چگونه تبلتی مناسب برای فرزند خود انتخاب کنید

در سالهای اخیر، تبلت در میان کودکان بسیار رواج یافته است. اگر شما نیز در فکر خرید یکی از آنها برای فرزند خود هستید، این ‏مقاله می‌تواند اطلاعات لازم را در اختیارتان قرار دهد.‏
شنبه، 9 آذر 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: رزیتا ملکی زاده
موارد بیشتر برای شما
چگونه تبلتی مناسب برای فرزند خود انتخاب کنید
زمانی را به یاد دارم که هیچ لذتی نمی‌توانست با خرید تفنگ اسباب بازی یا عروسک برای یک کودک برابری کند. این هدایا هزینه زیادی را بر شما تحمیل نمی‌کردند و به راحتی لبخند رضایت را بر روی لبان کودک‌تان به ارمغان می‌آوردند. اما امروزه ساعتها وقت خود را در مغازه اسباب بازی فروشی صرف کرده و هنوز هم نمی‌توانید هدیه بی عیب و نقصی را برای فرزند خود انتخاب کنید. و اینک کودکان انتظار اسبابی همچون تبلت البته با تمام امکانات و آخرین مدل را دارند.

تبلت به احتمال زیاد از جمله محبوب‌ترین و همچنین خواستنی‌ترین گجت در میان کودکان و همینطور والدین است. علت این امر عمدتاً آن است که تبلت وسیله‌ای ایده‌آل برای تمام نیازهای اطلاعاتی و رسانه‌ای کودک شما به حساب می‌آید. همچنین نرم افزار موجود در تبلت، آن را بسیار مشتری پسند ساخته و کنترل نظارتی بهتری بر دستگاه به شما می‌بخشد. با این تفاصیل کودک شما بایستی چند ساله باشد تا بتوانید یک تبلت برای او خریداری کنید؟ و چه نوع تبلتی برای او مناسب خواهد بود؟ در ادامه به آن می‌پردازیم.
 

سن

اگر واقعاً قصد دارید برای کودک خود تبلت خریداری کنید، سن ایده‌آل این کار 8 تا 15 سال خواهد بود. به این دلیل که تا آن موقع اکثر کودکان از مفهوم اولیه مسئولیت پذیری برخوردار شده و می‌توانند مدیریت بهتری بر فناوری داشته باشند. البته خود شما بهترین فردی هستید که می‌توانید تشخیص دهید آیا فرزندتان حقیقتاً آماده پذیرش تبلت است یا خیر.
 

سخت افزار

شاید نخستین نکته‌ای که بایستی در خصوص تبلت بدان توجه کنید آن است که این وسیله به طور قابل توجهی بزرگتر از یک تلفن هوشمند است. صفحه نمایش بزرگ به معنای فضای بیشتر برای انجام بازی و قرار دادن اپلیکیشن خواهد بود. همچنین به معنای فشار کمتر بر روی چشم است. با این حال شاید بخواهید اطمینان حاصل کنید که در خصوص اندازه صفحه نمایش زیاده روی نشود. شما یک تلفن هوشمند نمی‌خواهید و همچنین به یک تلویزیون ال‌ای‌دی (LED) کوچک در دستانتان نیاز ندارید. صفحه نمایش در اندازه 7 تا 10 اینچ برای تبلت اندازه بسیار مناسبی است. وزن دیگر فاکتوری است که لازم است در نظر داشته باشید، هرچند بیش از خود وزن، نحوه توزیع آن در سرتاسر تبلت است که اهمیت دارد. مرکز گرانش وسیله مکان مناسبی خواهد بود، بدین معنا که نباید از بالا بسیار سنگین باشد و نیز در ناحیه پایینی آن وزن بیشتری حس شود.
 

نرم افزار

تولید کنندگان تمایل داشته تبلتهای خود را منحصر بفرد و با قابلیتهای فراوان معرفی کنند. هرچند در حقیقت اکثر این قابلیتها غیر ضروری و بی اهمیت هستند و در واقع استفاده عملی چندانی ندارند. صحبت از پردازنده‌های بسیار سریع و حافظه RAM بالا تنها یک ترفند تبلیغاتی است. در واقع نرم افزار موجود در تبلت جهت آنکه به راحتی بر روی سخت افزار کار کند، ساخته شده است. تقریباً تمامی تبلتهای موجود در بازار خوب هستند و صحبت از تبلتی که چند برابر سریع‌تر از دیگری است تنها یک استراتژی بازاریابی است که توسط تولید کنندگان برای افزایش فروش خود بکار گرفته شده است. هنگامی که می‌خواهید برای فرزند خود تبلت خریداری کنید، توجه چندانی به ارقام نداشته باشید. یک تبلت ساده طبق استاندارهای امروزی (دو هسته‌ای با حدود 1 گیگابایت حافظه RAM) به قدر کافی جهت برآورده ساختن هدف مورد نظر شما خوب است.
وسیله‌ای را انتخاب کنید که بجای اینترنت دیتا،  از وای‌فای (Wi-Fi) پشتیبانی نمایدبا این حال، بهتر است به دنبال تبلتی باشید که دارای درگاه کارت حافظه میکرو اس‌دی (Micri SD) باشد یا نمونه‌ای که از حافظه داخلی (16 گیگابایت به بالا) برای ذخیره تمام ویدئوها و اپلیکیشن‌های فرزندتان برخوردار باشد. اکثر تبلتها همچنین از شبکه‌های GSM پشتیبانی می‌کنند. این کار هم برای برقراری تماس تصویری و هم اتصال داده‌ای بکار می‌رود. بایستی وسیله‌ای را انتخاب کنید که بجای اینترنت دیتا،  از وای‌فای (Wi-Fi) پشتیبانی نماید به این دلیل که اینترنت دیتا بسیار گران است. همچنین به این دلیل که تبلت برای تماس تلفنی چندان ایده‌آل نیستند، می‌توانید از گونه‌های مختلف GSM چشم پوشی کنید.
 

