چند راهکار جهت امنیت در فضای آنلاین

رشد سرویس های ابری موجب شده است تا امنیت و اعتماد مورد توجه بیشتری قرار بگیرد. زیرا سرویس های ابری کاملا متفاوت از تکنولوژی داخلی سنتی عمل می کنند. به جای سرورهای محلی، اکنون محتوا بر روی سرورهای گوگل مدیریت می شود که بخشی از شبکه مرکز داده جهانی گوگل است.
يکشنبه، 17 آذر 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
چند راهکار جهت امنیت در فضای آنلاین

3 راهکار گوگل برای امن ماندن داده‌ های شخصی

 
قبل از کلیک در هر جایی، تفکر کنید
وب‌ سایت‌ های جعلی یا آلوده( و یا حتی وب‌ سایت‌ های معتبری که توسط مجرمین هک شده‌ اند) می‌ توانند دستگاه شما و داده‌ هایی که بر روی آن است را به خطر بیندازند. برخی از وب‌ سایت‌ هایی که تحت عنوان drive-by downloads شناخته می‌ شوند می‌ توانند به‌ وسیله بازدید شما از آن وب‌ سایت‌ ها و یا کلیک کردن بر روی یکی از لینک‌ هایشان، نرم‌افزار های آلوده را بر روی دستگاه شما نصب کنند. اغلب این سایت‌ ها به‌وسیله ارائه محتوای غیر قانونی و یا چیزی با ظاهر خوب مثل محتوای بزرگ‌ سال، قمار یا فیلم و موزیک رایگان، خطرآفرین می‌شوند.
 
تمام سعی خود را بکنید تا به‌ وسیله فیشر ها به دام نیفتید
فیشینگ زمانی اتفاق می‌ افتد که یک ایمیل و یا یک پیام در شبکه‌ های اجتماعی دریافت می‌ کنید و به نظر می‌ رسد که از جایی معتبر مانند بانک و یا یک سایت شبکه اجتماعی ارسال‌ شده باشد. اگر بر روی لینک موجود در پیام کلیک کنید، به یک وب‌ سایت منتقل می‌ شوید که ظاهری مشروع دارد، اما احتمالاً به‌ وسیله مجرمینی اداره می‌ شود که سعی دارند که نام کاربری و رمز عبورتان را دریافت کنند. بهترین کاری که می‌ توانید بکنید این است که بر روی آن لینک کلیک نکنید و به‌جای این کار آدرس سایت معتبر بانک یا شبکه اجتماعی‌ تان را به‌صورت دستی در مرورگر خود وارد کنید تا از این‌ که به سایت درستی هدایت می‌ شوید اطمینان حاصل کنید.
 
درباره گذر واژه‌ ها(Passwords) هوشمندانه عمل کنید
داشتن یک گذر واژه محکم و تعویض دوره‌ ای آن، ‌یکی از پایه‌ ای‌ ترین اصول امنیتی برای هر شخص می‌ باشد. هرگز از یک گذر واژه مشابه، برای چند سایت استفاده نفرمایید. اگر در به خاطر سپردن گذر واژه‌ هایتان که اغلب تغییر نیز می‌ کنند مشکل‌ دارید می‌ توانید از نرم‌ افزار های مدیریت گذر واژه استفاده کنید تا به‌ راحتی آن‌ ها را بازیابی کرده و به خاطر بیاورید.


منبع: سایت نظارت بر خانواده


نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.