خطرات بازی های آنلاین

تب داغ بازی‌های آنلاین این روزها میان افراد جامعه زیاد دیده می‌شود و مثل این که افراد نمی‌توانند گوشی‌هایشان را از خود دور کنند به طوری که شاهد هستیم که بازی‌های آنلاین جایگزین ارتباط رودروی افراد با یکدیگر شده است و این بازی‌ها برخلاف بازی‌های دسته جمعی در گذشته هیچ حس عاطفی و انسانی را در فرد ایجاد نمی‌کند.
يکشنبه، 17 آذر 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
خطرات بازی های آنلاین

5هزینه بازی‌ های آنلاین (قابل توجه والدین)

 
مزاحمت سایبری – اعتمادبه‌نفس
هوش و مهارت یکی از نیاز های حیاتی در مبحث بازی‌ های آنلاین هستند. محبوب‌ترین بازی‌ های آنلاین مانند Dota 2 و Counter Strike به‌منظور بازی‌ های تیمی طراحی‌ شده‌ اند اما با این‌ حال در صورت ورود ضربه به تیم ممکن است دچار اختلاف و ضربه و بد اخلاقی شود که چنین رفتاری باعث می‌ شود شخص آن تیم را بلافاصله ترک کند.

کودکانی که سن کمتری دارند نیز با این مسئله رو به‌ رو می‌ شوند که احساس می‌ کنند به جامعه بازی‌ های آنلاین تعلق ندارند چراکه مهارت‌ های آنان با اشخاصی که سن بیشتر و تجربه بیشتری دارند همخوانی ندارد. همچنین این دسته از کودکان تحت هجوم‌ های آنلاین زیادی قرار می‌ گیرند که معمولاً علاقه‌ ای به ابراز آن‌ ها به والدین خود ندارند چرا که می‌ ترسند والدینشان آن‌ ها را از بازی کردن منع کنند.

به‌طور مشابه دربازی‌ های ورزشی فیزیکی، اعتماد به‌ نفس اشخاص جوان‌ تر بستگی به پذیرش آن‌ ها از سوی تیمشان دارد و این موضوع تبدیل به جنگی می‌ شود که برخی هیچ‌ گاه از آن پیروز بیرون نمی‌ آیند. جدای از فحاشی‌ هایی که در فضای آنلاین انجام می‌ شود و تبدیل به یک روش تعامل در این فضا شده است، کودکان باهوش نیز این امر را به‌ منزله تفریح در نظر گرفته و به پروفایل‌ های دیگران حمله کرده و آن‌ ها را خرد می‌ کنند.

مشکل اینجاست که وقتی‌که این حملات اتفاق می‌ افتند، بچه‌ ها اغلب درباره این‌ که به والدین خود در این رابطه چیزی بگویند مردد هستند چرا که می‌ ترسند تا بازی‌ ها و یا دستگاه‌ های بازی‌ شان از آن‌ ها گرفته شود.
 
حریم شخصی و امنیت فیزیکی
دنیای بازی‌ های آنلاین یکی از کامل‌ ترین محیط‌ ها برای درنده‌ های آنلاین است تا کودکان را بیابند. بازی‌ ها به این دلیل اشخاص شیاد را به خود جذب می‌ کنند که کلی فرزند نوجوان و خردسال در آن مشغول به بازی هستند. همچنین انجام این بازی‌ ها باعث می‌ شود تا این اشخاص بتوانند به تعریف و تمجید از کودکان بپردازند که باعث می‌ شود نظر آنان را به خود جلب کنند. به این دلیل که کودکان به دنبال پذیرش می‌ گردند، راه برای شیادان بسیار آسان می‌ شود تا بدین‌ وسیله بازیکنانی که مورد بد اخلاقی قرار گرفته‌ اند را به خود جذب کنند. با توجه به این‌ که دنیای بازی آنلاین امروزی اکثراً از میکروفون و وب کم پشتیبانی می‌ کنند کودکان بیش‌ از پیش در معرض خطر قرار می‌ گیرند.
 
پرداخت درون بازی – شرط‌ بندی و مخارج بیهوده
دسترسی به برخی بازی‌ های آنلاین رایگان است، با این‌ حال برای به حداکثر رساندن تجربه بازی و باز کردن تمامی ویژگی‌ های موجود در بازی نیاز است که پرداخت‌ هایی انجام شود. این پرداخت‌ ها بیشتر برای مواردی ظاهری مانند لباس‌ های متفاوت برای کاراکتر های داخل بازی و یا اسلحه‌ های جدید هستند که کاربر را در وضعیت خوبی در بازی قرار می‌ دهند.

طیف وسیعی از انتخاب‌ ها در اختیار بازیکنان قرار دارد، جالب است بدانید که این صنعت در حال حاضر ارزشی بیش از ۴ میلیارد دلار دارد. گیمر ها می‌ توانند با یکدیگر در سطح حرفه‌ ای به رقابت بپردازند، همچنان که بر سر بردن این ویژگی‌ ها رقابت می‌ کنند باعث می‌ شوند تا شرط‌ بندی هایی در این فضا صورت گیرد و حتی کشور هایی که ازلحاظ قانونی برای شرط‌ بندی حداقل سن مشخص کرده‌اند نیز نمی‌ توانند با این موارد مقابله کنند!
 
مشکلات خواب و سلامتی فیزیکی در اثر بازی بیش‌ از حد
طبیعت بازی‌ های آنلاین، ایجاد اعتیاد به بازی است که شما را همیشه سرگرم نگه می‌ دارد و همین امر منجر به این می‌ شود که زمان بیش‌ ا زحدی را پشت کامپیوتر و تلفن‌ های هوشمند خود بگذرانید. این مسئله‌ای است که همه ما می‌ دانیم این روزها گریبان گیر نوجوانان جامعه‌مان شده است.  هر چه سن فرزند شما کمتر باشد، مدیریت زمانی که پای بازی‌ ها صرف می‌ کند آسان‌ تر است. کمبود خواب تنها شروع مشکلات جسمانی است که می‌تواند از بازی بیش‌ از حد ناشی  شود. سایر مشکلات نیز مانند درد کمر، سندرم مچ دست، مشکلات در غذا خوردن و یا حتی سردرد های میگرنی باشد.
 
اضطراب ایجادشده توسط بازی‌ ها و سلامت روانی
بازی‌ های آنلاین باعث می‌ شوند که اضطراب شخص بازیگر بالا برود، چراکه مورد تهاجم دیگر کاربران قرار می‌گیرد و حتی به جهت کارایی مؤثر در این بازی‌ ها نیز تحت‌ فشار قرار دارد. برخی بازی‌ ها نیاز دارند تا شخص بتواند برنامه‌ ریزی و تفکر استراتژیک داشته باشد که اگرچه باعث پیشرفت و ارتقاء مهارت تفکر در نوجوانان می‌ شود اما خطر تصمیمات اشتباه باعث می‌ شود کاربر واکنش استرسی نشان دهد.

بازی کردن می‌ تواند برای کودکان بسیار مؤثر باشد چرا که حس کار کردن تیمی و موفقیت را به آن‌ ها منتقل می‌ کند. با این‌ حال برخی اوقات ممکن است اثرات سوء هم داشته باشد.

کودکانی که در مقابل زورگویی و فحاشی‌ های آنلاین قرار می‌ گیرند، همان کسانی که از تیم کنار گذاشته می‌ شوند یا این‌ که نمی‌ توانند به‌ مانند دیگران مؤثر واقع شوند مورد استرس و اضطراب قرار می‌ گیرند که این وضعیت می‌ تواند به دنیای آفلاین نیز انتقال پیدا کند و بر روی کارایی آن‌ ها در مدرسه تأثیر گذاشته و سایر فعالیت‌ های اجتماعی آنان را تحت تأثیر قرار دهد.


منبع: سایت نظارت بر خانواده


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.