چگونگی غیر فعال کردن GPS

جی پی اس یا GPS قابلیتی است که به موجب آن دستگاهتان می‌ تواند موقعیت مکانی شما را تشخیص دهد. این عمل با اتصال به شبکه‌ ای از ماهواره‌ ها صورت می‌ پذیرد. اما چگونه می‌توانیم قابلیت GPS گوشی خود را غیر فعال فعال کنیم؟ در این مقاله قصد داریم که به آموزش نحوه غیر فعال کردن GPS در گوشی بپردازیم. بنابراین با ما همراه باشید.
يکشنبه، 17 آذر 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
چگونگی غیر فعال کردن GPS

آموزش غیرفعال کردن موقعیت مکانی بر روی موبایل

چرا باید موقعیت مکانی تلفن همراه خود را خاموش‌کنید؟ به این نکته دقت داشته باشید که ما در حال حاضر در دنیای دیجیتال زندگی می‌ کنیم. همچنین زندگی دیگری در دنیای فیزیکی نیز داریم. این دو دنیا در نقطه‌ ای به نام موقعیت مکانی بر روی تلفن‌ های هوشمند، تبلت ها و دیگر دستگاه‌ های موبایلمان به یکدیگر برخورد می‌کنند.

موقعیت مکانی Location جادویی است که وقتی‌ که گرسنه هستیم به ما قدرت پیدا کردن رستوران‌ های اطراف را می‌ دهد. مراقب باشید! برخی برنامه‌ ها می‌ توانند به‌ صورت تمام‌ وقت و حتی در صورتی‌ که از آن‌ ها استفاده نکنیم موقعیت مکانی ما را رصد کنند.

خوشبختانه این قابلیت وجود دارد که بر روی گوشی تلفن هوشمند یا تبلت، برنامه‌ ها و ایمیل‌ هایتان از موقعیت مکانی خود محافظت کنید. اگر عادت‌ ها و رفتار های خوب دیجیتالی را برای خود ایجاد کنید می‌ توانید از سرویس‌ های موقعیت مکانی استفاده کافی و لازم را برده و از حریم شخصی خود در آن‌ واحد محافظت نمایید.

اطلاعات جغرافیایی تلفن همراه شما از GPS، WiFi و دکل‌ های مخابراتی تلفن همراه تأمین می‌ شوند. این‌ که سرویس‌ های موقعیت مکانی موبایل‌ ها چگونه کار می‌ کند ممکن است یک مبحث فنی باشد، اما برای این‌ که بر روی این قضیه کنترل داشته باشید نیازی نیست که یک مهندس باشید. به‌ وسیله تنظیماتی که در دستگاه موبایل خود انجام می‌ دهید می‌ توانید موقعیت مکانی خود را کنترل کنید.

موقعیت مکانی تلفن هوشمند شما به‌ عنوان‌ مثال، مسئول عملیات برچسب‌ گذاری جغرافیایی Geo Taggingبرای تصاویر شما است. وقتی‌ که با گوشی خود یک عکس می‌ گیرید، موقعیت مکانی فعلی گوشی‌ تان به‌ عنوان مکان گرفته شدن عکس به همراه تاریخ و زمان دقیق، به فایل عکس اضافه می‌ شود.

فاجعه وقتی است که شما تصاویر خود را در شبکه‌ های اجتماعی پست می‌ کنید، با این کار خودتان دارید زمان و محل گرفته شدن آن را به هر کس که می‌ خواهد بداند لو می‌ دهید. Geo-tagging هایی که توسط شما بررسی نشوند ممکن است خطرناک باشند.

همچنین گوشی تلفن همراه شما تاریخچه موقعیت‌ های مکانی شما را نگه می‌دارد. وقتی‌ که وارد تنظیمات گوشی تلفن همراه خود ازجمله نقشه‌ ها بشوید خواهید دید که نقشه‌ ای از مکان‌ های پر رفت‌ و آمدی که داشته‌ اید توسط این نرم‌ افزار تهیه‌ شده است.
 

خاموش کردن موقعیت مکانی درگوشی‌ های تلفن همراه هوشمند

 
گوشی‌ ها و دستگاه‌ های با سیستم‌ عامل اندروید
به بخش Settings بروید و سپس به بخش Permissions و سپس Location رفته و آن را خاموش‌ کنید. برخی برنامه‌ ها برای موقعیت مکانی شما دسترسی می‌ خواهند که می‌ توانید به آن‌ ها دسترسی‌ های لازم را ندهید.برای اندروید های قدیمی‌ تر یعنی ۶ به پایین کافی است سرویس موقعیت مکانی GPS را خاموش‌ کنید.

برای از کار انداختن geo-tagging تصاویر خود، برنامه دوربین را باز کرده و بر روی آیکون چرخ‌ دنده لمس کنید و سپس قابلیت geo-tagging یا Location را در وضعیت خاموش قرار دهید.

