چگونه مدیران اجرایی تاثیرگذار شوند؟

به تازگی موسسه نظرسنجی گالوپ در گزارشی اعلام می‌ کند که تنها ۱۳ درصد کارمندان در سراسر دنیا متعهد به کارشان هستند و این یک نگرانی بزرگ برای کسب ‌وکار ها به شمار می آید. این مشکل باید توسط مدیر ارشد اجرایی بازبینی و اصلاح شود. با ما همراه باشید تا اطلاعاتی در این مورد در اختیارتان بگذاریم.
يکشنبه، 17 آذر 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
چگونه مدیران اجرایی تاثیرگذار شوند؟

در مدیریت کارمندان زیاده‌ روی نکنید

لحظه‌ ای که کارمند شما فکر کند پیوسته تحت کنترل و مدیریت قرار دارد ممکن است خیلی سخت و یا برایش غیر انگیزشی باشد و همچنین این مورد دستور العمل یا مجوز رها کردن کارمندان را نمی‌ دهد اگرچه در سمت مقابل ممکن است به یک مشکل بدل شود.

دقت داشته باشید که در این مورد کارمندانی در نظر گرفته‌ شده‌ اند که پیوسته تحت دستورات مدیریتی قرار می‌ گیرند و یا بی‌ رحمانه تحت نظر قرار دارند.

به خاطر بسپارید که یک کارمند نیاز دارد احساس آزادی کند و در این صورت است که می‌ تواند تمامی نیروی خود را به کار گرفته و یا کشف کند.

در این صورت قبول داشته باشید که هر کارمند نمی‌ تواند برای انجام تمامی فعالیت‌ هایش دستور العمل خاصی داشته باشد یا نمی‌ تواند راهی برای بهتر انجام دادن کار هایش پیدا کند. شرکت‌ های موفق کارمندان خود را برای انجام کار های خاص استخدام نمی‌ کنند، بلکه آن‌ ها را برای حل مسائل و مشکلات استخدام می‌ کنند. کسانی که مسائل را حل می‌ کنند نیاز به آزادی دارند تا بتوانند با فن‌ ها و روش‌ های گوناگون مسائل را بررسی و تجربه و در نهایت حل کنند.

هدف از این بحث این است که بگوییم به‌ جای مدیریت ریز به‌ ریز کار ها برای انجام وظایف، افراد را برای حل مسائل رهبری کنید و می‌ توانید از مدیریت خسته‌ کننده رهایی یابید و کمی فاصله بگیرید اما همچنان مدیریت کنید. دقت داشته باشید که رعایت این فاصله حیاتی است و بایستی مقدار آن را بیابید.
 

در میان کارمندان خود قدم بزنید

ممکن است این مسئله خیلی ساده به نظر برسد اما قسمت جالب ماجرا اینجاست که برخی مدیران اجرایی ارشد(مدیر عامل) چقدر می‌ توانند در دفتر خود بنشینند و مدیریت موفقی داشته باشند و هیچ‌ گاه در بین کارمندانشان مشاهده نشوند؟

سعی کنید هیچ‌ وقت شبیه کسی نباشید که حتی دیده نمی‌ شود. یک مدیر عامل باید تا حدی که ممکن است شخصی باشد که اکثر کارمندانش او را در طول روز مشاهده کنند.  گاهی اوقات خوب است که به‌ جای گرفتن قهوه از محل اختصاصی‌ تان به غذا خوری کارمندان مراجعه کنید تا یک قهوه بگیرید و این امر به شما این شانس را می‌ دهد که حداقل کمی از حال و هوای کارمندانتان باخبر شوید.

این تصور که رئیس همیشه در تمام طول روز در دفتر خود می‌ نشیند و هیچ‌ کس نمی‌ تواند او را ببیند برای جو کسب‌ و کار امروزی به‌ هیچ‌ وجه مناسب نیست.

