آشنایی با قابلیت جدید Video Streaming در واتس اپ

همانطور که می دانید واتس اپ یک نرم افزار مسنجر در سیستم عامل های اندروید، آی او اس، سیمبیان، بلک بری و ویندوز موبایل می باشد که کاربران بسیار زیادی در سراسر جهان و همچنین ایران دارد. در آپدیت جدید واتساپ شاهد قابلیت جدیدی به نام استریم ویدئو هستیم.
شنبه، 16 آذر 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
آشنایی با قابلیت جدید Video Streaming در واتس اپ

امکان Video Streaming در WhatsApp اضافه‌ شده است

اگر تا به‌ حال از واتس اپ(WhatsApp) برای مشاهده یک ویدئو استفاده نکرده باشید نمی‌ دانید که با چه وضعیتی برای مشاهده کردن یک ویدئو رو به‌ رو هستید. وقتی‌ که می‌ خواهید یک ویدئو را در واتس اپ مشاهده کنید بایستی منتظر بمانید تا تمام آن دانلود شود و سپس می‌ توانید به مشاهده آن بپردازید.

خوشبختانه دیگر با چنین مشکلی رو به‌ رو نخواهیم بود چرا که در یک به‌ روز رسانی نسخه Beta برای اپلیکیشن پیام‌ رسان واتس اپ، قابلیت Stream ویدئو ها به‌ جای دانلود یک‌ باره آن‌ ها برای نمایش اضافه‌ شده است.

اگر با واژه استریم ویدئو(Video Streaming) آشنایی ندارید به‌ طور خلاصه حضورتان عرض می‌ کنیم که به پخش جریانی ویدئو ها، Video Streaming گفته می‌ شود بنابراین مقداری از ویدئو دریافت می‌ شود و شما می‌ توانید به‌ نوعی به شکل زنده ویدئو را به‌ صورت آنلاین مشاهده نمایید(مشابه آنچه در تلویزیون‌ های خانگی انجام می‌ دهید).

ویژگی جدید Video Streaming به‌ تازگی در نسخه آزمایشی برای پلتفرم اندروید ارائه‌ شده است، ویدئو هایی که در چت روم‌ ها لینک داده می‌ شوند دیگر نیازی به دانلود یک‌ باره ندارند و می‌ توانید با پخش جریانی به مشاهده آن‌ ها بپردازید و درصورتی‌ که از آن‌ ها خوشتان نیامد دیگر ادامه ندهید و در وقت و مصرف پهنای باند خود صرفه‌ جویی به عمل‌ آورید، در حال حاضر تمام ویدئو ها به تلفن همراهتان استریم خواهند شد و به شما اجازه می‌ دهد که ویدئو را در حین مشاهده کردن به‌صورت پس‌ زمینه دانلود کنید.

البته دانستن این نکته خالی از لطف نیست که قابلیت استریم موفق و باکیفیت ویدئو بر روی واتس اپ به سرویس‌ دهنده اینترنتی شما، هات اسپات Wi-Fi مورد استفاده و سرعت اینترنتتان نیز بستگی دارد. اگر ارتباط ضعیفی با اینترنت داشته باشید  تا زمان پر شدن بافر(Buffer) برای نمایش پیوسته ویدئو بایستی صبر کنید.

متأسفانه زمان دقیقی برای پیوستن رسمی این ویژگی به واتس اپ ارائه نشده است اما قطعاً زمانی که آزمایش‌ ها به پایان برسد شاهد ارائه این ویژگی منحصر به‌ فرد برای نرم‌ افزار  پیام‌ رسان واتس اپ برای تمامی پلتفرم‌ هایش خواهیم بود.


منبع: سایت نظارت بر خانواده


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.