آشنایی با حالت Safe mode در اندروید

حالت Safe Mode در اندروید وضعیتی است که در آن شما فقط به اپلیکیشین های اصلی گوشی هوشمند دسترسی دارید. این حالت در زمان هایی است که گوشی شما با یک اشکال جدی و اساسی مانند کندی بیش از حد روبه رو می شوید.
جمعه، 17 آبان 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
آشنایی با حالت Safe mode در اندروید

وارد شدن به حالت Safe mode اندروید

حالت Safe mode یا حالت امن در گوشی های اندرویدی قابلیتی است که در آن سیستم عامل اندروید بدون هیچ برنامه اضافه ای و تنها با برنامه های اصلی و پیش فرض خود بارگذاری می شود. برای وارد شدن به حالت Safe mode در اندروید به ترتیب زیر عمل می کنیم.

دکمه پاور گوشی را نگاه دارید تا گزینه های خاموش و ری استارت گوشی نمایان شود.

سپس انگشت خود را روی گزینه Power off یا خاموش کردن گوشی برای مدت چند ثانیه نگاه دارید.

منوی ری بوت شدن در حالت Safe mode نمایش داده می شود که با انتخاب گزینه Yes گوشی شما ری استارت و در حالت Safe mode بارگذاری می شود.

علاوه بر روش ساده بالا، روش دیگری نیز برای وارد شدن به حالت Safe mode در اندروید وجود دارد که با استفاده از دکمه های تنظیم صدا، انجام می شود.

در این روش، ابتدا گوشی را خاموش کرده و پس از چند ثانیه دوباره روشن می کنیم. سپس در هنگام نمایش لوگو سازنده گوشی، دکمه افزایش صدا یا کاهش صدا را به مدت چند ثانیه نگاه می داریم تا گوشی در حالت Safe mode بارگذاری گردد.
 

خارج شدن از حالت Safe mode اندروید

پس از اینکه عیب یابی های لازم را در حالت Safe mode انجام دادیم، حال لازم است که از آن خارج شویم. معمولا در گوشی های اندرویدی برای خارج شدن از حالت Safe mode کافی است که گوشی را دوباره ریبوت کرده و یک بار ری استارت یا خاموش و روشن کنیم.

با این حال ممکن است در برخی از گوشی ها، کار به همین سادگی نباشد و لازم باشد تا مراحل دیگری را نیز برای خارج شدن از حالت Safe mode اندروید انجام دهیم.

به عنوان نمونه در برخی از گوشی های اندرویدی برای این منظور لازم است که گوشی را خاموش کرده و پس از چند ثانیه دوباره آن را روشن نمایید.

پس از نمایش لوگوی سازنده گوشی، دکمه های پاور و کاهش یا افزایش صدا را با یکدیگر نگاه داشته تا بتوانید از حالت Safe mode خارج شوید.

در برخی موارد نادر نیز ممکن است تنها روش خارج شدن از حالت Safe mode جدا کردن باتری از گوشی باشد که این امر در گوشی هایی که قابلیت جداسازی باتری را ندارند، به سادگی امکان پذیر نیست. اما به طور کلی با استفاده از دو روش بالا، در اکثر حالات شما موفق به خروج از این حالت خواهید شد.

در برخی از مدل های گوشی، برای خارج شدن از حالت Safe mode باید از طریق منوی نوتیفیکیشن ها گزینه خارج شدن از آن را انتخاب کنید.
 

کاربرد حالت Safe mode در گوشی

حال که با نحوه وارد شدن و خارج شدن از حالت Safe mode در اندروید آشنا شدیم، بهتر است تعدادی از کاربردهای این حالت را نیز بر شماریم.

حالت Safe mode در اندروید باعث می شود تا ما بتوانیم مراحل عیب یابی گوشی خود را با دقت بیشتری دنبال کنیم. در این حالت کلیه برنامه هایی که توسط کاربر روی گوشی نصب شده است غیر فعال شده و تنها برنامه هایی که از قبل و به صورت پیش فرض روی گوشی بوده است، نمایش داده می شوند.

اگر شما به تازگی در عملکرد گوشی خود مثلا در تخلیه سریع باتری متوجه اشکالی شده باشید، می توانید حالت Safe mode در گوشی را فعال کرده و سپس امتحان کنید که آن مشکل همچنان در عملکرد گوشی وجود دارد یا خیر؟

اگر مشکل رفع شده بود، با اطمینان زیادی می توان گفت که یکی از برنامه های نصب شده روی گوشی، عامل آن مشکل بوده است و باید آن را یافته و آن را حذف یا تغییر دهید.

علاوه بر این روشن کردن گوشی در این حالت می تواند در برخی شرایط اضطراری بسیار مناسب باشد.

اگر شارژ گوشی شما کم است، می توانید گوشی خود را در حالت Safe mode روشن کنید تا تمامی برنامه های اضافه آن متوقف شده و درصد زیادی از ظرفیت باتری آزاد گردد.

همچنین در این حالت چون هیچ برنامه اضافه ای روی گوشی اجرا نمی شود، سرعت عملکرد گوشی نیز افزایش می یابد.


منبع: سایت نظارت بر خانواده


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.