دوربین

یکی از مهمترین نکات فروش برای سازندگان، قرار دادن دوربین بر روی دستگاه خود است. مجدداً یادآوری می‌شود که در نهایت این کودک شما است که از تبلت استفاده می‌کند و مگاپیکسل واژه‌ای فانتزی برای او و اکثر کاربران معمولی به حساب می‌آید. کودکان عاشق کشف محیط اطراف خود هستند و با تصور گرفتن عکس بسیار خوشحال و هیجان زده می‌شوند. تبلتی با دوربین ابتدایی (2 تا 5 مگاپیکسل) تمام نیازهای عکاسی فرزند شما را برآورده خواهد ساخت. همچنین به خاطر داشته باشید که دوربین واقع در ناحیه جلویی تبلت عمدتاً جهت برقراری تماس تصویری و گرفتن سلفی منظور شده است. بنابراین، کیفیت دوربین دوم نباید بر روی تصمیم گیری شما به هیچ وجه تأثیر گذارد.
 

مارک یا نام تجاری تبلت

انتخاب دستگاهی با نشان تجاری معتبر تقریباً برخورداری از یک محصول عالی را تضمین می‌کند. همچنین در صورت بروز هرگونه مشکل در تبلت، خدمات بهتری را ارائه می‌دهد. با این حال، چنین تبلتهایی بسیار گران‌تر از تبلتهای کمتر شناخته شده هستند. سازندگان تبلتهای کمتر شناخته شده محصولات خود را با قیمت بسیار کمتر و امکاناتی مشابه انواع شناخته شده عرضه کرده و گاهی حتی امکانات بهتری ارائه می‌کنند. شاید بخواهید در این مورد کمی محتاطانه عمل کنید، به این دلیل که گاهاً دیده شده است که این مارکها به وعده‌های خود عمل نمی‌کنند. همچنین برخی از نرم افزارهای مهم نیز در آنها وجود ندارد. بیشتر از آنکه فرسوده شدن سریع سخت افزار مشکل ساز باشد، تبلتها با مشکل نرم افزارهایی مواجه هستند که به سرعت از رده خارج می‌شوند. مهمترین مزیت خرید یک تبلت با مارک معتبر آن است که به موقع بروزرسانی‌های نرم افزاری آن حداقل برای یک سال انجام می‌شود. همچنین دسترسی به لوازم جانبی و اپلیکیشن‌های شخصی سازی شده برای این تبلتها آسان‌تر است. این امر به طور قابل توجهی طول عمر دستگاه را افزایش داده و به نوبه خود فرزند شما را برای مدت زمان بیشتری شاد و راضی نگاه می‌دارد.

تبلتها می‌توانند روشی جالب برای یادگیری مطالب جدید باشند و کودک شما را با دنیای مجازی آشنا سازند. اما این یک شمشیر دو لبه است چرا که می‌تواند آنها را در معرض خطرات بسیار موجود در اینترنت قرار دهد.

در این بخش چند نکته‌ای که بایستی به هنگام خرید یک تبلت در نظر داشته باشید را یادآور می‌شویم.

* یک نرم افزار آنتی ویروس و دیوار آتشین (فایروال) خوب را به منظور حفظ امنیت در برابر ویروسهای مخرب نصب کنید.

* یک نرم افزار کنترل والدین را نصب کرده تا کودکتان از دسترسی به محتواهای ناخواسته دور باشد.

* نرم افزار را به طور مرتب بروزرسانی کنید.

* گاه و بیگاه و به طور پنهانی محتویات تبلت فرزند خود را بررسی کنید.

در ادامه چند نمونه از بهترین تبلتهای موجود در بازار جهت خرید برای فرزندتان را معرفی می‌کنیم.

*Nexus 7

* مینی آیپد

* سامسونگ گلکسی تب 3 مخصوص کودکان

*Coby MID7065
تبلتها با دارا بودن گنجینه‌ای از برنامه‌های کاربردی، می‌توانند وسیله‌ای عالی جهت کشف و پرورش استعدادهای نهانی کودک باشندتبلتها با دارا بودن گنجینه‌ای از برنامه‌های کاربردی، می‌توانند وسیله‌ای عالی جهت کشف و پرورش استعدادهای نهانی کودک باشند. یک خرید معقول باید این اطمینان را ایجاد نماید که فرزند شما یک همراه قابل اعتماد در کنار خود دارد که همیشه به خلاقیت او کمک می‌کند. موفق باشید.
 

منبع: techspirited


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.