آیا می‌دانید چگونه یک سطل کمپوست کِرم را در خانه درست کنید؟

نحوه ساخت سطل کمپوست کرم در خانه

تهیه کمپوست کار سختی است، از حفر پشته کمپوست گرفته تا نگهداری آن در خارج از منزل. خوب، اگر بتوانید یک پشته کمپوست در داخل خانه داشته باشید و به جای این که منتظر باشید که زباله‌ها تجزیه شوند، که کار طبیعت است، کرم کار تجزیه را انجام دهد چه؟ این شکل از کمپوست کردن کرم شامل سطل کرم است، بنابراین به مطالعه مقاله ادامه دهید تا یاد بگیرید چگونه یک سطل کرم برای خود درست کنید.
سه‌شنبه، 5 آذر 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: حمید وثیق زاده انصاری
موارد بیشتر برای شما
نحوه ساخت سطل کمپوست کرم در خانه
تهیه کمپوست شخصی شما نه تنها یک روش سازگار با محیط زیست برای دفع زباله است بلکه می‌تواند کود طبیعی و غنی از کودهای لازم را برای باغبانی تولید کند. یک نوع از چنین کمپوست سازی‌ای کمپوست سازی کرم یا ورمیکالچر است. به جای تجزیه کننده‌های بیولوژیکی، تجزیه توسط کرم‌ها انجام می‌شود. کرم‌ها باعث تجزیه زباله‌های بزرگ آلی مانند زمین‌های چای، سبزیجات و پوست‌های میوه‌ها به خاک‌های کاملاً غنی و تیره می‌شوند. این یک نوع ساخت کمپوست در خانه است و نوع دیگر توده‌ها و کپه‌های کمپوست سنتی است. کمپوست کرم را می‌توان در داخل یا خارج از منزل انجام داد و در هنگام تجزیه بوی کمتری ایجاد می‌کند. تمام موارد مورد نیاز عبارتند از کرم‌ها و سطل برای نگهداری آنها. در زیر توضیحی درباره نحوه ساخت سطل کمپوست کرم در منزل آورده شده است.
 

طرز تهیه سطل کمپوست کرم خانگی

ابتدا در باره جنس سطل تصمیم بگیرید. چوب یا پلاستیک محبوب‌ترین مواد مورد استفاده در این رابطه هستند. تمیز کردن پلاستیک و سوراخ کردن آن با دریل آسان‌تر است اما خیلی سریع آب در آن جمع شود، بنابراین باید در مورد رطوبت موجود در سطل مراقب باشید. سوراخکاری برای بسیاری از سوراخ های تهویه در آن لازم است تا آب اضافی از آن خارج شود.
 
سطل‌های پلاستیکی نسبت به سطل‌های چوبیِ سنگین، به نحو آسان‌تری قابل حمل و نقل هستند. برای تنوع‌های مختلف باغبانی، محفظه‌ها یا سطل‌های پلاستیکی را انتخاب کنید و مطمئن شوید که رنگ آنها تیره است و پشت نما نیست! کرم‌ها تاریکی را دوست دارند، بنابراین به هر قیمتی از ورود نور به داخل سطل جلوگیری کنید. در مورد استفاده از یک وان یا سینی ذخیره خوب به عنوان سطل کرم خود چه؟ قبل از ریختن خاک یا بستر سازی، چنین سطل‌هایی را به خوبی با آب و صابون تمیز کنید.
 
با چوب، رطوبتِ بیش از حد، جذب می‌شود، و فقط مقدار مناسبی از هوا باقی می‌ماند و سطل برای خوشحال ماندن کرم‌ها عالی و تاریک باقی می‌ماند. اما سطل‌های چوبی می‌توانند با گذشت زمان خورده شوند. از چوب فشرده شده طبیعی استفاده کنید زیرا چوب‌های فرآوری یا عمل آوری شده با مواد شیمیایی می‌توانند مواد شیمیایی را درون کمپوست نشت کنند که این به نوبه خود می‌تواند کرم‌های شما را از بین ببرد. می‌توانید از یک میز آرایش قدیمی، یک میز رختکن قدیمی، کابینت، کمد کوچک، لاستیک یا صندوق عقب، به عنوان سطل استفاده کنید مشروط بر این که در حالت قابل استفاده باشد (نه خیلی ضعیف و یا بید زده).
 
