آیا میشود پیام رسان تلگرام را هک کرد؟

پیام رسان تلگرام یکی از قدرتمندترین برنامه های پیام رسان و مسنجر می باشد که در سال های اخیر در بین کاربران برنامه های پیام رسان، محبوبیت ویژه ای پیدا کرده است. اما اساس کار این نرم افزار محبوب چگونه است؟ تا چه حد می توان در مورد امنیت اپلیکیشن تلگرام اطمینان حاصل نمود؟ آیا هک تلگرام دیگران امکان پذیر است؟ با ما همراه باشید تا پاسخ سوال های خود را دریافت کنید.
چهارشنبه، 6 آذر 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
آیا میشود پیام رسان تلگرام را هک کرد؟

آیا هک تلگرام امکان پذیر است؟

در همین ابتدای امر و بدون این که بخواهیم خواننده را گیج کنیم، باید بگوییم که پاسخ به این سوال، دو پاسخ کاملا متفاوت دارد.

به عبارت ساده تر، اگر مقصود ما از هک تلگرام، تنها هک برنامه یا اپلیکیشن تلگرام باشد، در پاسخ به سوال آیا هک تلگرام امکان پذیر است باید بگوییم آری.

اما اگر مقصود ما از هک تلگرام، دسترسی به اطلاعات سرورهای تلگرام باشد در پاسخ به این سوال باید بگوییم خیر، چراکه تاکنون کسی موفق به انجام این کار نشده است.

حال برای این که واضح تر منظور خود را بیان کنیم، به بررسی جزئیات این دو پاسخ می پردازیم.
 
هک اپلیکیشن تلگرام
اپلیکیشن تلگرام یک برنامه اجرایی در پلتفرم موبایل و یا کامپیوتر می باشد که قبل از هر چیز نیاز به یک فضای ذخیره سازی، برای نصب و همچنین یک سری منابع سخت افزاری، برای اجرا دارد.

به طور کلی هر اپلیکیشن، برای ذخیره تنظیمات و احیانا اطلاعات محلی خود، نیاز به یک فضای ذخیره سازی، به نام پایگاه داده یا دیتابیس دارد.

این دیتابیس محل ذخیره و نگهداری اطلاعات کلی برنامه می باشد و با پاک شدن آن، تمامی اطلاعات و تنظیمات از بین رفته و باید از اول انجام شود.

تلگرام نیز دارای چنین دیتابیسی به صورت محلی می باشد. اما از آنجا که تلگرام علاوه بر ذخیره محلی اطلاعات، قابلیت ذخیره اطلاعات در سرور را نیز دارد، از این رو دارای دو دیتابیس جداگانه می باشد و به همین علت است که هنگامی که شما اقدام به نصب تلگرام در دستگاهی دیگر با شماره یکسان می نمایید، تمام اطلاعات شما دست نخورده به نمایش در می آید.

دوباره برگردیم به سوال اول خود آیا هک تلگرام امکان پذیر است ؟

در این شرایط چون دستگاه های اندرویدی و حتی سیستم های کامپیوتری، قابلیت سخت افزاری فوق العاده ای نداشته و معمولا هر بار رمزنگاری و دوباره رمزگشایی در آن ها پیچیده و وقت گیر می باشد، معمولا اطلاعات ذخیره شده در دیتابیس محلی، بدون رمزنگاری و به صورت قابل دسترس، قرار می گیرند.

اگر برنامه، هکر و یا هر چیز دیگری، به این دیتابیس محلی، از هر طریقی دست پیدا کند، به راحتی می تواند اطلاعات آن را خوانده و آنچه مورد نیازش است را به دست بیاورد.

پس با این حساب می توان گفت که هک تلگرام امکان پذیر است ، البته در شرایطی که منظور ما از هک، هک اپلیکیشن تلگرام به صورت محلی باشد.

با توجه به آنچه گفتیم، می توان چنین نتیجه گیری کرد که برخی از برنامه هایی که ادعا دارند، می توانند تلگرام را هک کنند، واقعا قادر به این امر بوده و به صورت محلی، قادر هستند اطلاعات موجود در دیتابیس تلگرام را از دستگاه هدف خوانده و به سمت مقصد مورد نظر خود، ارسال کنند.

البته در این شرایط حتما نیاز به نصب یک برنامه خاص روی دستگاه هدف داریم که بتواند اطلاعات دیتابیس را برای هکر، ارسال نماید.

