چگونگی توضیح تصاویر در ورد و پاورپوینت به وسیله هوش مصنوعی

ممکن است در حال حاضر، هوش مصنوعی در استفاده های عمومی کاربرد بسیار جدی نداشته باشد. اما واقعیت این است که این بخش از دانش روز به روز بیش تر در حال گشودن راه خود در استفاده روزمره است. به عنوان مثال بایستی به ویژگی جدید اشاره کنیم که قرار است در مایکروسافت آفیس افزوده شود.
شنبه، 16 آذر 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
چگونگی توضیح تصاویر در ورد و پاورپوینت به وسیله هوش مصنوعی

توضیح تصاویر در Word و Powerpoint با هوش مصنوعی مایکروسافت

هوش مصنوعی این روزها برای کاربردها و اهداف عام مورد استفاده قرار می‌ گیرد و مزیت‌ هایی را مانند دستیار های دیجیتالی ایجاد کرده است.

اما هوش مصنوعی قابلیت‌ های دیگری نیز دارد، یکی از کاربرد های دیگر هوش مصنوعی در آسان‌ تر کردن دسترسی برای اشخاص معلول و ناتوان جسمی در جامعه می‌ باشد.

به‌ عنوان‌ مثال ویژگی جدیدی که به برنامه‌ های Office مانند Microsoft Word و Powerpoint افزوده خواهد شد این است که این نرم‌ افزار ها با استفاده از الگوریتم‌ های هوش مصنوعی، از این‌ پس تصاویر و عناوین را برای نوشته و ارائه شما پیشنهاد می‌ دهند.

بنابراین، وقتی‌که از چنین فایل‌ هایی برای ارائه به کاربران نابینا استفاده می‌ شود، ابزارهای کامپیوتری طراحی‌ شده، به ترجمه اطلاعات موجود روی صفحه‌ نمایش به‌ صورت صوتی و توضیح مرتبط می‌ پردازند.

مایکروسافت با استفاده از سرویس دید و شناخت کامپیوتری خود که از شبکه‌ های عصبی به همراه تکنیک‌ های یادگیری عمیق جهت فهمیدن و توضیح دادن محتوای تصاویر استفاده می‌ کند، این کار را ممکن کرده است.

گروه Office 365 در یک نوشته در بلاگ خود گفته‌ اند که در هنگام افزوده شدن تصاویر در صورتی که به ضریب اطمینان بالایی برسیم، برای نوشته‌ های عناوین مرتبط با تصاویر، به‌صورت خودکار پیشنهادهایی را ارائه می‌کنیم.

به‌ وسیله یادگیری ماشین، این خدمت در اختیار مردم قرار می‌ گیرد تا در استفاده از فناوری کار راحت‌ تری داشته باشند، این کار باعث می‌ شود تا وقت قابل‌ توجهی را جهت ساخت یک فایل ارائه خوب و غنی صرفه‌ جویی کنید.

فیس‌ بوک نیز چندی پیش در آپریل ۲۰۱۶ ویژگی مشابهی را برای تنظیم خودکار عناوین تصاویر معرفی کرده بود. همچنین خیلی دیگر در صنعت فناوری از این تکنیک‌ های هوش مصنوعی برای بهبود دسترسی و شرح بهتر تصاویر و ویدئوها برای کسب اطلاعات باارزش استفاده کرده‌ اند.

این ویژگی بر روی Office و PowerPoint بر روی رایانه‌ های شخصی در سال بعد برای دنبال کنندگان Office 365 در دسترس قرار خواهد گرفت.

مایکروسافت همچنین اذعان داشت که قالب‌ هایی را برای آسان‌ تر کردن دسترسی(به‌ویژه برای معلولین) در برنامه‌ های Office اضافه خواهد کرد که شامل ساختاری برای راحتی راهبری توسط Screen Reader و صفحه‌ کلید و استفاده از فونت‌ ها و رنگ‌ هایی که قابلیت خوانده شدن بهتری را دارند و برای اشخاصی که دید کم و یا کوررنگی دارند راحت‌ تر است.

برای کسانی که می‌ خواهند اسلاید ها و اسناد خود را شخصی‌ سازی کنند، مایکروسافت می‌ گوید که یک ابزار بررسی‌ کننده دسترسی برای Office نسخه PC را نیز ارائه کرده است که مشکلات فایل را که باعث سخت شدن کار برای کاربران معلول و دسترسی آن‌ ها به اطلاعات می‌ شود را بررسی و برطرف می‌ کند.


منبع: سایت نظارت بر خانواده


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.