ایده‌های صنایع دستی برای بزرگسالان

چرا وقتی می‌توان استعدادهای شخصی خود را نشان داد، تنها کودکان باید از انجام این کار لذت ببرند؟ ما شما را با ایده‌هایی مجهز می‌کنیم که به شما در رها کردن خلاقیتتان کمک می‌کند. از این ایده‌های هنری که برای شما بزرگسالان جوان ست لذت ببرید.
يکشنبه، 10 آذر 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: فتانه خزاعی
موارد بیشتر برای شما
ایده‌های صنایع دستی برای بزرگسالان
"صنایع دستی باعث می‌شود که احساس ریشه کنیم، به ما تعلق خاطر می‌دهد و ما را با تاریخ خود پیوند می‌دهد. اجداد ما قبلاً این صنایع را از راه ضرورت خلق می‌کردند و اکنون ما آنها را برای تفریح​​، پول درآوردن و ابراز وجود خود خلق می‌کنیم." - فیلیس جورج
.
آیا اخیراً باغ خود را شیار کشی کرده‌اید؟ اگر این طور نیست، در اسرع وقت انجام این کار را در نظر بگیرید، زیرا این اولین نشان خلاقیت شماست. می‌توانید از برگ‌ها، شاخه‌های خشک و دانه‌های خشک استفاده کنید تا چیزی بی نظیر و زیبایی شناسانه ایجاد کنید. می‌توانید با استفاده از این برگ‌های خاردار، قاب عکس، تزئینات هنری و نگهدارنده‌های کارت درست کنید. برای ایجاد کارت‌های منحصر به فرد که می‌توانید در اختیار عزیزانتان قرار دهید می‌توانید از برگ‌های پهن استفاده کنید. علاوه بر این، حتی می‌توانید از شاخه‌های قوی‌تر به شکل Y استفاده کنید تا ساز موسیقی خود را بسازید.
 

یک دایره زنگی / جغجغه

برای ساختن آن نیاز دارید به این موارد :
شاخه Y شکل
درهای (فلزی) پهن شده بطری
سیم فلزی
نوارهایی از لاستیک / بادکنک
 
سوراخ‌هایی را در لبه‌های بالای شاخه Y شکل ایجاد کنید تا سیم فلزی از آن‌ها عبور کند. با استفاده از میخ، سوراخی را در هر یک از درهای بطری ایجاد کنید. سیم را از این سوراخ‌ها عبور داده و با پیچاندن سیم در انتهای آن، درها را در جای خود ایمن کنید. برای یک گیرش محکم توسط دست، نوارهای لاستیکی را در انتهای پایین چوب ببندید. و وای! شما جغجغه‌ی بی نظیر خود را آماده کرده‌اید.
 

نکاتی در مورد کاغذها

چند کارت دارید؟ زمان آن است که کارت‌های خود را بازیافت کرده و از آنها به خوبی استفاده کنید. درخشش براق کاغذ کارت برای ایجاد نشان‌های لای کتاب فوق العاده است که می‌تواند به عنوان هدایا یا هبه‌هایی ارائه شود. این کارت‌ها و جلدهای مجله به خوبی کار می‌کنند تا توسط آنها دعوت نامه‌هایی را تهیه کنید یا برچسب‌های روز را ذخیره کنید. از کاغذهای رنگی یدکی برای ایجاد کارهای هنری و گل‌های اوریگامی می‌توان استفاده کرد. بهترین خاصیت برای هدیه دادن دسته گل‌های کاغذی به عزیزانتان این است که آنها هرگز پژمرده نمی‌شوند.
ایده‌های صنایع دستی برای بزرگسالان 

یک پیکره

برای ساختن آن نیاز دارید به:
روزنامه‌ها
چسب
رول بافت
نوار چسب شیشه‌ای

رول‌های روزنامه را بپیچید و آن را با نوار چسب محکم کنید. این رول‌های کاغذی را در اطراف یک اسکلت فلزی بپیچانید. رول‌های روزنامه را با نوار چسب محکم کنید. پس از اتمام کار، چسب مخلوط شده با کمی آب را روی روزنامه بمالید و تکه‌های دستمال کاغذی را روی آن قرار دهید. کل قاب را با دستمال کاغذی بپوشانید و بگذارید خشک شود. هنگامی که چسب کاملاً خشک شد، می‌توانید پیکره را به رنگ‌های متالیک رنگ کنید تا یک مجسمه منحصر به فرد ایجاد کنید. از آن به عنوان سطل کاغذ یا قطعه دکوری رومیزی استفاده کنید، یا به سادگی ویترینتان را با آن بیارایید.
 ایده‌های صنایع دستی برای بزرگسالان

