مقایسه دو سیستم عامل ios و اندروید

همواره برای مقایسه ی دو سیستم عامل باید ابتدا هسته ی آن را مقایسه کرد سپس پوسته ی سیستم عامل و سپس برنامه ها را با یکدیگر مقایسه کرد.
چهارشنبه، 13 آذر 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
مقایسه دو سیستم عامل ios و اندروید

برتری های اندروید نسبت به ios

جنبه های مختلفی برای مقایسه این دو سیستم عامل وجود دارد.

در اینجا ما به بررسی تعدادی از این جنبه ها خواهیم پرداخت تا کاربران بتوانند به یک جمع بندی نهایی درباره اینکه سیستم عامل اندروید برای آن ها بهتر است یا ios برسند.

مقایسه اندروید با ios


ایجاد پروفایل های متنوع در اندروید 7 نوقا
یکی از ویژگی های جالب اندروید 7 توانایی ساخت پروفایل های متفاوت است. این امر برای استفاده از تبلت ها بسیار سودمند خواهد بود.

می توان با تعریف اکانت های متفاوت در یک تبلت در محیط کار و یا خانواده، چندین نفر به آن دسترسی داشته باشند. بدون آن که اطلاعات هرکس برای دیگری فاش شود.

این قابلیت متاسفانه در ios 11 وجود ندارد و احتمالا بخاطر حفظ حریم خصوصی و پارامترهای امنیتی، اپل از قرار دادن آن در سیستم عامل جدیدش صرف نظر کرده است.
 
قابلیت زمانبندی do not disturb
اما قابلیت دیگر اندروید 7 که نسبت به ios 11 برتری دارد، تعیین قوانین و زمانبندی های خاص برای قابلیت Do not disturb می باشد. البته این ویژگی در ios 10 نیز وجود دارد اما بسیار محدودتر. اندروید کاملا در این بخش به کاربر اختیار داده است و کاربر در ویرایش و زمان بندی این قابلیت دست بازتری نسبت به ios دارد.
 
قابلیت Clear All
یکی از گزینه های جذاب اندروید برای کاربران قابلیت بستن تمامی برنامه ها به یک باره می باشد. کاربران سیستم عامل اندروید با استفاده از گزینه Clear All قادرند تا تمامی برنامه هایی که در پشت زمینه در حال اجرا هستند را به یکباره ببندند.

این عمل در ios بسیار پیچیده می باشد. البته در مقایسه اندروید با ios باید گفت که ios برای این منظور به طور اتوماتیک عمل می کند و خودش اقدام به بستن برنامه می کند. اما با این وجود بسیاری از کاربران ترجیح می دهند که خودشان این کار را انجام دهند.
 
تفاوت در صفحه کلید
همه با کارایی کیبورد گوگل آشنایی دارند. در طراحی صفحه کلید نیز، در مقایسه اندروید با ios می توان برتری اندروید را حس کرد. چرا که قابلیت هایی نظیر کاراکترهای پنهان را پشتیبانی می کند که از طریق نگه داشتن کاراکترها برای چند لحظه و انتخاب کاراکترهای ثانویه قابل دسترس است.

این قابلیت در نسخه های ios برای گوشی آیفون وجود ندارد و کاربران آیپد فقط توانایی استفاده از آن را دارند.

البته نا گفته نماند که در مقایسه اندروید با ios ، همیشه اندروید پیروز نخواهد شد و در بسیاری مواقع این ios است که حرف های بیشتری برای گفتن دارد. در زمینه برقراری امنیت و حریم خصوصی، ios سیستم عاملی بسیار قدرتمند بوده و براحتی قابل هک شدن نیست که این یک برتری ویژه برای ios ایجاد نموده است.

برتری های ios نسبت به اندروید تعدادشان کم نیست و بسیار زیاد هستند.


منبع: سایت نظارت بر خانواده


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما