برخی از موتورهای جستجو در اینترنت

هر چند اصطلاح "موتور جستجو" یادآور موتور جستجوگر فوق العاده محبوب گوگل است، اما چندین موتور جستجوی دیگر نیز وجود دارند که به روش خاص خود بی نظیر هستند. تعدادی از آنها را در این جا مرور می‌کنیم.
چهارشنبه، 6 آذر 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: فتانه خزاعی
موارد بیشتر برای شما
برخی از موتورهای جستجو در اینترنت

Eluta.ca: این یک موتور جستجوگر برای فرصت‌های شغلی در کاناداست. این شرکت با هدف ایجاد اطلاعیه‌های شغلی ساخته شده است که می‌تواند توسط همه افراد متقاضی کار در کشور جستجو شود.
 
Entrez: این یک موتور جستجو فدراتیواست که در طیف گسترده‌ای از بانک‌های اطلاعاتی، مباحثی مانند بهداشت، میراث ژنتیکی، زیست پزشکی و مطالعه جمعیت را جستجو می‌کند.
 
Eurekster: این شرکت مستقر در نیوزیلند موتورهای جستجوی اجتماعی می‌سازد، که آنها را "swickis" می‌نامند.
 
Exalead: این موتور، پیش نمایش تصاویر کوچک صفحات هدف را فراهم می‌کند و تصفیه نتایج جستجو را تسهیل می‌کند. این یک موتور جستجوی فرانسوی است.
 
Ex.plode.us: در ابتدا به عنوان یک شبکه اجتماعی طراحی شد و در سال 2007 به عنوان موتور جستجوی مردم دوباره راه اندازی شد.
 
FindSounds: این وب سایتی است که با جستجوی بیش از 1000،000 صدا و تعداد زیادی از کاربران، در سراسر جهان جستجو می‌کند.
 
FlixFlux: این یک سایت جستجوی تورنت است که می‌تواند برای جستجوی فیلم‌ها مورد استفاده قرار گیرد و از ویژگی‌های منحصر به فردی مانند علامت گذاری سایت‌های غیر مرتبط با یک جستجوی خاص برخوردار است و تریلرهای قابل بارگیری فیلم‌ها را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.
 
Funnelback: این یک موتور جستجوی شرکت است که به طور گسترده‌ای توسط دانشگاه‌ها و سازمان‌های دولتی در استرالیا استفاده می‌شود.
 
GenieKnows: این یک شرکت موتور جستجوگر عمودی خصوصی است که در زمینه تبلیغات آنلاین و معاملات تجاری به تجاری فعالیت می‌کند.
 
Geoportal: این یک سرویس نقشه برداری وب محبوب است که به زبان فرانسوی در دسترس است.
 
goo: تحت نظرNTT ، یک شرکت مخابراتی در ژاپن، goo  یک موتور جستجوی اینترنتی و یک پورتال وب است که وب سایت‌ها را فهرست بندی می‌کند، که به زبان ژاپنی است.
 
Google: متعلق بهGoogle ، Inc ، محبوب‌ترین موتور جستجوی زمان حاضر است. گوگل روزانه چند صد میلیون درخواست جستجو دریافت می‌کند Google Code Search .یک محصول بتا رایگان از Google است که به کاربران امکان جستجو در کد منبع باز از طریق اینترنت را می‌دهد. Google Maps یک سرویس نقشه برداری وب بسیار مشهور است که توسط Google ارائه شده است. این برنامه برای چندین ملت جهان یک مکان یابی تجاری و یک برنامه ریزی مسیر را ارائه می‌دهد. Google News یک جمع کننده خبری است که Google در اختیار شما قرار می‌دهد. امروز، Google News  به 19 زبان موجود است و توسعه آن همچنان ادامه دارد.
 
Gonzui: این نرم افزار موتور جستجوگر کد منبع است که به جستجوی کد منبع نوشته شده به زبان‌های مختلف مانند C ، C ++ ، Java ، Python  و دیگران کمک می‌کند.
 
GoPubMed: این یک موتور جستجوگر مبتنی بر دانش است که مبتنی بر جستجوی متون زیست پزشکی است و برای زیست شناسان و متخصصان پزشکی مفید است.
 
گروکر (Grokker): این یک موتور جستجوی بصری است که توسطGroxis ، شرکتی مستقر در سانفرانسیسکو، ساخته شده است که به فناوری می پردازد.
 
