برای افزایش سرعت وای فای چه کنیم؟

گاهی اوقات پیش می آید که شبکه وایفای آنطور که باید خوب کار نمی کند. برای رفع این مشکل را ههای ساده ای وجود دارد که می توانید عملکرد شبکه وایفای را بهبود بخشید . در حقیقت وایفای یک سیگنال فیزیکی است که می تواند توسط دیوار و دستگاههای الکترونیکی و حتی خود ما سد و یا در محیط اطراف ما پخش شود.
سه‌شنبه، 12 آذر 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
برای افزایش سرعت وای فای چه کنیم؟

راهکارهای افزایش سرعت وای فای

ممکن است پس از مدتی کار با مودم ، متوجه کاهش سرعت آن شوید و یا به طور کلی مودم وای فای شما از آن سرعت قابل قبول برخوردار نیست. برای حل این مشکل و افزایش سرعت وای فای روش هایی وجود دارد که در ذیل به صورت مختصر هر یک از آنها را شرح خواهیم داد.
 
1- از آخرین تکنولوژی های وای فای استفاده کنید
یکی از بهترین روش ها برای اطمینان از سرعت بالا و همچنین قابلیت اعتماد یک روتر وای فای این است که از آخرین آپدیت های نرم افزاری و سخت افزاری موجود استفاده کنیم. بعنوان مثال تکنولوژی وایرلس N از سرعت خوبی برخوردار است اما باید این را هم در نظر بگیریم که برای استفاده از بیشترین سرعت ممکن، باید هم روتر و هم کامپیوتر یا موبایل از یک نوع تکنولوژی وای فای استفاده کنند.

معمولا استاندارد شبکه بیان می کند که هرگاه دو تکنولوژی متفاوت بخواهند با یکدیگر ارتباط شبکه ای ایجاد کنند، سرعت ارتباط مطابق با تکنولوژی ای تنظیم می گردد که از سرعت پایین تری برخوردار باشد. این عمل به این دلیل است که داده های ارسالی دچار تخریب و تصادم و یا سرریز شدن بافر نگردند.
 
2- مودم را در مکانی باز و بدور از محیط بسته قرار دهید.
یکی از عمده ترین مسائلی که موجب عملکرد ضعیف یک روتر وای فای می گردد، این است که معمولا این دستگاه ها را در مکان هایی بسته و یا در زیر قفسه کمد نگه داری می کنند. این نکته را نباید هرگز فراموش کنید که دستگاه مودم وای فای برای اتصال خود به سایر دستگاه ها از سیگنال های رادیویی استفاده می کند. هر چه محیط بازتر باشد این سیگنال ها راحت تر به سایر دستگاه ها رسیده و در نتیجه قدرت سیگنال بالاتر می رود.

همین موضوع نیز باعث افزایش سرعت وای فای خواهد گردید. همچنین این نکته را نیز نباید فراموش کرد که برای عملکرد بهتر در همه نقاط یک ساختمان، بهتر است مودم را در مرکزیت ساختمان مستقر کنیم.
 
3- کانال رادیویی مناسب را برای ارتباط بیابید.
اگر شما در منطقه ای زندگی می کنید که همسایگان شما نیز از مودم های وای فای استفاده می کنند، یکی از عواملی که باعث کاهش سرعت وای فای می گردد، برخورد و تصادم سیگنال ها در یک کانال رادیویی مشخص می باشد. برای دوری از این عامل و افزایش سرعت وای فای بهتر است از ابزاری همچون Wi-Fi Analyzer استفاده نمایید تا بتوانید کانال رادیویی را انتخاب کنید که کمترین تراکم سیگنال را داشته باشد.
 
4- دستگاه مودم را به دور از دستگاه های دیگر قرار دهید.
یکی دیگر از عواملی که باعث افزایش سرعت وای فای می گردد این است که دستگاه مودم وای فای را به دور از دستگاه هایی نظیر تلفن، مایکرویو و سایر دستگاه هایی که امواج الکترومغناطیسی و رادیویی ساتع می کنند، قرار دهیم. این دستگاه ها باعث ایجاد نویز و اختلال در انتقال داده ها می گردند و همین امر باعث افت چشم گیر سرعت وای فای می گردد.
 
5- امنیت مودم وای فای را بالا ببریم
یکی از عواملی که باعث می شود سرعت مودم وای فای ما کاهش بیابد، هک شدن مودم از طریق دیگران و استفاده از حجم دیتای ما می باشد. برای جلوگیری از هک وای فای بهتر است از پاسوورد های ایمن شده و همچنین پروتکل های امن ارتباطی استفاده نماییم تا کمترین میزان خسارت و افت سرعت را داشته باشیم.
 
6- کاهش پهنای باند اینترنت
اگر در منزل یا محیط کار شما، افرادی هستند که داثما با برنامه هایی نظیر بازی های آنلاین یا ویدئو چت ها سر و کار دارند این عامل سبب کاهش چشم گیر سرعت اینترنت شما خواهد شد. خوشبختانه راه هایی برای کاهش پهنای باند اختصاص یافته به هر برنامه یا هر فرد وجود دارد که با استفاده از آن قادر خواهید بود میزان پهنای باند را مطابق با یک استاندارد از پیش تعریف شده قرار دهید تا افزایش سرعت وای فای داشته باشید.
 
7- استفاده از ابزار اضافی برای افزایش سرعت وای فای
یکی از روش های افزایش قدرت سیگنال و در پی آن افزایش سرعت وای فای ، استفاده از روش های فیزیکی می باشد. در این روش با استفاده از یک فویل رسانا که به آنتن وای فای اضافه می گردد، طبق شکل نشان داده شده، می توان قدرت سیگنال وای فای را تا حد زیادی افزایش داد که این خود باعث افزایش سرعت وای فای خواهد گردید.
 
8- افزایش سرعت وای فای از طریق هک مودم
یکی از راه های افزایش سرعت وای فای ، هک کردن مودم خود و افزایش کارایی آن توسط میان افزار (فرمویر) DD-WRT می باشد. البته این روش برای مودم ها خطرناک است و ممکن است باعث صدمه دیدن آن ها بشود. اما خوشبختانه اکثر مودم های امروزی توانایی بوست 70 درصدی را دارند.
 
9- تغییر قدرت سیگنال به 5 گیگاهرتز
اگر هیچکدام از راهکار های فوق کارآمد نبود می توان با رفتن به تنظیمات مودم و تغییر قدرت مودم از 2.5 گیگاهرتز به 5 گیگاهرتز باعث افزایش قدرت سیگنال گردید که این امر نیز خود سبب افزایش سرعت وای فای خواهد گردید.
 
10- استفاده از تکرارکننده ها
اگر همچنان مشکل کمبود قدرت سیگنال ها را دارید، بهتر است در میانه فاصله خود با روتر، از یک ریپیتر یا تکرار کننده استفاده نمایید. با استفاده از این دستگاه ها که هزینه چندانی ندارند، می توان قدرت سیگنال مودم را تقویت نموده و در نتیجه باعث افزایش سرعت وای فای گردید.


منبع: سایت نظارت بر خانواده


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.