با این دمنوشها استرس خود را کاهش دهیم

دمنوش های گیاهی یکی از در دسترس ترین و بی خطر ترین درمان های خانگی در طب سنتی برای رفع استرس و اضطراب هستند. کسانی که از داروهای شیمیایی استفاده می کنند باید توجه داشته باشند که بین استفاده از داروهای گیاهی و شیمیایی 2 ساعت فاصله باشد.
پنجشنبه، 7 آذر 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
با این دمنوشها استرس خود را کاهش دهیم

معرفی 6 دمنوش آرامبخش و کاهش دهنده استرس

کنترل کردن استرس کار سختی است و استفاده از دارو برای درمان استرس دارای عوارض جانبی است. در تحقیقی نشان داده شده است که دارو های ضد استرس خطر مرگ را تا 36 درصد افزایش می دهند.

به همین دلیل افراد زیادی به دنبال راه های طبیعی و سالم تری برای کنترل استرس هستند. در اینجا به معرفی شش دمنوش آرامبخش می پردازیم که می تواند استرس شما را از بین ببرند و به شما آرامش ببخشند.
 
دمنوش نعنا
اولین مورد در لیست دمنوش آرامبخش دمنوش نعنا است. این دمنوش معطر برای کاهش استرس و فشار عصبی بسیار مناسب است. ماده مونتول موجود در نعنا یک ماده طبیعی برای ریلکس کردن عضلات است. وقتی که استرس دارید ممکن است احساس گرفتگی و خشم کنید.

نوشیدن دمنوش آرامبخش نعنا به شما کمک می کند که احساس آرامش کنید. به دلیل اثر ارامش بخش نعنا و فاقد کافئین بودن، این دمنوش برای قبل از خواب بسیار مناسب است. این دقیقا چیزی است که شما بعد از یک روز خسته کننده نیاز دارید.

در خواص آرامش بخش دمنوش نعنا شکی نیست ولی مادران باردار باید از نوشیدن آن خودداری کنند به این دلیل که ممکن است منجر به سقط جنین شود.
 
نحوه تهیه دمنوش آرامبخش نعنا
برای این دمنوش شما می توانید از برگ های خشک و یا تازه نعنا استفاده کنید. برای نعنای خشک، یک قاشق غذا خوری نعنا را به یک اونس آب جوش اضافه کنید و بگذارید 3 تا 4 دقیقه دم بکشد. برای نعنای تازه، مقداری برگ خرد شده نعنا را به آب جوش اضافه کنید و بگذارید دو دقیقه دم بکشد. سپس دمنوش را صاف کنید.
 
دمنوش آرامبخش بابونه
گاهی اوقات استرس و فشار عصبی ممکن است منجر به بی خوابی شود. بابونه نه تنها به کاهش استرس کمک می کند، بلکه برای درمان بی خوابی نیز مفید است. همانند دمنوش نعنا، دمنوش بابونه نیز برای ارم کردن عضلات مفید است.

با توجه به اینکه مشکلات در زندگی همه ما وجود دارو و فشار های ذهنی، جسمی و احساسی همه ما را تحت تاثیر قرار می دهد، شکی نیست که استرس بخشی از زندگی ما شده است! مشکلات زندگی از روز بیشتر از دیروز می شود و به نظر نمی رسد که پایانی داشته باشند.
 
نحوه تهیه دمنوش آرامبخش نعنا
برای بابونه خشک 3 تا 4 قاشق غذاخوری بابونه را به 8 اونس آب جوش اضافه کنید و بگذارید 5 دقیقه دم بکشد. گل بابونه را به یک قوری آب جوش اضافه کنید و بگذارید 3 دقیقه دم بکشد.
 
دمنوش آرامبخش به لیمو
به لیمو گیاهی ارامش بخش از خانواده نعنا است. این گیاه طعم نعنا و لیمو دارد. این گیاه هورمون کورتیزول استرس را کاهش می دهد و بدون اینکه در شما احساس خواب آلودگی ایجاد کند استرس شما را کاهش می دهد.
 
نحوه تهیه دمنوش آرامبخش به لیمو
به ازای هر لیوان آب جوش یک قاشق غذاخوری برگ خشک شده به لیمو یا دو قاشق به لیمو تازه اضافه کنید.
 
دمنوش آرامبخش گل ساعت
گل ساعت یکی دیگر از گیاهان طبیعی برای کاهش استرس است. این گیاه حاوی ماده flavone chrysin است که خواص ضد استرس دارد. گل ساعت به شما کمک می کند که خواب آرامی داشته باشید.

اگر چه گل ساعت عوارض جانبی ندارد، ولی بهتر است به همراه داروهای خواب آور استفاده نشود. همچنین کودکان زیر 6 سال و زنان باردار باید از این دمنوش استفاده کنند.
 
نحوه تهیه دمنوش آرامبخش گل ساعت
یک قاشق غذاخوری گل ساعت را در یک فنجان آب جوش بریزید و بگذارید 10 دقیقه دم بکشد.
 
دمنوش ارامش بخش چای سبز
پلی فنول موجود در چای سبز برای کاهش استرس بسیار مفید است. چای سبز همچنین سرشار از کافئین است. این دمنوش برای افزایش هوشیاری و آرامش شما بسیار مفید است.
 
نحوه تهیه دمنوش آرامبخش چای سبز
نصف قاشق غذاخوری پودر چای سبز را به یک فنجان آب جوش اضافه کنید. آنقدر بجوشانید که پودر ته نشین شود. قبل از مصرف محلول را صاف کنید.
 
دمنوش ارامش بخش گل رز
در کنار تمام خواص زیاد دمنوش گل رز، این دمنوش برای کاهش استرس نیز بسیار مفید است. دمنوش گل رز برای آرام کردن ذهن بسیار مفید است بنابراین نوشیدن این دمنوش قبل از خواب توصیه می شود. خواص آرامش بخش این دمنوش به شما کمک می کند که خوابی آرام داشته باشید.
 
نحوه تهیه دمنوش آرامبخش گل روز
دمنوش گل رز می تواند از گلبرگ های تازه یا خشک گل رز تهیه شود. گلبرگ ها را به آب جوش اضافه کنید و بگذارید 5 تا 10 دقیقه دم بکشد تا زمانی که رنگ گل برگ ها تیره شود. قبل از مصرف دمنوش را صاف کنید.


منبع: سایت نظارت بر خانواده


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.