شبکه های اجتماعی ایرانی در راه اند

اجتماعات اینترنتی مکان‌ هایی هستند که کاربران اینترنت، اطلاعات خود را کسب می‌ نمایند و دائماً از آن بازدید می‌ کنند. شرکت‌ های بسیاری هستند که با کمک این اجتماعات اینترنتی که به آنها شبکه های اجتماعی گفته می‌شود، نام تجاری خود را توسعه داده‌اند. در ادامه درباره ی شبکه های اجتماعی ایرانی اشاره خوه اهیم کرد.با ما همراه باشید.
دوشنبه، 18 آذر 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
شبکه های اجتماعی ایرانی در راه اند

راه اندازی ۳ شبکه اجتماعی ایرانی

دبیر شورای عالی فضای مجازی گفت: کسانی که در شبکه‌ های اجتماعی فعالیت رسانه‌ ای دارند، باید خود را برای اخذ مجوز از این شورا آماده کنند.

ابوالحسن فیروز آبادی با بیان اینکه تلاش می‌ شود فعالیت رسانه‌ ای در شبکه‌ های اجتماعی ضابطه‌ مند شود، اظهار کرد: کسانی که در این شبکه‌ ها فعالیت رسانه‌ ای دارند، باید به زودی خود را برای دریافت مجوز آماده کنند.

وی رعایت الزامات دینی، اخلاقی و قانونی را برای فعالیت شبکه‌ های اجتماعی ضروری دانست و خاطر نشان کرد: رسانه‌ های داخلی چه در بخش مکتوب و چه در بخش صوتی و تصویری تا کنون پایبندی خود را به این الزامات نشان داده‌ اند.

دبیر شورای عالی فضای مجازی یاد آورشد: اکثر شبکه‌ های اجتماعی مجازی در خارج از مرز های کشور مان قرار دارند که همین عاملی است تا چندان پایبند به الزامات داخلی نباشند.

فیروز ابادی به تصویب طرحی در این شورا که در آن مقرر شده همه شبکه‌‌ های پیام‌‌ رسان فعال در کشور در یک دوره یک ساله، ذخیره‌‌ سازی داده‌‌ های خود را در داخل کشور انجام دهند، اشاره و ابراز امیدواری کرد: پس از این الزام همه کسانیکه قصد دارند در شبکه‌ های اجتماعی برای ایران فعالیت داشته باشند با انتقال سرور های خود پایبندی به قوانین کشورمان را نشان دهند تا امنیت این شبکه‌ ها برای کاربران داخلی ارتقا یابد.

وی به تلاش‌ های صورت گرفته برای راه‌ اندازی شبکه اجتماعی داخلی اشاره کرد و یادآور شد: اکنون در حال مذاکره با بخش خصوصی هستیم تا اقدام به راه‌ اندازی کنسرسیومی برای شبکه اجتماعی کند.

فیروز آبادی خاطرنشان کرد: مذاکره با اپراتور های داخلی هم با هدف تشویق آنها برای ایجاد شبکه اجتماعی داخلی ادامه دارد.

دبیر شورای عالی فضای مجازی اظهار امیدواری کرد: مذاکره‌ ها به نتیجه برسد و بزودی سه شرکت داخلی فعال با توانایی جذب بیش از 10 میلیون مشترک راه‌ اندازی شود.

فیروز آبادی از تلاش برای جذاب‌ سازی فعالیت در این بخش برای شرکت‌ های داخلی خبر داد و افزود: به دنبال آن هستیم تا با اقدام‌ های مناسب طرح‌ های این بخش دارای فایده اقتصادی برای فعالان باشد. مصمم به حمایت از ایجاد سه شبکه اجتماعی ایرانی ( پیام رسان داخلی) هستیم تا به کاربران ایرانی خدمات ارایه دهند.

دبیرشورای عالی فضای مجازی در ادامه گفت: قیمت ظرفیت برای تولید محتوای داخلی به شدت کاهش داده شده و شبهه رایگان شده است تا تولید کنندگان محتوا بیشتر به این سمت جذب شوند.

وی اعلام کرد: با اقدام‌ های صورت گرفته تولید کنندگان محتوای داخل برای تولید بیشتر تشویق شوند.

به گزارش تسنیم دبیر شورای عالی فضای مجازی پیش تر اعلام کرده بود، امسال تلاش می‌ شود حوزه‌ هایی که بیشترین فعالیت را در فضای مجازی دارند مورد حمایت جدی‌ تری قرار گیرند که مهم‌ ترین آنها راه‌ اندازی شبکه ملی اطلاعات و صیانت از فضای مجازی است.

پیش از این محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات یکی از سیاست‌ های خود را حمایت جدی از ایجاد شبکه‌ های پیام‌‌ رسان داخلی عنوان کرده و گفته بود: ایجاد شبکه‌ های اجتماعی داخلی مورد حمایت جدی خواهد بود.


منبع: سایت نظارت بر خانواده


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.