Grub: این یک پلتفرم خزنده جستجوی توزیع شده با منبع باز است.
 
Guruji.com: تأسیس شده توسط دو فارغ التحصیل از انستیتوی فناوری هند، دهلی، Guruji.com  یک موتور جستجوی اینترنتی هند است. این موتور نتایج جستجو را در متن هندی‌ها ارائه می‌دهد.
 
هاکیا (Hakia): رضا برکان، دانشمند هسته‌ای و پنتی کوری، یک سرمایه گذار از نیویورک، این موتور جستجوی اینترنتی را توسعه دادند.
 
Healia: این یک موتور جستجوی عمودی و همچنین یک انجمن بهداشت آنلاین است.
 
Home.co.uk: این موتور در کشور انگلستان فعالیت می‌کند و به کاربران اجازه می‌دهد ملک‌ها را جستجو کرده و قیمت‌های خانه را تجزیه و تحلیل کنند.
 
HotBot: پیش از این، موتور جستجوگری بود که مدت کوتاهی میزبانی صفحات وب را ارائه می‌داد، و اکنون برای موتورهای جستجوی شخص ثالث یک فرانت اِند محسوب می‌شود.
 
HotPads: این یک موتور اجاره مسکن و موتور جستجوی املاک و مستغلات است. این موتور نقشه‌های گرافیکی را به کاربران ارائه می‌دهد تا روند جستجوی ملک را آسان کند.
 
IceRocket: این موتور جستجوی اینترنتی به جستجوی وبلاگ‌ها اختصاص دارد.
 
IFACnet: این یک موتور جستجوی سازمانی است که در سال 2006 با هدف دسترسی حسابداران در سراسر جهان به مقالات، راهنمایی‌های عملی و ابزارهای مدیریتی راه اندازی شده است. این موتور توسطIFAC ، فدراسیون بین المللی حسابداران، به عنوان موتور جستجوی جهانی و چند زبانه برای دامنه کاربران حسابداران ایجاد شده است.
 
True.com: این یک موتور جستجوی شغلی است که جستجوی شغلی عمودی را ارائه می‌دهد، بنابراین یک رویکرد جدید به جستجوی فرصت‌های شغلی می‌دهد.
 
Info.com: این یکی از موتورهای پیشرو در جستجوی اینترنت و همچنین یکی از دایرکتوری‌های پرداخت با هر کلیک است.
 
IsoHunt : در سال 2003 توسط گری فونگ کانادایی تأسیس شد و یک فهرست گسترده BitTorrent و یک موتور جستجوی BitTorrent بسیار محبوب است.
 
Ixquick: این موتور metasearch است که از سال 2004 بیش از 120 میلیون جستجو را در اختیار شما قرار داده است. دیوید بدنیک آن را در سال 1998 تاسیس کرد. یکی از ویژگی‌های جالب این موتور جستجوی اینترنتی این است که برای رتبه بندی نتایج خود از "سیستم ستاره‌ای" استفاده می‌کند که در آن ستاره‌ای به هر نتیجه‌ای که از آن گرفته شد اختصاص داده می‌شود.
 
Jexamples: این یک موتور منبع کد برای کدهای منبع فهرست بندی زبان جاوا از چندین پروژه منبع باز جاوا است.
 
Kartoo: این یک موتور metasearch با رابط کاربری گرافیکی عالی است. این موتور توانایی منحصر به فردی در پالایش جستجوها از طریق یک کلیک ماوس دارد.
 
Kayak.com: این وب سایت موتور جستجوی مسافرتی ایالات متحده است که به کاربران کمک می‌کند هتل‌ها، خطوط هوایی و سفرهای دریایی را جستجو کنند.
 
: Koders  یک موتور جستجو برای کد منبع باز است که تعداد زیادی مخازن کد منبع باز را فهرست بندی می‌کند.
 
Krugle: به برنامه نویسان و توسعه دهندگان نرم افزار کمک می‌کند تا مخازن کد منبع آزاد را جستجو کنند و به اشتراک گذاری سریع کد را تسهیل می‌کند.
 
Leit.is: این یک موتور جستجوی اینترنتی ایسلندی است که می‌تواند اصطلاحات را در وب سایت‌های خاص، عناوین وب سایت‌ها و وب سایت‌هایی که به یک وب سایت خاص پیوند دارند جستجو کند. این موتور جستجوی اینترنتی به دو زبان ایسلندی و انگلیسی موجود است.
 
منبع: مانالی اوک


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.