سعی کنید قدم زدن در میان کارمندان خود را برای مدت‌ های کوتاهی در روز به یک عادت برای خود تبدیل کنید.
 

به کارمند خود اعتماد کنید و به‌ جایش گزارش‌ ها را دنبال کنید

همان‌ طور که پیش‌ تر اشاره کردیم این‌ که بیش‌ از حد مدیریت نکنید بسیار مهم و حائز اهمیت است و همچنین با انجام این کار جایگاه بررسی گزارش‌ ها و بازخورد ها اهمیت ویژه‌ ای پیدا می‌ کنند. اگر به کارمندان خود آزادی عمل بدهید تا بتوانند به اهداف و وظایف خود برسند ممکن است با چالش‌ هایی رو به‌ رو شوند تا این‌ که سرانجام بتوانند وظایف خود را به بهترین نحو انجام دهند.

اینجاست که نوبت ایفای نقش شماست و نیاز خواهید داشت تا به‌ صورت پیوسته روند اجرای کار را بررسی کنید. به‌ صورت ایدئال شما می‌ توانید متد هایی را تعریف کنید که نسبت موفقیت را اندازه‌ گیری کنند و باعث شوند که بهتر و بدون ترس پیشرفت کار ها را بررسی کنید.
 

اهداف را واضح‌ تر کنید

هیچ‌ چیز کم تأثیر تر از این نیست که کارمند خود را به دفتر خود فرا بخوانید و عملکردش را بررسی کرده و یک گفتگوی پر از عیب و ایراد با او داشته باشید و بگویید که نتوانسته کار خود را تمام کنند به این دلیل که نمی‌ دانسته چه‌ کار باید بکند. دقت داشته باشید که این امر مهم است که برای کارمندان خود به‌ صورت خلاصه مشخص کنید که دقیقاً چه چیزی از آن‌ ها انتظار دارید.

سپس می‌ توانید به آن‌ ها آزادی عمل داده تا بتوانند بهترین راه برای انجام‌ وظیفه‌ ی خود را پیدا کنند اما حتماً مطمئن شوید که آن‌ ها می‌ دانند که شما دقیقاً چه می‌ خواهید. برایشان واضح کنید که آن‌ ها آزادی کامل دارند تا کار های خود را به هر طریق که می‌ خواهند تمام کنند و شما باید و نبایدی برایشان تعیین نمی‌ کنید، در عوض خیلی واضح و صریح اهداف و نتایج را می‌ خواهید.
 

تجربه کنید

انعطاف‌ پذیری و تغییرات در کسب‌ و کار پیشرفته‌ ی امروزی جایگاه ویژه‌ ای دارند و می‌ توانیم بگوییم که در قلب و پیش روی کسب‌ و کارها قرار می‌ گیرند.

بنابراین، از امتحان کردن چیز های جدید واهمه‌ ای نداشته باشید. کارمندان مختلف را در شرایط مختلفی قرار دهید و ببینید که چطور عمل می‌ کند.

اگر کارمندتان علاقه‌ ای به تجربه‌ ی چیز های جدید ندارد خب همین‌ قدر کافی است که شما این موضوع را که قبلاً در مورد آن اطلاع نداشتید را یاد گرفتید.

اگر طبق تجربه‌ ی کاری‌ تان با کارمندان مختلف در نقش‌ های متفاوت به‌ صورت متفاوتی عمل می‌ کنند، به‌ احتمال‌ زیاد به شما چیز های زیادی خواهد آموخت.

حائز اهمیت است که احساس انعطاف‌ پذیری را در کارمندان خود کم‌ کم تزریق کنید و این عمل شما به‌ تدریج به فرهنگ تجربه کردن به‌ جای شغل‌ های راکد و ثابت تبدیل خواهد شد. در نظر داشته باشید که جوی که بر کسب‌ و کار امروزی حاکم است تربیت کارمندان منعطف و کار آمد را می‌ طلبد.


منبع: سایت نظارت بر خانواده


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط