چگونگی اتصال تلفن همراه به تلویزیون به وسیله وای فای

تلفن های هوشمند به دلیل کوچک بودن صفحه نمایش ابزاری مناسب برای مشاهده ی محتواهای چند رسانه ای نیستند، به همین منظور بسیاری برای مرور آلبوم های خود اقدام به اتصال تلفن همراه به تلویزیون می برند. به سادگی می توانید موبایل خود را به تلویزیون متصل کنید، حتی اگر کابل مخصوص این کار را نداشته باشید. با ما همراه باشید تا راهکارهایی را برای شما ارائه دهیم.
چهارشنبه، 13 آذر 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
چگونگی اتصال تلفن همراه به تلویزیون به وسیله وای فای

آموزش اتصال گوشی به تلویزیون از طریق وای فای

اولین نکته ای که برای اتصال گوشی اندرویدی خود به تلویزیون و نمایش محتوای صفحه نمایش آن روی صفحه تلویزیون، باید به یاد داشته باشید این است که نسخه اندروید گوشی شما باید 4.2.2 به بالا باشد.

این امکان فقط در نسخه اندروید یاد شده به بالا موجود است و در نسخه های پایین تر پشتیبانی نمی گردد.

برای اتصال گوشی به تلویزیون از طریق وای فای راه های فراوانی وجود دارد از جمله استفاده از دانگل ها یا کروم کست و همچنین استفاده از برنامه هایی که این امر را برای شما با استفاده از وای فای خود تلویزیون انجام می دهند.

در ادامه تعدادی از این راه ها با یکدیگر بررسی خواهیم نمود.
 
استفاده از دانگل کروم کست برای اتصال گوشی و تلویزیون
دانگل کروم کست یک قطعه فیزیکی است که توسط گوگل طراحی شده و در قسمت درگاه HDMA تلویزیون متصل می گردد.

پس از اتصال این قطعه به تلویزیون و نصب برنامه مربوطه در گوشی یا تبلت اندرویدی خود با انجام برخی تنظیمات قادر خواهید بود محتویات صفحه نمایش تلفن همراه هوشمند خود را در تلویزیون نظاره کنید.

البته این روش به در تلویزیون هایی کاربرد دارد که بصورت پیش فرض از فناوری وای فای برخوردار نبوده و برای اتصال گوشی به تلویزیون باید از یک قطعه جداگانه، همانند تصویر زیر استفاده نمود.

این روش به دلیل استفاده از سخت افزار نیاز به هزینه اضافی دارد که چندان به صرفه نیست. همچنین در روش اتصال گوشی به تلویزیون با استفاده از کروم کست باید به یاد داشته باشید که در هنگام تنظیم، هر دو دستگاه باید روی یک شبکه خاص تنظیم شوند.
 
استفاده از برنامه اتصال گوشی به تلویزیون
روش به صرفه تری نیز برای اتصال گوشی به تلویزیون از طریق وای فای وجود دارد. البته این روش به دلیل اینکه از قطعه سخت افزاری خاصی بهره نمی برد، نیاز به این دارد که تلویزیون ما خودش به صورت پیش فرض دارای فناوری وای فای باشد.

در این روش برنامه ها و نرم افزارهایی کاربرد دارد که بتوانند با استفاده از وای فای دو دستگاه  را به یکدیگر متصل کرده و سپس محتوای صفحه نمایش گوشی را در تلویزیون به نمایش بگذارد.

برنامه هایی نظیر برنامه Mobile TV وجود دارد که می تواند بدون نیاز به ابزار اضافی تنها با استفاده از ابزار پیش فرض خود تلویزیون این کار را انجام دهد.

برای کار با برنامه Mobile TV تنها نیاز است که برنامه را روی گوشی خود نصب کرده و سپس با اجرای آن و اتصال به شبکه وای فای تلویزیون قادر به اتصال گوشی به تلویزیون خود بوده و محتوای صفحه نمایش گوشی خود را در تلویزیون مشاهده نمایید.


منبع: سایت نظارت بر خانواده


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.