نکته قابل توجه دیگری که باید در نظر داشته باشید این است که در دستگاه های اندرویدی، اجازه دسترسی به اطلاعات پایگاه داده، بدون روت بودن گوشی، امکان پذیر نیست.

پس با این حساب باید گفت که هر برنامه ای که به عنوان برنامه هک تلگرام خود را معرفی می کند، باید دسترسی به روت نیز داشته باشد تا بتواند پایگاه داده های برنامه های مورد نظر خود را بخواند و در غیر این صورت، چنین امری امکان پذیر نخواهد بود.
 
هک سرور تلگرام
اما نوع دیگری از هک تلگرام وجود دارد که کار هر کسی نبوده و تاکنون هیچ هکری موفق به انجام آن نشده است.

این نوع هک، دقیقا همان نوعی است که پاول دروف تضمین کرده است که هر کس موفق به انجام آن شود، 500 هزار دلار جایزه دریافت خواهد نمود.

در این روش شما به عنوان یک هکر باید بتوانید بدون در اختیار داشتن گوشی یا دستگاهی که هدف، از آن استفاده می کند، و همچنین بدون اینکه بخواهید برنامه ای را روی تلفن همراه یا هر ابزار دیگر او نصب کنید، به پیام های او دسترسی پیدا کنید! این روش تنها در زمانی قابل انجام است که به سرورهای تلگرام دسترسی پیدا کرده و از آن طریق بتوانید وارد دیتابیس کلی شده، و سپس گفتگو و یا چت های مورد نظر خود را بدست آورید.

از آنجا که رمزنگاری استفاده شده در تلگرام، ترکیبی از پروتکل رمزنگاری AES با کلید 256 بیتی و همچنین RSA با کلید 2048 بیتی می باشد که از پروتکل تبادل کلید دیفی هلمن استفاده می کند، شکستن آن به سادگی امکان پذیر نبوده و نیاز به ماه ها تلاش بی وقفه با استفاده از سیستم های قدرتمند دارد. به همین دلیل تاکنون هیچ کس نتوانسته موفق به شکستن این رمز و ورود به سرورهای تلگرام شود.

با این حساب باید در پاسخ به سوال آیا هک تلگرام امکان پذیر است گفت که هک تلگرام بدون در اختیار داشتن گوشی فرد مورد نظر، یا بدون اینکه نیاز باشد تا برنامه ای را روی دستگاه او نصب کنیم، تقریبا غیر ممکن بوده و اکثر افرادی که چنین ادعایی دارند، در حقیقت قادر به انجام آن نیستند و فقط به دنبال سودآوری و کسب درآمد از این طریق می باشند.
 

نتیجه گیری کلی

اما برای اینکه به یک جمع بندی کلی در این زمینه برسیم و به طور خلاصه بگوییم که آیا هک تلگرام امکان پذیر است یا خیر، باید گفت:

هک تلگرام در شرایطی که هکر برای انجام عمل هک، نیاز به گوشی فرد قربانی داشته باشد، یا بخواهد برنامه ای را از راه دور برای او نصب نماید که با استفاده از آن برنامه، بتواند به اطلاعات دیتابیس تلگرام فرد قربانی دسترسی پیدا کند و آن را به مقصدی دیگر ارسال نماید، امکان پذیر است.

هک تلگرام در شرایطی که هکر ادعا کند که برای انجام عمل هک به هیچ ابزاری نیاز ندارد و می تواند تنها با در اختیار داشتن شماره تلفن قربانی و یا تنها با آیدی وی، اقدام به هک تلگرام او نماید، امکان پذیر نبوده و چنین ادعایی از اساس دروغ است.

با این حساب باید توجه داشته باشید که هیچ گاه نباید گول چنین افرادی را بخورید و سرمایه و یا اطلاعات خود را در اختیار آن ها قرار دهید. هک تلگرام با شماره، هک تلگرام بدون روت، هک تلگرام با آیدی، هک تلگرام از راه دور و عبارات دیگری از این دست، چندان معتبر نبوده و نباید به آن ها اعتماد کنید.

در عوض فروشگاه هایی نیز هستند که اقدام به ارائه این گونه خدمات کرده و برنامه هایی را برای کنترل و نظارت تلگرام یا هر برنامه پیام رسانی دیگری عرضه می کنند. اما با اینحال باز هم توصیه می شود در هنگام خرید به نمادهای تجاری وب سایت های ارائه دهنده این خدمات توجه کنید.


منبع: سایت نظارت بر خانواده


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.