این که کرم‌ها شکایت نمی‌کنند دلیل نمی‌شود که شما آنها را در یک سطل کوچک بچپانید! ابعاد مهم هستند و مبتنی هستند بر میزان خاکی که می‌خواهید از سطل به دست آورید و میزان غذایی که به سطل خواهید داد. یک عمل توصیه شده این است که مقدار زباله‌های مواد غذایی یا آشغال‌هایی که برای این کار به صورت روزانه اختصاص می‌دهید را ارزیابی یا وزن کنید تا ابعاد صحیح سطل مورد نیاز را درآورید.
 
فرض کنید که برای هر پوند غذا، یک فوت مربع از سطح داخلی سطل مورد نیاز است. اندازه عمق ایده آل بین 8 تا 12 اینچ است. از عمق 24 اینچ فراتر نروید، زیرا کرم‌ها در فراتر از چنین عمقی از خاک نفوذ نمی‌کنند. در ساخت سطل‌های کرم چوبی از میخ‌های گالوانیزه استفاده کنید.
 
کرم‌ها برای تنفس به هوا احتیاج دارند، بنابراین یک سطل دارای تهویه مناسب با تعداد زیادی سوراخ کوچک برای اتاق تنفس و کاهش سطح رطوبت لازم است. سطل کرم باید مرطوب و نمناک باشد، نه تر یا پر از آب. سوراخ‌ها باید در قسمت پایین سطل و در کناره‌ها ساخته شوند. بسته به مساحت سطل، پایین باید حداقل 10 تا 25 سوراخ داشته باشد. در کناره‌ها، حداقل 4 تا 6 سوراخ باید ایجاد شود.
 
در صورت استفاده از سطل‌های پلاستیکی ممکن است به سوراخ‌های بیشتری نیاز باشد. اطمینان حاصل کنید که سوراخ‌ها حداقل یک چهارم تا یک ششم اینچ عرض دارند. آنها باید به طور مساوی از هم فاصله داشته باشند. کمپوست کرم را می‌توان در داخل یا خارج از منزل انجام داد و در هنگام تجزیه بوی کمتری ایجاد می‌کند. سطل را با استفاده از آجر یا تخته چوب، معلق یا بلند کنید، به طوری که آب بتواند روی سینی‌ای در زیر آن جمع شود. سوراخ‌ها به حفظ سطح مناسب رطوبت کمک می‌کنند. اگر سوراخ‌هایی که ایجاد کرده‌اید بزرگ هستند سطل را دور نیندازید بلکه از مواد فیلتریگ یا پارچه برای نگه داشتن کرم ها و خاک در درون سطل و بیرون دادن آب از آن استفاده کنید
.
سطل‌های کرم به پوشش یا درب نیاز دارند، به طوری که داخل آن خوب، تاریک و خنک باقی بماند. برای سطل‌های پلاستیکی، باید همچنین سوراخ‌هایی را در پوشش ایجاد کنید. اگر سطل‌ها را در بیرون قرار می‌دهید، باید پوشش آن محکم و ضخیم باشد. در این صورت سطل آشفته نمی‌شود. اگر در داخل ساختمان قرار می‌دهید، سطل را با یک ورق پلاستیکی ضخیم غیر شفاف، یا یک گونی پارچه‌ای بپوشانید.
 
سطل باید برای زندگی کرم‌ها آماده شود و این از طریق ایجاد بستر مناسب و کارآمد برای آنها میسر است. روزنامه خرد شده یا پاره شده، مقوا، برگ‌های افتاده، چمن، گیاهان مرده و گل و نی موادی ایده آل برای بستر سازی آنها هستند. آنها را مرطوب کنید، و سپس رطوبت اضافی را از بین ببرید، تا بستر مرطوب باشد اما خیس نباشد.
 
می‌توانید مقداری خاک یا شن کمی مرطوب شده را به مخلوط اضافه کنید، مطمئن شوید که بستر را فشرده نمی‌کنید، بگذارید فضاها و بسته‌های هوا وجود داشته باشد. مواد مختلف به معنای مواد مغذی مختلف است، بنابراین تا حد امکان از بسترسازی‌های متنوع استفاده کنید تا اطمینان حاصل کنید که کرم‌های شما تغذیه زیادی کسب می‌کنند. یک ورق یا تکه مقوایی را می‌توانید در بالای بستر قرار دهید، کمی آن را مرطوب کنید، و این یک خوراک جالب برای کرم‌ها خواهد بود!
 
منبع: رِیو اونو


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما