طریقه اسکرین شات در اندروید

اگر می خواهید از یک تصویر و فیلم در حال پخش و یا صفحه تلفن همراهتان عکس یا اسکرین شات بگیرید کافیست ترفندی را که در ادامه آموزش می دهیم را در گوشی اندرویدی خود امتحان کنید.
يکشنبه، 28 شهريور 1400
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: نیر زارع کابدول
موارد بیشتر برای شما
طریقه اسکرین شات در اندروید

آموزش گرفتن عکس (Screenshot) از صفحه موبایل در اندروید

شاید در بعضی مواقع شما لازم دارید که از صفحه گوشی خودتون عکس (اسکرین شات) بگیرید اما نمی دونید که با چه روشی این کار رو انجام بدید.
 
1.اسکرین شات با کلید های میانبر
در گوشی های اندرویدی مانند سامسونگ، هواوی، شیائومی و سایر گوشی های تلفن قرار گرفته در این دسته به طور معمول می توانید با فشردن همزمان دکمه پاور گوشی و دکمه کم کننده صدا قرار گرفته در کنار گوشی عمل گرفتن اسکرین شات را انجام دهید.
بیشتر بخوانید:« نحوه ی اسکرین شات در ویندوزهای مختلف»
 
2.نحوه عکس گرفتن از صفحه گوشی با دستیار صوتی
اسکرین شات گرفتن از صفحه در گوشی های تلفن همراه اندرویدی ارائه شده، اقدام از طریق قابلیت دستیارهای صوتی اصلی فعال روی گوشی تلفن همراه مثل Google Assistant یا Bixby است. این روش به شکل دستور صوتی است و شما می توانید با دادن دستور اسکرین شات از صفحه تصویر برداری کنید. 

طریقه اسکرین شات در اندروید

 
3.نحوه اسکرین شات در گوشی های شیائومی
در رابط کاربری MIUI یک راهکار ساده ارائه شده و آن قرار گرفتن کلید اسکرین‌شات در نوار اعلان بوده که دسترسی به این قابلیت را بسیار ساده کرده است. در نتیجه از نوار ابزار بر روی نماد اسکرین‌شات کلیک می‌کنید و از صفحه تصویر مورد را ثبت خواهید کرد.
 
طریقه اسکرین شات در اندروید
 
3.نحوه اسکرین شات در گوشی هوآووی
دستگاه‌های Huawei تمام گزینه‌های پیش فرض را مانند اکثر دستگاه‌های اندرویدی ارائه می‌دهند، اما به شما این را هم امکان می‌دهند که با انگشتان خود عکس بگیرید. برای اینکار ابتدا باید وارد تنظیمات شوید، گزینه Motion Control را انتخاب کنید و سپس گزینه Smart Screenshot را فعال نمایید. در نهایت اگر دوبار انگشت خود را بر روی صفحه قرار دهید از صفحه مورد نظر اسکرین‌شات گرفته خواهد شد. در پایان کار هم می‌توانید تصویر مورد نظر را ویرایش کنید یا برش دهید.

طریقه اسکرین شات در اندروید
 
4.نحوه اسکرین شات در گوشی  ال جی
در گوشی‌های LG علاوه بر راهکار‌های رایج برای گرفتن اسکرین‌شات، راهکارهای اختصاصی دیگری نیز وجود دارد که در ادامه در اختیارتان قرار خواهیم داد.
 
Quick Memo
در گوشی‌های ال‌جی می‌توانید از طریق  Quick Memoاز صفحه گوشی خود عکس بگیرید. قابلیت Quick Memo از بخش نوار اعلان نیز در اختیارتان قرار گرفته که می‌توانید از آن استفاده کنید.
 
Air Motion
قابلیت دیگری که برای گرفتن اسکرین‌شات در گوشی‌های ال‌جی ارائه شده، قابلیت Air Motion است. این قابلیت از ToF داخلی استفاده می‌کند تا حرکات دست را تشخیص دهد در نتیجه و فقط کافی است تا دست خود را روی دستگاه تکان دهید تا نماد اسکرین‌شات ظاهر شود.
 
Capture+
اگر این راهکارهای ذکر شده برایتان کافی نیست باید اشاره کنیم که یک قابلیت دیگر در گوشی‌های ال‌جی وجود دارد و تنها کافی است تا از نوار اعلان بر روی نماد Capture+ کلیک کنید تا بتوانید از قابلیت اسکرین‌شات بهره ببرید. در این قابیت امکان حاشیه‌نویسی در تصویر ثبت شده نیز وجود خواهد داشت.

طریقه اسکرین شات در اندروید


نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.