لذت مهره

این کاری است که دختران از انجام آن لذت می‌برند. زیورآلات در صدر لیست مواردی است که می‌توانید با مهره‌ها تهیه کنید. جدای از آن، می توانید با آنها تاج یا کلاه، روسری و کمربند درست کنید. همچنین می‌توانید از مهره‌ها استفاده کنید تا ظاهری متفاوت به کفش، کیف و البته لباس خود ببخشید. همچنین می‌توانید مهره‌های ریز را به یک لیوان چسب بزنید تا جا شمعی خود را بسازید.
 

یک پوشش سر بی نظیر

برای ساختن آن نیاز دارید به:
سیم فلزی نازک
زرق و برق
مهره‌ها
نوار چسب برق
 
نیمی از طول سیم را به نوارهای 15 اینچی برش داده و کنار بگذارید. با استفاده از یک محفظه شمعدان به عنوان چارچوب، سیم را به اطراف آن بپیچانید تا یک چارچوب مدور شکل بگیرد. مهره‌ها را از این سیم رد کنید و آنها را با چسب محکم کنید. صنایع دستی باعث می‌شود که احساس ریشه کنیم، به ما تعلق خاطر می‌دهد و ما را با تاریخ خود پیوند می‌دهد. مرحله بعدی پوشاندن قسمت‌های قابل مشاهده سیم از جمله چارچوب دایره‌ای با نوار چسب برق است. یک لایه از چسب را روی این نوار بمالید و زرق و برق یا مهره‌های ریز را روی آن بپاشید و بگذارید تا خشک شود.
 
لیست چیزهایی که می‌توانید با استفاده از نخ بسازید بی پایان است، با این وجود می‌توانید عروسک، رومیزی، سربند و آباژور درست کنید. همچنین می‌توانید کیف‌های بافتنی یا قلاب دوزی شده، کت بارانی (پانچو) و چنگک درست کنید. در ضمن، آنها هدایای بسیار خوبی برای ارائه به عزیزانتان هستند.
 

عروسک  پارچه‌ای

برای ساختن آن نیاز دارید به :
تکه پارچه‌های کهنه
پارچه قابل شستشو
مهره‌هایی برای ایجاد چشم
پشم برای درست کردن مو
 
برای ترسیم شکل اصلی عروسک از پارچه قابل شستشو استفاده کنید. بر این اساس پارچه را برش داده و انتهاهای آن را به هم بدوزید. به یاد داشته باشید که یک دهانه را ندوزید، تا بتوانید آن را با تکه پارچه‌های کهنه پر کنید. سر را به بدنه اصلی عروسک وصل کنید و ببندید. یک لباس کوچک به عروسک کوک بزنید و به این ترتیب یک هدیه فوق العاده برای هدیه دادن به فردی جوان‌تر دارید.
 
سیم‌های فلزی و چوب لباسی‌های فلزی قدیمی می‌توانند در ساختن مصنوعات جالب توجه برای تزئین خانه با آنها مفید باشند. از جمله مواردی که می‌توانید با استفاده از مفتول‌های فلزی بسازید، قاب‌هایی برای آباژورها، قطعات جالب نمایشی و بازی‌ها هستند.
 ایده‌های صنایع دستی برای بزرگسالان
 

یک بازی  ماز سیمی

برای ساخت آن نیاز دارید به:
50 اینچ سیم مسی / فلزی
زنگ اخبار برقی
باتری 9 ولت
سیم مسی روکشدار
جعبه کفش
نوار چسب کاغذی
 
با استفاده از سیم مسی / فلزی حلقه پیچ خورده‌ای ایجاد کنید. این حلقه را روی درب جعبه کفش ایمن کنید. یک نوار 10 اینچی از سیم مسی را برش داده و یک حلقه ریز ایجاد کنید، به گونه‌ای که بتواند بدون تماس با سیم از پیچ و خم عبور کند. سیم مسی لخت شده را به انتهاهای پایین ماز که به درب کفش محکم شده‌اند وصل کنید. انتهای دیگر سیم مسی روکشدار را به زنگ اخبار و سپس باتری وصل کنید. باتری و زنگ اخبار را درون جعبه کفش قرار دهید و روی یک تخته چوبی محکم کنید. وسیله بازی شما آماده است.
 
منبع: دکتر ثمیه خان - CraftCue


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما