معرفی انواع ماسک صورت

این روزها یکی از موضوعات موردتوجه کارشناسان و متخصصان زیبایی، یافتن فرمولی برای به‌ تعویق‌ انداختن روند پیری پوست و جوان‌سازی دوباره‌ ی آن است. پوست صورت بعد از ۳۰ تا ۳۵ سالگی دچار تغییراتی می‌شود که هرچند به‌ خودی‌ خود زیبا هستند، اما اکثر افراد به‌ خصوص خانم‌ها را نگران می‌کند. یکی از راه های به تعویق انداختن چین و چروک استفاده از ماسک است.
يکشنبه، 10 آذر 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
معرفی انواع ماسک صورت

ماسک صورت چگونه می تواند به سلامت پوست شما کمک کند؟

هر ماسک صورت برای یک مدل خاص از پوست ساخته می شود برای همین بسیار مهم است که شما ماسک مناسب پوستتان را انتخاب کنید.

اگر از محصولات تخصصی مراقبت پوست استفاده می کنید، کارشناس مربوطه می تواند ماسک مناسب پوست شما را برای استفاده در خانه پیشنهاد دهد اما گاهی اوقات این ماسک ها فقط برای استفاده های تخصصی تهیه شده اند.

بسته به محتویات آن، ماسک ها می توانند به سفت کردن، آبرسانی، تغذیه، پاکسازی، لکه بری، آرام سازی و جوان سازی پوست شما کمک کنند.

چند نوع ماسک صورت وجود دارند که شما می توانید از آن ها استفاده کنید. ماسک خاک رس کمک می کنند که چربی ها و کثیفی پوست به سطح پوست بیایند. این ماسک حاوی خاک رس، کائولن با بنتونیت هستند که برای سفت کردن و لیفت پوست استفاده می شوند .

ماسک های کرمی یا ژلی برای آبرسانی و تغذیه پوست طراحی می شوند. ماسک سخت که بر روی پوست حالت لاستیکی به خود میگیرند و کارشناس پوست آن را از روی پوست می کند. این ماسک ها پوست را خنک و احیا می کنند ولی به دلیل اینکه کار با آن ها سخت است کمتر استفاده می شوند.
 

آیا خودم می توانم ماسک صورت درست کنم؟

پاسخ به این سوال قطعا مثبت است. میوه ها و سبزیجات تازه، شیر، ماست، عسل و تخم مرغ از قرن ها پیش برای مراقبت از پوست استفاده می شده اند.

کار کردن با این مواد بسیار لذت بخش است  و شما می توانید به راحتی در منزل از آن ها استفاده کنید. اما به خاطر داشته باشید که حتما از مواد ارگانیک استفاده کنید. بی شک استفاده از مواد شیمیایی مانند کود ها و آفت کش ها برای پوست شما مضر است.

در لیست زیر تعدادی از موادی که در ماسک صورت خانگی استفاده می شوند به همراه خواص آن ها موجود است:
 
خیار 
خنک کننده، آرام کننده و احیا کننده. از خیار می توانید برای روی چشمانتان استفاده کنید و یا می توانید خیار را در مخلوط کن با سایر مواد میکس کنید و به عنوان ماسک صورت استفاده کنید.
 
آووکادو
این میوه سرشار از ویتامین های A، B1، B2 و E می باشد. ماسک صورت آووکادو انتخاب مناسبی برای پوست های خشک و حساس است.
 
پاپایا 
این میوه حاوی پاپایین که یک آنزیم پروتئینی برای از بین بردن لایه های مرده پوست است می باشد. اگر پوست شما حساس است یا دچار آفتاب سوختگی شده از ماسک صورت پاپایا استفاده نکنید.
 
تخم مرغ
ماسک سفیده تخم مرغ پوست را سفت و لیفت می کند.
 
ماست 
ماست حاوی لاکتیک اسید طبیعی است و به لایه برداری پوست کمک می کند. از ماسک صورت ماست به تنهایی می تواند به عنوان نرم کننده استفاده کرد که برای انواع پوست مناسب است.
 
سیب زمینی 
لایه های نازک سیب زمینی را می توانید برای درمان پوست چرب و یا برای کاهش پف زیر چشم استفاده کنید.
 
گیاهان معطر 
گیاهان معطر و چای ها مانند بابونه میتوانند در محتویات ماسک صورت در کنار سایر مواد استفاده شوند.


منبع: سایت نظارت بر خانواده


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما