آشنایی با اندروید نوقا

اندروید نوقا (Nougat) به تازگی از سوی شرکت گوگل منتشر شده است. اندروید نوقا نسبت به نسخه‌ های پیشین اندروید تغییرات متعددی را شامل شده و قابلیت‌ های جدیدی را ارائه می‌ کند. ما در این مقاله قصد داریم که به معرفی این ویژگی و قابلیت جدید اندروید نوقا بپردازیم. بنابراین با ما همراه باشید.
شنبه، 16 آذر 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
آشنایی با اندروید نوقا

به‌ روز رسانی جدید برای اندروید نوقا(Android Nougat) 7.1.1

اندروید نوقا که هفتمین نسخه ی سیستم‌ عامل محبوب دنیای موبایل‌ ها(Android) به شمار می‌ آید، طبق گفته کاربران تلفن‌ های هوشمند Pixel و Nexus در تازه‌ ترین به‌ روز رسانی خود به نسخه ۷٫۱٫۱ ارتقاءیافته است. چیزی که در اندروید ۷٫۱٫۱ به چشم می‌ خورد افزوده شدن Emoji های جدید به همراه دو بهبود دیگر در این نسخه از سیستم‌ عامل اندروید است.

اندروید نوقا ۷٫۱٫۱ شامل شکلک‌ های جدیدی است که به نقش مفید و مؤثر زنان در جامعه جهانی اشاره دارد. این ایموجی ها زنان و مردان را در تخصص‌ های بسیاری به تصویر می‌ کشد.

اولین بهبود کلی که در نسخه ۷٫۱٫۱ اندروید حاصل‌ شده است این است که گوگل تمرکزش را بر روی کیبورد خود قرار داده است. با جدیدترین به‌ روز رسانی ارائه‌ شده برای Android Nougat 7.1.1 قادر هستید تا GIF های خود را مستقیماً از طریق کیبورد ارسال نمایید. این ویژگی در برنامه‌ هایی که از کیبورد گوگل پشتیبانی می‌ کنند اضافه‌ شده است. از جمله این برنامه‌ ها می‌ توان به Google Allo ، Google Messenger و Hangouts اشاره کرد. هنوز در مورد این‌ که این ویژگی برای استفاده دیگر برنامه‌ ها بسط داده می‌ شود از سوی گوگل تأییدیه‌ ای اعلام‌ نشده است.

به‌ وسیله به‌ روز رسانی نوقا ۷٫۱٫۱ می‌ توانید به میانبر های درون برنامه از طریق صفحه خانه(Home Screen) دسترسی پیدا کنید.

اگر انگشت خود را بر روی برنامه‌ هایی مثل Twitter و یا Google Maps به‌ صورت لمس طولانی قرار دهید خواهید دید که یک pop up ظاهر می‌ شود که شامل کار هایی است که می‌ توانید انجام دهید. به‌ وسیله لمس گزینه مورد نظر، برنامه باز شده و شما را به همان قسمت می‌ برد.

نوقا ۷٫۱٫۱ در حال حاضر به‌ صورت آپدیت OTA برای گوشی‌ های Nexus 6, Nexus 5X, Nexus 6P, Nexus 9, Nexus Player, Pixel, Pixel XL, Pixel C  و سایر تلفن های همراه هوشمند ۴G ارائه‌ شده است.

اگر شما نیز از آن دسته افرادی هستید که آپدیت اندروید نوقا ۷٫۱٫۱ را دریافت نکرده‌ اید نگران نباشید، چرا که گوگل عنوان کرده است که نوقا ۷٫۱٫۱ به‌ صورت رسمی در چند هفته آینده در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.


منبع: سایت نظارت بر خانواده


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.