توصیه هایی برای مراقبت از پوست

مراقبت از پوست دغدغه‌ی افراد مختلف به خصوص خانم‌ها و البته بسیاری از آقایان است. هیچ‌کس دوست ندارد یک روز صبح از خواب بیدار شود، به خودش در آینه نگاه کند و ببیند چند چروک تازه به چروک‌ها یا خطوط صورتش اضافه شده است. افراد معمولا دوست ندارند سن‌ شان را به یاد بیاورند. اولین چیزی که آنها را می‌ترساند فکر کردن به پیری صورت‌ است چه برسد به اینکه قبل از رسیدن به سنین میانسالی ببینند صورت‌ شان از سن واقعی‌ شان مسن‌تر به نظر می‌رسد. پس همه‌ی ما به نوعی علاقه‌مند هستیم به هر وسیله‌ای که شده روند پیری پوست‌ را به تعویق بیاندازیم.
جمعه، 8 آذر 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
توصیه هایی برای مراقبت از پوست

تغذیه سالم در مراقبت از پوست تاثیر بسیاری دارد

سلول های پوست برای این که به خوبی بتوانند کار خود ادامه دهند نیاز به آب دارند. اگر پیش از این خیلی عادت به نوشیدن مایعات به اندازه کافی نداشته اید، اگر حالا خوردن مایعات به اندازه کافی را شروع کنید، پوست شما شفاف تر می شود.

خوردن مقداری زیادی آب حتی می تواند به برطرف کردن برخی مشکلات پوستی مانند آکنه کمک کند. کمتر کردن مصرف قند و در بعضی از مواقع لبنیات نیز می تواند کمک کننده باشد.

در کنار آب، در ادامه به برخی از مواد مغذی که پوست بدن ما برای سالم ماندن به آن ها نیاز دارد، معرفی می کنیم.

ویتامین E آنتی اکسیدان دارد که از پوست در برابر نور UV، که خورشید یکی از منابع آن است، مراقبت می کند.

دفعه بعدی که سری به ساحل زدید به جای خرید خوراکی هایی مانند چیپس کمی بادام خام به همراه ببرید تا کمی در برابر خورشید از پوست شما محافظت شود.

گوجه فرنگی پخته شده و هندوانه لیکوپن دارند که آنتی اکسیدان دیگری است که از شکسته شدن کلاژن ها (چسبی که پوست بدن ما را با کنار هم نگه می دارد) جلوگیری می کند.

برای وعده بعدی که ماکارانی دارید حتما سس گوجه فرنگی بدون قند خریداری کنید.

کاتچین که در چای سبز پیدا می شود، ترکیباتی ضد التهاب و سرطان هستند، بنابراین نوشیدن چای سبز را فراموش نکنید.

بیوتین که در تخم مرغ، موز، بلغور جو و برنج پیدا می شود، عضوی از خانواده ویتامین B است و اهمیت زیادی برای رشد ناخن، مو و پوست دارد.

آووکادو و نارگیل چربی سالم دارند که پوست شما را نرم نگه می دارد. چربی های اشباع نشده موجود در آووکادو حتی در برابر مضررات نور خورشید از پوست شما محافظت می کند.

می توانید از روغن آووکادو و نارگیل برای پخت و پز در دمای بالا استفاده کنید. حتی می توانید به جای استفاده از مرطوب کننده های پوست از این دو میوه استفاده کنید. قطعه ای از یکی از این میوه ها را بر روی بدن یا پوست صورت خود بگذارید تا بعد از یک هفته ببینید تا چه اندازه آن بخش از پوست بدن شما نرم می شود.
 

لوازم آرایشی بر پوست شما تاثیر گذارند

پارابن و فتالاتس دو نمونه از عناصر مضر و خطرناکی است که در محصولات مراقبت از پوست پیدا می شود که حتی بر روی توضیحات محصول هم چیزی در ان باره نوشته نمی شود. این مواد شیمیایی می تواند باعث آسیب به هورمون های بدن شما شود که این موضوع حتی ممکن است باعث رشد تومور شود.

وقتی که کرم ضد آفتاب خریداری می کنید، به دنبال برند و مارکی باشید که از پابا، آزوبنزن، بنزوفنون و متوکسی سینامات استفاده نکرده باشد، چرا که این مواد سازنده  های رادیکال آزاد هستند که کرم ضد آب آفتاب قرار است در برابر این مواد از ما محافظت کند! از برند هایی استفاده کنید که در ساخت آن ها از اکسید روی استفاده شده است.
 
چالش رهایی از لوازم آرایشی را برای خود آغاز کنید
چون که بیشتر لوازم آرایشی مانند کانسیلر ها دارای پارابن و مواد شیمیایی مضر دیگری دارد، کمی به صورت خود استراحت دهید و چالشی را برای خود آغاز کنید که در آن دیگر قرار نیست از لوازم آرایشی استفاده کنید! با این کار نه تنها به پوست خود اجازه می دهید کمی تنفس کند بلکه احساس خوب طبیعی زیستن را نیز تجربه خواهید کرد. آرایش شما را زیبا نمی کند شما خودتان زیبا هستید.


منبع: سایت نظارت بر خانواده


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.