نکاتی در هنگام سلفی گرفتن

امروزه محبوبیت عکس های سلفی یا به قول فرهنگستان زبان و ادب فارسی، خویش انداز بر کسی پوشیده نیست. ثبت لحظه ها و به اشتراک گذاشتن آنها در شبکه های اجتماعی به نوعی مقاومت در مقابل گذر زمان تبدیل شده است. در مطلب زیر نکاتی در رابطه با سلفی ایمن آورده ایم. با ما همراه باشید.
جمعه، 15 آذر 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
نکاتی در هنگام سلفی گرفتن

وقتی‌ که سلفی می‌ گیرید مراقب باشید

متأسفانه با افزایش محبوبیت سلفی‌ ها و این‌ که اشخاص سعی دارند تا سلفی‌ های جذاب‌ تری بگیرند موارد و حوادث وحشتناکی نیز رخ می‌ دهد.

ممکن است شخصی که به کوه‌ نوردی رفته است برای این‌ که یک زاویه مناسب برای عکس سلفی‌ اش بیابد، بیش‌ ازحد به لبه صخره نزدیک می‌ شود یا این‌ که ممکن است برای یافتن نور بهتر بر روی سقف ساختمان دچار حواس‌ پرتی شود.

جدای از این مواردی که مطرح شد کسانی که سلفی می‌ گیرند اغلب در وسط خیابان هستند که رعایت ترافیک موجود در خیابان را نمی‌ کنند و ممکن است موجب تصادف شوند.

چیزی که شوکه کننده است این است که طبق مطالعاتی که در سال ۲۰۱۵ انجام‌ شده است تخمین زده می‌ شود که ۲۸ مرگ در هر سال به دلیل سلفی‌ ها اتفاق  بیافتد که این تعداد مرگ، بیشتر از مرگ کوسه‌ ها در سال است که فقط ۸ عدد در سال است.

این عدد در مرگ‌ و میر یک‌ راه حل بیشتر ندارد و آن‌ هم این است که اشخاصی که سلفی می‌ گیرند نیاز دارند تا امنیت سلفی گرفتن را بیاموزند.

جالب است بدانید کشور روسیه یک کمپین به نام سلفی امن ایجاد کرده است که به‌ وسیله آن به اشخاص توصیه می‌ شود تا سلفی‌ هایشان را به شکلی ایمن و در حالتی که زندگی هیچ‌ کس به خطر نیافتد بگیرند.

خیلی از نکاتی که آن‌ ها بیان کرده‌ اند می‌ تواند در همه‌ جا مورد استفاده قرار بگیرد.

از گرفتن سلفی در موقعیت‌ هایی چون نزدیک به قطار ها،روی قایق،نزدیک حیوانات وحشی،با اسلحه،روی سقف،روی دره و یا کوه‌ ها،روی پله‌ ها،در حال رانندگی، در وسط خیابان و نزدیک پست‌ های برق خودداری شود.

مواردی که حضورتان عرض شد یک لیست خسته‌ کننده از محیط‌ های نا امن نیستند اگر چه که هر موقعیت سلفی می‌ تواند به یک موقعیت نا امن تبدیل شود پس همیشه خوش‌ بینانه به موضوع نگاه نکنید و مراقب سلامت خودتان و دیگران باشید.
 

نکاتی برای سلفی‌ های ایمن

هیچ‌ گاه در هنگام عبور از خیابان سلفی نگیرید.

اگر بر روی سقف هستید فاصله ایمنی را از لبه‌ های بام حفظ کنید.

سعی نکنید در وضعیت خطرناکی به گرفتن سلفی بپردازید.

وقتی سلفی می‌ گیرید دیگران را به خطر نیاندازید.

بهترین زمان را برای گرفتن سلفی انتخاب کنید.

اگرچه که گرفتن سلفی یک فعالیت مفرح به‌ حساب می‌ آید، اما مهم است که خطراتی را که نیز به همراه دارد را به خاطر بسپاریم.

ممکن است که اشخاصی که سلفی می‌ گیرند موقعیت خود را به خطر بیاندازند تا یک سلفی منحصر به‌ فرد از لحظات هیجان‌ انگیز خود بگیرند.

دقت داشته باشید که هر چقدر ایمنی سلفی‌ ها را جدی‌ تر بگیریم، سلفی گرفتن در نسل فعلی‌ مان بیشتر رایج می‌ شود و مهم‌ تر از همه سلامت و ایمنی همه‌ مان تضمین خواهد شد.


منبع: سایت نظارت بر خانواده


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما