قوانین حمایت از خانواده

خانواده به عنوان مهم‌ترین رکن از ارکان زندگی اجتماعی، قدمت بسیار زیادی در تاریخ بشریت داشته است. برای مراقب از این رکن اساسی در مطلب زیر توضیحاتی ارائه داده ایم. امید است با خواندن این مطالب بیشتر حواسمان به خانواده باشد.
يکشنبه، 17 آذر 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
قوانین حمایت از خانواده

مراقب از خانواده در خانه

امنیت در خانه برای فرزندان به‌ عنوان‌ مثال می‌تواند به این‌ گونه تعبیر شود که چگونه تلفن‌ ها را جواب دهند و یا درب خانه را تحت چه شرایطی باز کنند و اگر والدینشان در خانه نیستند چه چیزی بگویند. برخی از والدین پاسخ ندادن به تلفن‌ها و باز نکردن درب خانه را به‌ عنوان یک قانون در زمان نبودن خودشان در خانه برای فرزندانشان مشخص کرده‌ اند. برخی از دیگر قوانین امنیت خانه و خانواده ممکن است به ممنوع کردن مکان‌ هایی که مواد شیمیایی قرار دارند و یا کار کردن با وسایل الکتریکی و برقی و اشیاء تیز و خطرناک مانند چاقو محدود شوند.
 

مراقب از خانواده در بیرون از خانه

اغلب والدین در مورد این‌ که فرزندانشان با افراد غریبه ملاقات داشته باشند نگران هستند و قوانینی را برای فرزندان خود وضع می‌ کنند که هرگز با یک غریبه بدون اجازه آن‌ ها به هیچ جا نروند و هرگز فریب پول، اسباب‌ بازی یا این‌ که آن افراد بگویند از طرف والدین آمده‌ اند را نخورند. به فرزندان خود یاد بدهید که وقتی‌ که بیرون هستند از سامانه‌ های پیام‌رسان برای ارتباط با والدین استفاده کنند خصوصاً وقتی‌ که بیرون از خانه، پارک یا فروشگاه‌ ها هستند.

در مورد مکان‌ هایی که می‌ توانند برای دریافت کمک از همسایه‌ ها، مدرسه، یا فروشگاه و یا غیره که خانواده‌ ی شما بیشتر با آن‌ ها سر و کار دارند، سر بزنند با آن‌ ها صحبت کنید. بگذارید فرزندتان بداند وقتی‌ که کسی در مورد این‌ که چه‌ کار می‌ کنند رازی را پیش خود نگه دارد بایستی به‌ سرعت آن‌ ها را ترک کرده و موضوع را به شما اطلاع دهند.

امنیت برای قدم زدن در خیابان و یا امنیت در خودرو می‌ تواند نقاط دیگری باشد که یک خانواده بایستی در مراحل بعدی به تعریف محدودیت‌ های آن‌ ها بپردازد. خانواده‌ هایی که با یکدیگر به مسافرت می‌ روند و یا چادر می‌ زنند بایستی در مورد مسائل و قوانین مراقبت از خانواده با یکدیگر گفتگو کنند. از جمله این قوانین می‌ تواند این باشد که هنگامی‌ که با مواردی چون ماندن در محدوده‌ ی مشخص، مزاحم حیوانات نشدن  چه عکس‌ العملی را نشان دهند.
 

مراقبت از خانواده در شرایط اضطراری

خیلی از خانواده‌ ها و والدین سعی دارند که فرزندان خود را برای مواجه‌ شدن با شرایط اضطراری آماده کنند. بنابراین، قوانین مراقبت از خانواده بایستی این‌ که چه‌ کار هایی در شرایط اضطراری انجام شوند را پوشش دهند. با کودکان خود تمرین کنید که چگونه بایستی با تلفن‌ های غیر فعال(قفل و یا از دسترس خارج) با پلیس ۱۱۰ تماس بگیرند، این‌ که در این شرایط چه بگویند و چه‌ کار کنند، آرامش خود را حفظ کنند و به‌ تمامی سؤالات اپراتور به‌دقت پاسخ دهند و روی خط بمانند تا کمک از راه برسد. برای مواقع اضطراری یک برنامه‌ ی مشخص داشته باشید و سعی کنید آن را به‌ صورت ماهانه با فرزندان خود تمرین کنید.
 

مراقبت از خانواده در فضای مجازی آنلاین

در عصر دیجیتال قرن ۲۱ بیش‌ از پیش نیاز است که کودکان بتوانند خودشان امنیت آنلاین خودشان را حفظ کنند. درست مانند یک پدر یا مادر که به فرزند خود گوشزد می‌ کند که اطلاعات شخصی خود را در خیابان به کسی ندهد، بایستی قوانینی هم برای استفاده  از اینترنت وضع کنید. کودکان بایستی از این موضوع آگاه باشند که قبل از ثبت‌ نام در یک وب‌ سایت که اطلاعاتی چون آدرس، ایمیل، شماره تلفن و یا اطلاعات شخصی مالی و تجاری را از آن‌ ها می‌ خواهد از والدین خود اجازه بگیرند.

والدین نیز بایستی فعالیت‌ های اجتماعی فرزندانشان را مانیتور و کنترل کنند و قوانینی را مشخص کنند که با چه کسانی به‌ صورت آنلاین ارتباط برقرار کنند و یا نکنند. به کودکان خود آموزش دهید که استفاده از گروه‌ های چت آنلاین می‌ تواند هویت و نیت افراد سود جو و خطرناک را پنهان کند بنابراین آن‌ ها نبایست هرگز به درخواست قرار ملاقات حضوری کسانی که شخصاً آن‌ ها را در جهان واقعی نمی‌ شناسند پاسخ مثبت بدهند.

اگر کسی اطلاعات شخصی فرزندتان را درخواست کرد، سریعاً از سیستم خارج‌ شده و به والدین اطلاع دهند. بسیاری از خانواده‌ های برای استفاده از اینترنت قوانین خاص خود را دارند و یا پالایه‌ هایی در این فضا تنظیم کرده‌ اند که می‌ تواند دسترسی کودکان و فرزندان را به سایت‌ های خانواده‌ دوست کنترل کند.


منبع: سایت نظارت بر خانواده


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.