راهکارهایی برای رشد سریع مو

اغلب مردم موی بلند را نشانه‌ای از زیبایی می‌دانند. موی بلند تداعی‌ کننده‌ ی سرزندگی، جوانی و برای برخی نشانه‌ای از سلامتی است. بیشتر زنان، اگر نه همه‌ی آنها، بسیار علاقه‌مند هستند بتوانند موهایی بلند و افشان داشته باشند. رشد سریع مو موضوعی داغ است و ما در ادامه می‌خواهیم ببینیم رشد سریع مو تا چه حد ممکن است و راهکارهای عملی آن چیست.
يکشنبه، 3 آذر 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
راهکارهایی برای رشد سریع مو

روش های افزایش رشد مو

حقیقت این است که تنها برای عده ای کمی از افراد که خوش شانس تر از بقیه هستند، رشد موها بدون سریع و در حالت خوبی خواهد بود. برای اکثر بقیه افراد رشد سریع موها تنها در زمانی اتفاق می افتد که صبر، تلاش و مراقبت ویژه ای را از موهای خود داشته باشیم. اگر شما نیز از جمله کسانی هستید که سرعت رشد موهای شما بسیار کم بوده و از این مشکل رنج می برید با ما همراه باشید تا در ادامه چند روش کارآمد و ساده را برای افزایش رشد مو هایتان پیشنهاد کنیم.
 
اصلاح مرتب مو
ممکن است تعجب آور به نظر برسد، اما اگر شما می خواهید که موهای بلند و سالمی داشته باشید، باید به طور مرتب و متوالی به آرایشگاه رفته و آن ها را اصلاح کنید. حذف کردن و قیچی کردن موهای اضافه و در حال شکسته شدن، باعث می شود تا موهای شما سریعتر رشده کرده و در نتیجه تاثیر بسیار بهتری روی سر شما ایجاد نماید. شکسته شدن موها سبب می شود تا رشد موهای شما متوقف شده و حالت نرمی و لطافت خود را نیز از دست دهند.
 
عدم استفاده از رنگ روشن
اگر شما دارای موهای تیره می باشید، بلوند کردن آن ها شاید مانعی برای افزایش رشد مو هایتان محسوب شود. پزشکان متخصص در این زمینه معتقدند که روشن کردن و سفید کردن موها باعث در هم شکستن ساختار کوتیکول مو شده و در نتیجه باعث آسیب پذیر شدن آن ها می شود. این آسیب پذیری ممکن است منجر به شکسته شدن موها و در نتیجه کاهش رشد آن ها شود.
 
شانه زدن مو
برای بسیاری از ما ممکن است که شانه نزدن موها در هنگام خواب، به خصوص وقتی که خسته هستیم، یک امر وسوسه انگیز باشد. اما باید این نکته را در نظر داشته باشید که عدم شانه زدن موها پس از پایان روز و رفتن به رختخواب ممکن است از افزایش رشد مو های شما، تاثیر منفی ایجاد کند. برای جلوگیری از این امر همواره توصیه می شود از روش های صحیح شانه زدن مو در هنگام خواب استفاده کنید تا خون در پوست سر شما جریان پیدا کرده و چربی موجود در پوست سر، در همه جا پخش شده و کمتر شود.
 
مراقبت از پوست سر برای افزایش رشد مو
تصور کنید که هر کدام از موهای شما همانند یک درخت می باشد! اگر شما از خاک و ریشه ها درست مراقبت نکنید، نباید انتظار داشته باشید که ساقه و برگ ها آن چنان که باید بلند و شاداب باشند. پس با این حساب باید این موضوع را مدنظر قرار دهید که همواره از پوست سر خود مراقبت کنید تا تاثیر مثبتی در افزایش رشد مو هایتان به وجود آید. اگر پوست سر و متعاقبا ریشه های موهای شما در سلامت باشند، مو های شما نیز رشد مناسبی خواهند داشت.

برای آگاهی از سلامت ریشه های موهایتان می توانید قسمتی از موهای موجود در وسط سرتان را مورد بررسی قرار دهید. اگر سمت ریش موها ضخیم تر از بقیه نواحی باشد این به معنی سلامت موها بوده و اگر غیر از این باشد و هر چه به سمت ریشه ها نزدیک تر شوید، موهای شما نازکتر شوند، وقت آن است که تغییری در سبک نگهداری و مراقبت از موهای خود ایجاد نمایید.
 
غذای مناسب و سالم بخورید
داشتن موهای بلند و متراکم تنها به محصولات و موادی که روی سر خود میزنید وابسته نبوده و به غذاها و موادی که می خورید نیز بستگی دارد. سعی کنید برای پروتئین ها در رژیم غذایی خود جایگاه ویژه ای را در نظر بگیرید. مصرف ماهی، آجیل ها و دانه ها، لوبیا و غیره، می تواند در تامین پروتئین مناسب جهت افزایش رشد مو ها، موثر باشد. پزشکان متخصص همواره این هشدار را داده اند که خانم هایی پروتئین مصرف نمی کنند از مشکلات ریزش مو بیشتری رنج می برند.
 
عدم گرم کردن زیاد مو
بسیاری از پزشکان پوست و مو این هشدار را داده اند که برای کاهش آسیب دیدگی موها و افزایش رشد مو نباید از ابزار و لوازم آرایشی داغ، همانند اتوی مو یا سشوار استفاده نمود. این ابزار می توانند با گرمای زیادی که تولید می کنند به ساقه و ریشه موها آسیب رسانده و در نتیجه باعث شکستگی و یا خشکی موها شوند.
 
عدم استفاده از شامپوی زیاد
بسیاری از افراد روزانه یک یا دوبار به حمام می روند و در هر مورد هم از شامپو استفاده می کنند. آنچه که پزشکان در این باره هشدار می دهند این است که استفاده زیاد از آب داغ و شامپو باعث می شود تا پوست سر دچار خشکی شده و در نتیجه اقدام به تولید مقدار بیشتری چربی ، برای مرطوب نگه داشتن خود نماید که این مورد می تواند منجر به ایجاد خارش و شوره سر شود. با این حساب توصیه می شود تا در هفته دو الی سه مرتبه از شامپو استفاده کنید و درجه حرارت آب حمام را بیش از اندازه داغ نکنیم.


منبع: سایت نظارت بر خانواده


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.