راجع به تایید دو مرحله ای چه میدانید؟

تایید دو مرحله ای یعنی اینکه بعد از دسترسی به وبسایت یا برنامه بعد از وارد کردن پسورد از شما کد مخصوصی بخواهد یا اینکه از شما درخواست شود که صفحه گوشی خود را لمس کنید. برای دسترسی ، هکر ها هر دو پسورد را لازم دارند.
يکشنبه، 17 آذر 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
راجع به تایید دو مرحله ای چه میدانید؟

تایید دو مرحله‌ ای (Two-Step Verification) چیست؟

تایید دو مرحله‌ ای و یا Two-Step Verification که همچنین به‌عنوان احراز هویت دو شاخصه(two-factor authentication) نیز شناخته می‌ شود روشی است که به‌ وسیله آن می‌ توان از سرقت هویت جلوگیری کرد و امنیت حساب‌ های کاربری آنلاین خود را افزایش داد.

اگر سرویس اینترنتی مورد استفاده‌ تان از این ویژگی پشتیبانی می‌ کند، توصیه می‌ شود که حتماً آن را فعال کنید.
 

Two-Step Verification چگونه امنیت ما را افزایش می‌ دهد؟

حتی اگر از باهوش‌ ترین اشخاص روی کره زمین هم باشید، هکرها راهی برای فریب دادن و یا پیش‌ بینی کردن شما پیدا می‌ کنند. تاریخ تولد، شماره شناسنامه یا کد ملی، نام کشور و یا حیوان مورد علاقه‌ تان احتمالاً از یکی از رمز های عبور حساب‌ های کاربری‌ تان هستند! حتی اگر یک رمز ایمن هم برای حساب کاربری خود انتخاب کرده‌ اید باز هم ممکن است که توسط ویروس‌ ها، تروجان ها و کیلاگر هایی که به شکل گسترده و پیشرفته‌ ای تولید و منتشر می‌ شوند تحت نظر باشید و رمز عبورتان در اختیار دیگران قرار بگیرد.

یا حتی این‌ که رمز عبور خود را بر روی مرورگر یا نرم‌ افزار مورد استفاده‌ تان ذخیره کرده‌ اید و مجدداً می‌ توانید با یک کلیک آن را به فرم لاگین آورده و در حساب کاربری خود وارد شوید. اگر کامپیوتر و یا گوشی شما دست شخص دیگری بیفتد چه؟

پاسخی که به سؤال فوق می‌ دهید این است که احتمالاً می‌ توانند به‌ حساب کاربری شما دسترسی داشته باشند و این دلیلی است که تایید دو مرحله‌ ای برای ورود به حساب‌ های کاربری ایجادشده است. به‌ وسیله تایید دو مرحله‌ ای علاوه بر درخواست رمز عبور از شما به نحو دیگری تأییدیه ورود به‌ حساب کاربری دریافت می‌ شود. این تأییدیه معمولاً به شکل ارسال یک کد و یا لینک به ایمیل و یا شماره شخصی‌ تان که همیشه در دسترستان قرار دارد انجام می‌ شود. بدین ترتیب احتمال هک شدن حساب کاربری‌ تان تا سرحد بسیار ایمنی ناممکن خواهد بود.

از جمله سرویس‌ هایی که از تایید دو مرحله‌ ای استفاده می‌ کنند می‌ توان به‌ تمامی سرویس‌ های گوگل، اپل، مایکروسافت، فیس‌بوک، توییتر، واتس اپ، تلگرام، اینستاگرام و… اشاره کرد.

درباره نحوه فعال‌سازی این قابلیت در سرویس مورد نظر خود کافی است آن را در اینترنت گوگل سرچ کنید.


منبع: سایت نظارت بر خانواده


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.