چگونه میتوان مرورگر پیش فرض اندروید را تغییر داد؟

سیستم عامل اندروید آزادی‌های زیادی را در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد که یکی از آن‌ها امکان انتخاب برنامه پیش فرض برای اجرای لینک‌ها و فایل‌های مختلف است.تغییر اپلیکیشن پیش فرض در اندروید به کاربران اجازه می‌دهد تا وقتی روی یکی از لینک‌ها کلیک می‌کنند، صفحه‌ی مد نظرشان را با مرورگر مورد علاقه‌ی خود مشاهده کنند.
دوشنبه، 13 آبان 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
چگونه میتوان مرورگر پیش فرض اندروید را تغییر داد؟

تغییر مرورگر پیش فرض اندروید

همانطور که می دانید، سیستم عامل اندروید محصولی از شرکت گوگل بوده و به همین علت این شرکت بسیاری از برنامه ها و سرویس های منتخب خود را به طور پیش فرض در سیستم عامل خود فعال می کند تا کاربران اندروید بتوانند از این محصولات رایگان نیز استفاده کنند.

مرورگر کروم، نقشه گوگل، گوگل پلی، گوگل فوتوز، گوگل درایو و سرویس جیمیل، از جمله این برنامه ها هستند که معمولا به صورت پیش فرض در گوشی های اندرویدی نصب و فعال می شوند.

اما همانطور که اشاره شد، گاهی مواقع ممکن است به دلیل بروز برخی مشکلات تعدادی از این برنامه ها، از جمله مرورگر کروم به خوبی اجرا نشده و باعث ایجاد مشکلاتی برای کاربر گردد.

در این شرایط بهترین راهکار تغییر مرورگر پیش فرض گوشی می باشد که در اندروید راهکار مخصوص به خود را دارد.

علاوه بر این ممکن است به دلیل نصب برخی برنامه ها و یا تغییر برخی تنظیمات در گوشی، باعث تغییر ناخواسته مرورگر پیش فرض شویم و حال بخواهیم تا این تغییرات را بازگردانده و مرورگر اصلی گوشی را به عنوان مرورگر گوشی انتخاب کنیم. در این شرایط نیز ما باید از راهکاری که در ادامه بیان شده است، استفاده کنیم.

ما در گذشته در رابطه با چگونگی تغییر برنامه های پیش فرض به طور مفصل توضیح دادیم و دانستیم که چگونه می توان برنامه ای را که به صورت پیش فرض برای اجرای فایل مورد نظر شما انتخاب شده است را می توان تغییر داد و کاری کرد که منوی انتخاب برنامه پیش فرض، دوباره نمایش داده شود.
 

تغییر مرورگر پیش فرض

وارد بخش تنظمیات تلفن همراه خود شوید و سپس به بخش اپلیکیشن های گوشی یا Apps وارد شوید.

در این مرحله وارد بخش All یا همه اپلیکیشن ها شده و اپلیکیشن مرورگری که قصد دارید آن را از حالت اجرای پیش فرض خارج کنید، جستجو کرده و سپس روی آن لمس کنید.

در بخش اطلاعات برنامه، به پایین صفحه اسکرول کرده و گزینه Clear Default را انتخاب نمایید.

در صورتی که پس از انتخاب این گزینه، همچنان مرورگر پیش فرض گوشی شما تغییر نکرد، در همان بخش همه اپلیکیشن ها، عبارت Browser را جستجو کرده و سپس گزینه نمایش داده شده را انتخاب و همان عملیات بالا را روی آن اعمال کنید.

در صورت عدم تغییر، عبارت Web را جستجو کرده و سپس گزینه Android Webview را انتخاب کرده و همین مراحل را برای آن انجام دهید.

به این ترتیب مقدار پیش فرض مرورگر گوشی شما تغییر خواهد کرد و از این پس هرگاه بخواهید از اپلیکیشن دیگری به غیر از خود مرورگر به یک لینک اینترنتی وارد شوید، دوباره منوی انتخاب مرورگر نمایش داده می شود.

علاوه بر این روش، در اندروید 8 به بالا، یک راه ساده تر نیز برای تغییر مرورگر پیش فرض گوشی وجود دارد که برای این منظور باید ابتدا به بخش اپلیکیشن های گوشی خود رفته و در آنجا گزینه Default Apps را انتخاب کنید.

در این مرحله گزینه Browser App را انتخاب کرده و در نهایت مرورگر مورد نظر خود را برای انتخاب به صورت پیش فرض، برگزینید.


منبع: سایت نظارت بر خانواده


نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما