قبل از فروش گوشی های اندروید چه نکاتی را باید رعایت کنیم؟

حذف کامل اطلاعات موبایل یکی از مسائلی است که همیشه افرادی که می خواهند گوشی خود را بفروشند از قبل باید رعایت کنند. روش پاکسازی اطلاعات در انواع گوشی ها می تواند در این زمینه با کاربران کمک بسیاری کند.
پنجشنبه، 14 آذر 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
قبل از فروش گوشی های اندروید چه نکاتی را باید رعایت کنیم؟

نکات مهم پیش از فروش گوشی اندرویدی

پیش از اینکه گوشی اندرویدی خود را به فروش برسانید و حتی پیش از اینکه به مرحله بازگشت به تنظیمات کارخانه و پاک کردن اطلاعات دستگاه خود بپردازید مراحل دیگری وجود دارد که در ادامه به توضیح آن می‌پردازیم.
 
از اطلاعات خود فایل پشتیبانی بگیرید
پیش از هرچیزی برای واگذاری دستگاه خود به شخص دیگری ممکن است بخواهید که از اطلاعات دستگاه فعلی خود بک آپ یا فایل پشتیبانی بگیرید. اطلاعاتی مانند تصاویر، ویدیوها، پیام های متنی، گزارش تماس ها اطلاعاتی هستند که معمولا برای کاربران مهم است.

خوشبختانه بک آپ گیری از اطلاعات به ویژه در دستگاه های اندرویدی بسیار ساده شده است و هم با استفاده از برنامه های پیشفرض و از پیش نصب شده در دستگاه و هم با استفاده از فضاهای ابری مانند Google Drive می‌توانید به سادگی از اطلاعات خود بک آپ بگیرید.

یکی دیگر از راه های بسیار ساده انتقال اطلاعات با اتصال دستگاه اندرویدی به سیستم کامپیوتر است.
 
اطلاعات خود را رمزگذاری کنید
شاید به نظر شما کمی عجیب به نظر برسد که چرا باید پیش از انجام ریست فکتوری اطلاعات خود را رمزگذاری کنید. دلیل این پیشنهاد این است که با انجام ریست فکتوری ممکن است عملیات حذف اطلاعات شما ۱۰۰ درصد انجام نشود و بنابراین امکان دارد تا اطلاعات شما با ابزارهای خاصی قابل بازگردانی یا Recovery باشد.
 
اطلاعات خود را رمزگذاری کنید
برای اینکه مطمئن شوید پس از ریست فکتوری تمامی بخش هایی از حافظه که اطلاعات شما را نگهداری می‌کرده اند توسط افراد دیگر غیرقابل دسترسی هستند با استفاده از گزینه Encrypt Phone در تنظیمات دستگاه اندرویدی شما و در بخش امنیت یا Security می‌توانید اطلاعات خود را رمزگذاری کنید.
 
فکتوری ریست انجام دهید
در نهایت پیس از اینکه از اطلاعات مهم خود بک آپ گرفتید و مطمئن شدید که در صورت انجام ریست فکتوری به اطلاعات شما دسترسی وجود نخواهد داشت حالا می‌توانید از مسیر Settings > Backup and Reset > Factory Data Reset > Reset ریست فکتوری را انجام دهید.


منبع: سایت نظارت بر خانواده


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.