همچنین در تلفن همراه خود این قابلیت را دارید تا دقت موقعیت‌ یابی را تنظیم کنید.

موقعیت‌ یابی با دقت بالا از GPS، WiFi و شبکه‌ های سلولی استفاده می‌ کند تا با سرعت و دقت حداکثری و همچنین مصرف باتری بیشتر، موقعیت مکانی‌ تان را مشخص کند.

حالت ذخیره باتری از WiFi و شبکه‌ های سلولی برای تخمین موقعیت استفاده می‌ کند که این روش با مصرف کمتر باتری همراه است. با استفاده از این روش سرعت و دقت را کاهش می‌ دهید.

حالت فقط دستگاه Device only mode تنها از GPS برای موقعیت‌ یابی استفاده می‌ کند که دقت کمتری را ارائه می‌ کند و از حالت ذخیره باتری، مصرف باتری بیشتری دارد. این روش در حفظ حریم شخصی مؤثر تر است و البته دقت مورد نیاز کاربران را نیز فراهم می‌ آورد.

برای غیر فعال کردن موقعیت مکانی به Google Settings بروید و سپس به قسمت location و سپس Location History. می‌ توانید Location History را برای دستگاه تلفن همراه خود را از حساب گوگل خود پاک‌ کنید. همچنین این قابلیت را دارید تا تاریخچه موقعیت مکانی فعلی خود را پاک‌کنید.
 
گوشی‌ های آیفون و آی پد(iOS 6 و جدیدتر)
به Settings بروید، سپس Privacy و سپس Location Services. می‌ توانید خاموشش کنید. همچنین این قابلیت وجود دارد که مشخص کنید که چه برنامه‌ ها و چه عملیات‌ هایی به موقعیت مکانی تلفن همراه شما دسترسی داشته باشند.

برای غیر فعال کردن geo-tagging تصاویر، قابلیت دریافت موقعیت را برای Camera غیر فعال کنید.

برای غیر فعال کردن Location History می‌ توانید به Settings سپس Privacy و سپس Location Services و سپس System Services و سپس Frequent Locations بروید و این گزینه را از حالت انتخاب خارج کنید.
 
غیر فعال کردن موقعیت مکانی برای برنامه‌ های موبایل
برخی برنامه‌ ها برای استفاده از موقعیت مکانی، از شما اجازه می‌ گیرند. وقتی‌ که یک برنامه برای دریافت موقعیت مکانی از شما اجازه می‌ گیرد قبل از دادن مجوز های لازم به آن برنامه، حتماً دقت بفرمایید که دادن چنین مجوزی به این برنامه ضروری است مثلاً یک برنامه نقشه‌ خوان.

اگر که فکر می‌ کنید یک بازی و یا یک برنامه چراغ‌ قوه به موقعیت مکانی شما نیازی نخواهد داشت پس چنین مجوزی را برای آن برنامه صادر نکنید. برای برخی برنامه‌ ها نیز تنظیمات موقعیت مکانی بر اساس سیستم‌ عامل کنترل می‌ شود.

برخی برنامه‌ ها حتی وقتی‌ که در حال استفاده از آن‌ ها نیستید هم، موقعیت مکانی شما را ردیابی می‌ کنند. چنین برنامه‌ هایی به‌ عنوان برنامه‌ هایی که در پس‌ زمینه اجرا می‌ شوند running in the background apps شناخته می‌ شوند. این قابلیت را دارید که این ویژگی را بر روی اندروید و آی او اس فعال کنید.
 
غی رفعال کردن برنامه‌ های پس‌ زمینه در گوشی‌ های اندروید
در بخش Settings ، Apps را انتخاب کنید.

برنامه‌ ای را که می‌ خواهید انتخاب کرده و بر روی دکمه Force Stop لمس کنید تا برنامه را فوراً  ببندید.

یک تأییدیه از شما خواسته می‌ شود که برای بستن آن برنامه بایستی بر روی OK کلیک کنید.

وقتی‌ که برنامه بسته‌ شده باشد خواهید دید که این دکمه نیز غیر فعال شده است.
 
غیر فعال کردن برنامه‌ های پس‌ زمینه در آیفون و آی پد(iOS 6 و جدیدتر)
به Settings و سپس General و سپس Background App Refresh بروید.

برنامه‌ هایی که می‌ خواهید به آن‌ ها اجازه اجرا شدن در حالت پس‌ زمینه را بدهید را انتخاب کنید. اگر به برنامه اجازه اجرا شدن در پس‌ زمینه را ندهید، مصرف باتری کمتری هم خواهید داشت و همچنین برنامه‌ ها در زمانی که اجرا نیستند نمی‌ توانند به موقعیت مکانی شما دسترسی داشته باشند.


منبع: سایت نظارت بر خانواده


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما