روش هایی برای جلوگیری از هک شدن

از نظر فنی، هر چیزی که به اینترنت وصل شود، قابلیت هک شدن را داراست. اما راه های مفیدی وجود دارند که می توانید برای محافظت از خود و داده هایتان انجام داده و امکان نفوذ هکرها را سلب کنید.
شنبه، 16 آذر 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
روش هایی برای جلوگیری از هک شدن

چگونه زندگی را برای هکرها سخت‌ تر کنیم؟

در ابتدا مهم است که بدانید هیچ‌ گاه نمی‌ توان امنیت را ۱۰۰ درصد تضمین کرد و با توجه به این موضوع که نمی‌ توان کامپیوتر ها را به‌راحتی خاموش کرد و مشتریان را سردرگم گذاشت پس راه چاره چیست؟ ۵ نکته ساده‌ای که می‌توانید با استفاده از آن‌ها زندگی را برای هکرها سخت‌تر کنید حضورتان معرفی کرده‌ایم.
 
زندگی را از این‌ که هست برای کلاه‌ برداران ساده‌ تر نکنید
امنیت دیجیتال خود را بهبود ببخشید. این به این معنی است که به‌روز رسانی‌ های نرم‌ افزاری را انجام دهید، به‌خصوص برای مرورگر وب و سیستم‌ عاملی که مورد استفاده‌ تان است این کار را انجام دهید و همچنین آنتی‌ ویروس و سایر برنامه‌ های متصل به اینترنت خود را به‌ روز نگه‌ دارید. دزدان سایبری می‌ دانند که اکثر مصرف‌کنندگان نرم‌ افزار های خاص آن‌ ها را به‌ روز نمی‌ کنند بنابراین می‌ توانند از آسیب‌ پذیری‌ های شناخته‌ شده کمال استفاده را برای حمله به کامپیوتر های با نرم‌ افزار های قدیمی ببرند.
 
از یک رمز عبور منحصر به‌ فرد و مستحکم استفاده کنید
کلاه‌ برداران سایبری بر روی کاربرانی که از ایمیل و پسورد یکسان بر روی سایت‌ های متفاوت استفاده می‌ کنند حساب باز کرده‌اند. به این دلیل که اگر موفق شوند که اطلاعات ورود شما به یک سایت خاص را به دست بیاورند می‌ توانند از آن برای ورود به‌ تمامی حساب‌ های کاربری دیگر شما نیز استفاده کنند و می‌ توانند کنترل آن‌ ها را به دست بگیرند. می‌ توانید با استفاده از رمز های عبور منحصر به‌ فرد برای سایت‌ های مختلفی که در آن‌ ها حساب کاربری دارید این خطر را کاهش دهید. یک برنامه مدیریت پسورد نیز می‌ تواند برای این‌ که پسورد های متفاوت خود را فراموش نکنید بسیار مفید باشد.
 
از فرآیند احراز هویت چند مرحله‌ ای به‌ خصوص بر روی ایمیل اصلی‌ تان استفاده کنید
با استفاده از احراز هویت چندمرحله‌ای(که عموماً ما آن را به‌عنوان two-factor authentication می‌شناسیم) می‌ توانید لایه‌ های امنیتی اضافه‌ ای را به‌ حساب کاربری خود اضافه کنید. علاوه بر این‌ که به یک ایمیل و پسورد نیاز باشد، کلاه‌ برداران نیاز دارند که به تلفن همراه شما نیز دسترسی داشته باشند تا بتوانند به حساب‌ های حساس شما وارد شوند. اکثر سرویس‌های آنلاین معروف و معتبر از MFA پشتیبانی می‌کنند. حتماً از این ویژگی استفاده کنید.
 
اطلاعات کارت اعتباری‌ تان را به‌ طور مداوم بررسی کنید
حتی وقتی‌ که در مبحث امنیت آنلاین بهترین هم باشید، باز ممکن است تقلب رخ بدهد. اطمینان حاصل کنید که اطلاعات و گردش حساب خود را به‌ طور مداوم چک می‌ کنید تا اگر فعالیت مشکوکی را مشاهده کردید بتوانید آن را تشخیص داده و از آن جلوگیری کنید.
 
اگر به جعل هویت تان مشکوک شده‌اید، بلافاصله اقدام کنید
اشخاصی که هویت جعل می‌ کنند و هویت شما را می‌ دزدند می‌ توانند آبرو و اعتبار شما را به‌ طور کامل از بین ببرند و به شما میلیون‌ ها تومان یا دلار ضرر و زیاد وارد کنند. یا این‌ که می‌ توانند موقعیت شغلی شما را بگیرند و یا این‌که مالیات‌ های شما را به تعویق بیندازند یا مالیات جدیدی برایتان بتراشند. اگر فکر می‌کنید که مورد این نوع کلاه‌ برداری واقع‌ شده‌اید بهتر است هرچه زودتر اقدامات قانونی را انجام دهید تا از بروز صدمات بیشتر به اعتبار، پول وزندگی‌ تان جلوگیری به عمل‌ آورید.


منبع: سایت نظارت بر خانواده


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.