالبی خوانده و با این ارزها آشنایی داشته باشید، حتما می دانید که یکی از روش های عمده بدست آوردن آن ها، استفاده از دستگاه های استخراج کننده و ماین کردن می باشد.

به عنوان نمونه شما می توانید با سیستم های ماینر و با نصب نرم افزارهای مخصوص، اقدام به استخراج بیت کوین نمایید. اما در مورد ریپل، چنین امکانی وجود نداشته و به هیچ عنوان نمی توان با ماین کردن به این ارز، دست پیدا کرد.

در حقیقت از همان ابتدا که ریپل پا به دنیای ارزهای دیجیتالی نهاده است، حدود 100 میلیارد از آن، توسط خود شرکت Ripple Labs به عرضه عمومی گذاشته شده است و تاکید شده است که این مقدار، غیر قابل افزایش می باشد. افرادی که خواهان سرمایه گذاری و بدست آوردن ریپل باشند، می توانند به سادگی، همچون سرمایه گذاری روی بورس، ابتدا مقدار مورد نظر خود، ریپل خریداری کرده و سپس صبر کنند تا ارزش آن افزوده گردیده و متعاقبا سرمایه گذاری آن ها سودآور گردد.

پس با این حساب می توان گفت که در حال حاضر تنها دو راه برای بدست آوردن ریپل وجود دارد: اول، خرید و فروش ریپل با استفاده از صرافی های مجاز و دوم، قبول دستمزد برای انجام برخی کارها، با واحد پولی ریپل. به هر حال ساده ترین راه برای بدست آوردن ریپل، خرید این ارز دیجیتالی محسوب می شود که در ادامه در این رابطه توضیحاتی ارائه شده است.
 

چگونگی خرید ریپل

همانطور که می دانید برای خرید ارزهای دیجیتالی، بهترین راه ممکن، استفاده از صرافی های مجاز آنلاین می باشد. با استفاده از این صرافی ها که تعدادشان کم هم نیست، می توانید به سادگی به هر اندازه که می خواهید ریپل خریداری کرده و در کیف پول خود نگاه داری کنید. به طور کلی برای نگه داری ریپل های خریداری شده باید یک کیف پول نیز داشته باشید.

پس اگر بخواهیم به عبارت ساده تر مراحل خرید ریپل را بازگو کنیم، باید بگوییم که در مرحله اول شما باید یک کیف پول تهیه کرده و سپس از طریق صرافی های مجاز، دلار های خود را تبدیل به ریپل نمایید.

علاقه مندان به دریافت اطلاعات بیشتر در رابطه با نحوه تهیه کیف پول ریپل می توانند از طریق لینک بهترین کیف پول های ریپل، اقدام کرده و لیستی از بهترین و قابل اعتماد ترین کیف پول های رایج را مشاهده نمایند و در صورت تمایل، یکی از این کیف پول ها را برای خود برگزینند. پس از انتخاب کیف پول مناسب، حال نوبت به انتخاب صرافی مناسب برای خرید مقدار مورد نظر ریپل، و انتقال آن به کیف پولتان می باشد.

همانطور که می دانید اکثر وب سایت ها و صرافی های آنلاین خرید و فروش هر نوع ارز دیجیتالی، خارج از ایران قرار داشته و به همین دلیل دارای پیچیدگی های خاص خود می باشند. به عنوان نمونه اگر شما بخواهید از طریق یک صرافی خارجی، اقدام به خرید ریپل یا بیت کوین نمایید، ابتدا باید یک حساب ارزی از طریق ویزا کارت ایجاد نموده و موجودی ریالی خود را به دلار تبدیل نمایید، سپس دلار های موجود در حساب ارزی خود را صرف خرید ریپل نموده و آن ها را به کیف پول خود انتقال دهید.

از همین رو معمولا افراد در مواجهه با این موضوع، دچار سردرگمی شده و نمی توانند به سادگی به مقصود خود برسند.

راهی که بسیار ساده تر می باشد، استفاده از وب سایت های واسطه خرید و فروش ارزهای دیجیتالی، همانند وب سایت خدمات دهنده ارزهای دیجیتال pay98.net می باشد.

این وب سایت یکی از معتبرترین وب سایت های ارائه دهنده این گونه خدمات بوده و می تواند به سادگی تراکنش های مورد نظر شما را انجام داده و هر تعداد که بخواهید، ریپل یا سایر ارزهای دیجیتالی پرکاربرد را به کیف پول شما بیافزاید.

یکی از مهمترین ویژگی هایی که سبب شده است pay98 به یک وب سایت کارآمد در زمینه خرید و فروش ارزهای دیجیتال تبدیل شود، قابلیت انجام تراکنش به صورت ریالی می باشد.

به این ترتیب، بدون نیاز به اینکه لازم باشد، ریال خود را ابتدا به دلار تبدیل کرده و سپس دوباره به ارز مورد نظرتان تبدیل کنید، می توانید به صورت مستقیم، ریال خود را به هر ارزی که خواهان خرید آن هستید، تبدیل نمایید.


منبع: سایت نظارت بر خانواده


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما