برای خرید یک تلویزیون سه بعدی چه چیزی را باید در نظر داشته باشید

آخرین موارد اضافه شده به بازارهای تلویزیون مجموعه‌های تلویزیونی سه بعدی هستند. در حالی که فروش این تلویزیون‌ها در حال افزایش است، مهم است که قبل از سرمایه گذاریِ مبلغی سنگین در خرید یکی از آنها، ریزترین جزئیات دستگاه را بررسی کنید.
جمعه، 8 آذر 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: حمید وثیق زاده انصاری
موارد بیشتر برای شما
برای خرید یک تلویزیون سه بعدی چه چیزی را باید در نظر داشته باشید
سه بعدی را فراموش کنید، 4K این جاست!
اگرچه صنعت تلویزیون سه بعدی هنوز در مراحل شیرخوارگی خود است، وضوح جدیدی راه اندازی شده است، یعنی 4K (Ultra HD). زمان خواهد فهمید که آیا این فناوری برای بازار تلویزیون سه بعدی کشنده است یا نه؟
 
تلویزیون سه بعدی امروز یک چیز "داخل خانه‌ای" است. بنابراین، اگر کسی بخواهد دستگاه تلویزیون خود را تغییر دهد، ممکن است وسوسه شود که برای تهیه نوع سه بعدی آن اقدام کند. با این حال، هنگامی که ضریب قیمت در نظر گرفته شود، باید بدانیم که این دستگاه‌ها بیشترین هزینه را در بین تعداد زیادی از دستگاه‌ها دارند
.
همچنین، از آن جا که این فناوری در صنعت تلویزیون هنوز بی تجربه است، انتخاب‌های زیادی در اختیار خریداران نیست. بنابراین، نیاز به انتخاب دقیق بهترین تلویزیون در بین گزینه‌های محدود وجود دارد. بگذارید دستورالعمل‌های اساسی را برای خرید یک تلویزیون سه بعدی بررسی کنیم.
 

نحوه خرید تلویزیون سه بعدی

آیا این دستگاه‌های تلویزیونی قیمت دارند؟ آیا کیفیت تصویر این دستگاه‌های تلویزیونی تجربه تماشای تلویزیون شما را بهبود می‌بخشد؟ بیایید دریابیم.
آیا باید آن را انتخاب کنید؟
برای اغلب نیازهای عادی ما برای دیدن تلویزیون، یک تلویزیون دو بعدی دارای کیفیت خوبی است. بنابراین، اگر مشاهده سه بعدی نیاز اصلی نیست، می‌توانید به دنبال تلویزیون‌های دو بعدی بهتر باشید.
 
با این حال، اگر می‌خواهید کیفیت فیلم بهتری داشته باشید، می‌توانید به دنبال یک تلویزیون با قابلیت سه بعدی باشید. با این حال، قبل از خرید عجولانه، جنبه قیمت را با دقت ارزیابی کنید. پس از تصمیم گیری برای خرید تلویزیون سه بعدی، گزینه بعدی انتخاب بین سه بعدی منفعل و فعال خواهد بود.
 
عینک منفعل یا فعال
 برای خرید یک تلویزیون سه بعدی چه چیزی را باید در نظر داشته باشید
 
تصویر: عینک سه بعدی
 
برای تماشای تلویزیون‌های سه بعدی، به عینک سه بعدی نیاز خواهید داشت. در حال حاضر دو نوع عینک وجود دارد: فعال و منفعل. عینک‌های منفعل آن‌هایی هستند که ارزان‌ترند و قطبیده هستند.
 
از طرف دیگر، عینک‌های سه بعدی فعال دارای باتری و گران هستند. این عینک‌ها همچنین حاوی فرستنده‌ای هستند که آنها را با تلویزیون مرتبط می‌کند.
 
بیشتر تلویزیون‌های پلاسما از عینک‌های کرکره‌ای فعال استفاده می‌کنند، در حالی که تلویزیون‌های LCD از عینک‌های منفعل استفاده می‌کنند. عینک را بگذارید و آن را در زاویه‌های دید مختلف بررسی کنید. همچنین عینکی را انتخاب کنید که برای شما راحت‌تر باشد.
 
صفحه نمایش
 برای خرید یک تلویزیون سه بعدی چه چیزی را باید در نظر داشته باشید
 
تصویر: صفحه نمایش تلویزیون سه بعدی
 
اندازه صفحه نمایش هنگام خرید تلویزیون اهمیت دارد. برای تلویزیون سه بعدی، صفحه نمایش هر چه بزرگ‌تر باشد، تجربه مشاهده بهتر است.
 
