آشنایی با صخره ی روشه در بیروت

مواهب طبیعی در سراسر کره ی زمین کم نیست. هر کجا را که بگردید می توانید تا انواع و اقسام دیدنی های طبیعت را ببینید. یکی از این مواهب طبیعی، صخره ی روشه در بیروت است. این صخره که یکی از جاذبه های طبیعی و مشهور نه تنها در شهر بیروت بلکه در کشور لبنان است داستان های عجیبی را در پس ظاهر پر ابهت و عجیب خود دارد.
يکشنبه، 24 آذر 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
آشنایی با صخره ی روشه در بیروت
دو صخره ی بزرگ درون آب و نزدیک ساحل بیروت وجود دارد که به آن صخره های "الروشة" می گویند. این صخره ها ی زیبا و غول پیکر بر سواحل روشه ی بیروت قرار دارند.

 لبنانی ها اسم های مختلفی روی آن گذاشته اند از جمله "صخره ی خودکشی" و به آن "صخره ی عشاق" هم می گویند. زیرا عشاق از آن بالا می رفتند و خودشان را درون دریا می انداختند تا از رنج عشق خودشان را نجات بدهند.
 
البته می گویند وقتی یک هنرپیشه وخواننده‌ ی مصری فوت می کند سه تا از دوستداران صدایش به بالای صخره روشه می روند و به قصد خودکشی خودشان را از بالای آن به دریای مدیترانه می‌اندازند و می ‌میرند.

در واقع صخره‌ی عشاق  به دلیل حواشی ناشی از مرگ این هنرپیشه و خواننده مشهور مصری و خودکشی هواداران وی از فراز این صخره‌ها به این نام معروف شده است.

این صخره با شکل عجیبش نمایی از بیروت پایتخت لبنان و به عنوان سمبلی از از این شهر ساحلی تبدیل شده است.

بخش هایی از سواحل بیروت در طول تاریخ بارها بر اثر زلزله زیر آبهای مدیترانه فرو رفته اند تا جایی که برخی پژوهشگران می گویند در زیر سواحل بیروت "هفت بیروت" دیگر نهفته است.

در کنار سواحل "روشه" ساختمان های تجاری و خانه های مسکونی بسیاری وجود دارد. گرانترین زمین ها، خانه ها، آپارتمان ها و هتل ها در روشه می باشد. نشستن در کافه های منطقه روشه و یا نیمکت های موجود در خیابان و تماشای غروب آفتاب از پشت صخره های آن یکی از جذابیت های این منطقه برای گردشگران به شمار می رود.


منبع: سایت برترینها


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.