نکاتی اندر باب اقتصادی شیک­ پوش شدن!

مطهره ساغری دوز با راهکارهایی که در این شماره به شما نوجوانان عزیز ارائه داده است به شما کمک می کند تا ضمن کمک اقتصادی به پدر و مادرتان، شیک پوش هم بشوید. مقاله زیر را حتما مطالعه کنید.
دوشنبه، 11 آذر 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
نکاتی اندر باب اقتصادی شیک­ پوش شدن!
در شماره ی قبل به طور کلی و مختصر هنر خریدکردن را به شما آموزش دادیم؛ اما دیدیم لازم است که برای شما نوجوانان در یک شماره ی جداگانه به ذکر نکاتی درباره ی خرید لباس بپردازیم، می‌پرسید چرا؟ چون همان‌طور که می‌دانید اهمیت‌دادن به مُدل لباس و پوشاک از ویژگی‌های مهم دوره ی سنّی شماست، از طرفی چون شما نوجوانان در حال رشد هستید، خیلی زود لباس‌ ها برای تان کوچک می‌شوند و خانواده مجبور می‌شوند که مقدار قابل‌توجهی از درآمدشان را صرف خرید لباس های شما کنند. با راهکارهایی که در این شماره به شما می‌گوییم، می‌توانید ضمن کمک اقتصادی به پدر و مادرتان، شیک پوش هم بشوید.
 

1. از هم نشینی با افرادی که علاقه ی زیادی به خرید دارند خودداری کنید

از قدیم گفته‌اند با ماه نشینی، ماه شوی، با دیگ نشینی، سیاه شوی؛ پس اگر دوست دارید با کم ترین پول، بهترین لباس‌ها را خریداری کنید دورِ دوست‌هایی را که ول خرجی می‌کنند و برای پولی که والدین‌شان به زحمت تهیه می‌کنند ارزشی قائل نیستند، یک خط قرمز بکشید.


2. تاآن جا که می‌توانید خودتان را مشغول کنید

هرچه بیش‌تر خودتان را درگیر کارهای جورواجور کنید، دل تان دیرتر برای رفتن به بازار تنگ خواهد ‌شد. تاآن جاکه می‌توانید به دلیل‌های مختلف خریدتان را عقب بیندازید تا از این طریق برای خودتان زمان بخرید و در این زمان به خواسته ی‌تان بیش تر فکر کنید. برای این ماه هم گرمای طاقت‌فرسای خرماپزان می‌تواند دلیل خوبی برای خرید‌ نکردن باشد. آخه تو این هوا کی حوصله ی خرید ‌کردن چیزهای غیر‌ضروری دارد!؟


3. هنر خیاطی و بافتنی یاد بگیرید

الان وقتش است که از تعطیلات تابستان استفاده کنید و این دو هنر کاربردی را، هرچند در سطح ابتدایی، یاد بگیرید، بعد یک عالمه لباس‌های رنگارنگ بدوزید و ببافید و سپس شاهد کاهش هزینه‌های خرید لباس باشید.


4. از هنر بازیافت لباس استفاده کنید

حتماً شما لباس‌هایی دارید که به علت یه لکّه یا پارگی یا حتی کهنه‌شدن قابل استفاده نیستند، اما پارچه‌های قشنگی دارند، در این مواقع باید چکار کنیم؟ معلوم است که دور ‌ریختن این لباس‌ها تصمیم عاقلانه‌ای نیست؛ بازیافت لباس یکی از راه‌های چاره است. لابد الان با خودتان می گویید بازیافت لباس دیگه چیه؟ مگر لباس را هم بازیافت می‌کنند؟ بازیافت لباس یعنی این که با کمی خلاقیت ظاهر لباس‌های تان یا کاربرد آن‌ها را عوض کنید؛ مثلاً در شکل زیر از هنر بازیافت استفاده شده است؛ با این کار هزینه خرید لباس‌های نو را کاهش می‌دهیم. قول می‌دهیم سر فرصت، هنر بازیافت لباس را در قسمت آموزش همین مجله به طور کامل به شما یاد دهیم.
 
نکاتی اندر باب اقتصادی شیک­ پوش شدن!

نکاتی اندر باب اقتصادی شیک­ پوش شدن!


5. با هم سن وسالان تان بازار نروید

شاید برای شما خرید‌ کردن با دوستان و هم سن‌و‌سالان تان خیلی مُفرّح باشد، اگر می‌خواهید اقتصادی خرید کنید، توصیه می‌کنم به تنهایی خرید کنید؛ چون تجربه نشان داده است که خرید‌ کردن با دوستان، احتمال خریدهای غیرضروری را افزایش می‌دهد.
 

6. هنگام خرید به اندازه ی لباس توجه کنید

شاید توجه به اندازه ی لباس واضح‌تر از آن است که بخواهیم آن را به عنوان راه کار مطرح کنیم؛ اما خیلی از ما وقتی از یک لباس خوش مان بیاید و از آن مدل، اندازه ی ما را نداشته باشند، سعی می‌کنیم با توجیه‌های مختلف خودمان را گول بزنیم و مثلاً بگوییم از هفته ی دیگر قرار است من چند کیلو لاغر بشوم، آن وقت می‌توانم این لباس را استفاده کنم. با خودتان روراست باشید. اگر قرار است در آینده لاغر شوید، پس لطفاً خرید لباس را هم به آینده محوّل کنید.
 
  • 7. از لباس‌هایی با طرح‌های خاص دوری کنید

  • اگر نگاهی به کُمد لباس‌های تان بیندازید، متوجه می‌شوید لباس‌هایی که طرح ساده‌تری دارند، بیش‌تر استفاده می‌شوند و هم چنین قیمت‌های کم تری دارند. درست است که لباس‌هایی با طرح‌های خاص جذاب‌ترند، این گونه لباس‌ها بیش‌تر از این که تن شما باشند، تن چوب لباسی کُمدتان هستند.
 
  • 8. از لباس‌های تان مراقبت کنید

  • شستن بیش از اندازه ی لباس و مچاله کردن لباس‌ها در گوشه ی کمد و زیر هزار تا خِرت وپرت ازجمله کارهایی هستند که عُمر لباس‌های مان را کم می‌کنند. همواره به خاطر داشته باشید که شما هرچه بیش‌تر هوای لباس‌های تان را داشته باشید، آن‌ها هم بهتر و برای مدت بیش‌تری برای شما کار می‌کنند.
  • نویسنده: مطهره ساغری‌دوز
  • منبع: مجله باران


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.