بنابراین، به طور کلی توصیه می‌شود تلویزیونی بخرید که اندازه صفحه نمایش آن 55 اینچ یا بیشتر باشد. اگر مایل به وارد شدن به مشخصات فنی تلویزیون هستید، باید تلویزیونی را خریداری کنید که دارای سرعت تازه سازی‌ای حداقل 240 هرتز باشد. عینک‌های سه بعدی فعال دارای باتری و گران هستند. این باعث کاهش تاری حرکت در صحنه‌های پر سرعت می‌شود.
 
پورت‌های  I / O
 برای خرید یک تلویزیون سه بعدی چه چیزی را باید در نظر داشته باشید
 
تصویر: پورت‌های تلویزیون سه بعدی
 
شما می‌دانستید که هنگام خرید لپ تاپ باید به دنبال پورت‌های I / O باشید، با این حال، شما حتی باید هنگام خرید یک تلویزیون سه بعدی نیز دنبال آنها باشید. این پورت‌ها لوازم جانبی‌ای را که می‌توانید به تلویزیون خود اضافه کنید تعیین می‌کنند.
 
دریابید که آیا یک پخش کنندهBlu-ray ، پخش کنندهDVD ، کنسول بازی یا سینمای خانگی را می‌توان به تلویزیون وصل کرد. این وسایل جانبی را ارزیابی کنید و فقط بعد از آن تلویزیون را بخرید.
 
اثرات بعدی
 برای خرید یک تلویزیون سه بعدی چه چیزی را باید در نظر داشته باشید
 
تصویر: مردی در حال تماشای تلویزیون با عینک سه بعدی
 
یک تحقیق جدید توسط Eye Care Trust می گوید که حدود 10 درصد افرادی که تلویزیون سه بعدی تماشا می‌کنند واقعاً نمی‌توانند تصاویر سه بعدی را ببینند!
 
همچنین، تعدادی دیگر هنگام تماشای تلویزیون سه بعدی ناراحتی‌هایی مانند تهوع، سردرد، خارش چشم و غیره را تجربه می‌کنند. این امر به دلیل سرعت زیاد و سوسو زدن بیش از حد تصاویر سه بعدی است.
 
بنابراین، قبل از خرید تلویزیون سه بعدی، توصیه می‌شود تلویزیون را با گذاشتن عینک آن تماشا کنید و سطحِ راحتیِ خود را بررسی کنید. شما ممکن است این عواقب تماشای تلویزیون سه بعدی را تجربه کنید. بنابراین، قبل از تصمیم نهایی چند دقیقه یا چند ساعت صبر کنید.
 
LCD  یا پلاسما؟
سرانجام، وقتی شما تصمیم به خرید یک تلویزیون سه بعدی گرفتید، نکته بعدی که باید تصمیم بگیرید این است که آیا برای خرید نوع ال سی دی یا تلویزیون پلاسما اقدام کنید. به طور کلی هیچ مزیت قابل توجهی در خرید یکی بر دیگری وجود ندارد. یکی از نکاتی که باعث تمایز این دو می‌شود، مکالمه متقابل است.
 
واحدهای پلاسما نسبت به واحدهای LCD از سطح مکالمه متقابل قابل توجه کمتری برخوردار هستند. اما این یک واقعیت جهانی شناخته شده است که مجموعه‌های پلاسما انرژی بیشتری را مصرف می‌کنند و نسبت به بقیه در همان  گروه مشابه خود، حجیم‌تر هستند.
 
محتوا
خیلی واضح است! محتوای سه بعدی زیادی در حال حاضر وجود ندارد. بنابراین، بسیار ممکن است که هنگام بررسی تعداد کانال‌هایی که می‌توانید به صورت سه بعدی مشاهده کنید، صبرتان سر آید. این جنبه را در خاطر داشته باشید و تنها پس از آن به خرید اقدام کنید.
 
یک تکیه کلام بازاریابی وجود دارد با عنوان "سه بعدی شبیه سازی شده". این بدان معنی است که محتوای دو بعدی واداشته می‌شود که مانند سه بعدی ظاهر شود. اما هر چیزی که در اصل (و در حالت اوریجینال) به صورت سه بعدی منتقل نشود، باعث دیدنی وحشتناک خواهد شد. مراقب باشید که در دام این ویژگی نیفتید.
 
بودجه
این مهم‌ترین جنبه‌ای است که باید در نظر بگیرید. تلویزیون‌های سه بعدی می‌توانند سوراخی در کیف پول شما ایجاد کنند. بنابراین، فقط اگر از لحاظ مالی مطمئن هستید که از پس هزینه یک دستگاه سه بعدی بر می‌آیید، به دنبال آن باشید. در غیر این صورت، می توانید منتظر راه اندازی دستگاه‌های ارزان‌تر بمانید.
 
اگر چیزی برای تماشای آن داشته باشید، کافی است که یک تلویزیون سه بعدی بخرید! و با کمبود محتوای سه بعدی، بهتر است منتظر بمانید تا محتوای کافی تولید شود.
 
منبع: Bindu swetha - Techspirited


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما